Jukka Peltola

Onhan siellä Rauhala-Karjalainen-Salonen-Kemiläinen, joskaan Kemmua ja Salosta ei voi päästää samaan aikaan kehiin, mutta molemmat kyllä pelaa. Tarvittaessa AV:lla voidaan käyttää myös Kuuselaa, joka osaa pelata muuten pelata AV:ta.

Kuuselan kohdalla on tehty ratkaisu, ettei käytetä minuutteja AV:n mutta Peltolan kohdalla ei tehdä samaa ratkaisua. Peltolalla on liikaa minuutteja ja helpoiten niitä tulee lisää, kun päästetään pois YV:ltä. YV:lläkin on sitten aika eri asia se, onko roolina seistä maalilla vai tuoda kiekko alueelle.

1 tykkäys

Ojamäkihän pelasi Ässissä alivoimaa ja taisi tehdä muutaman maalinkin alivoimalla.

Kyllä kyllä. Tämä mun kommentti oli vähän turhan kova kärjistys, mutta pointtina oli ehkä se, kuinka Peltolaan ja Jasuun luotan alivoimalla kaikkein eniten.

Eilen jo mielessäni moitin Peltolaa pelin edetessä, että kehnoa peliä ja vähä puolivillaista. Niinku purkuyritys, joka päätty JyPin maaliin. Sitte taas jatkoajalla Juki oli ihan eri mies. Yks maalipaikan pelastus, loistava blokki ja erinomainen esityö voittomaaliin. Opetus: älä arvostele keskeneräistä suoritusta.

16 tykkäystä

https://www.aamulehti.fi/urheilu/kiekosta-osuman-saanut-jukka-peltola-tarvitsi-hoitoa-paikallispelin-jalkeen-normaalisti-han-on-aina-median-kaytettavissa-muttei-talla-kertaa-nyt-ei-pysty-200717546/

Ei ollut Juki pelin jälkeen median käytössä. Luultavasti miestä parsittiin kasaan. Mutta koska pelasi loppuun pelin, niin tuskin pahempaa kuitenkaan kävi.

https://www.aamulehti.fi/urheilu/jukka-peltola-kiinnostaako-liiga-minkaan-vertaa-ennen-olympiamatkaa-200718613/

Videolla eilisen pelin jälkeen Peltola kertoi, että kiekko tuli paikallispelissä jalkapöytään ja kipeää teki, mutta eilen ei ollut mitään onglemaa. Videolla myös mietteitä tulevasta olympiamatkasta

Jukka Peltola nousee tällä kaudella Tapparan seura historian 5. eniten Tapparassa otteluita pelanneeksi pelaajaksi. Peltola on tällä hetkellä pelannut Tapparassa 550 ottelua. Seuraavana edellä olevalla Timo Jutilalle niitä kertyi 553.

15 tykkäystä

Ja on kahden maalin päässä Mikko Leinosesta. Ja kolmen Ville Niemisestä. Saa nähä ohittaako vielä kumpaakaan tällä kaudella. Tällä kaudella Juki jättäny maaleissa taakse nimet Krykov, Männistö, Ahokainen, Vertala, Tarvainen, Kucera, M.Ojanen ja Venäläinen.

7 tykkäystä

Ja pisteissä on 10 pistettä matkaa Martti Jarkkoon. Ja 23 Pauli Järviseen. Sitten tuleekin pidempi väli sijaan 8.

Ja pudotuspeleissä 1 peli 100 peliin. Siitä 43 ottelua matkaa Pekka Saravoon joka pitää piikkipaikkaa.

4 tykkäystä

Alkaa Juki oleen pian paita kattoon miehiä tai itse asiassa on sitä jo nyt.

18 tykkäystä

Ehdottomasti on jo nyt. Tapparan näköisempää pelaajaa saa hakea. Kovin moni Peltolan joukkuekavereista KOOVEE:n paidassa ei edennyt Liigaan, vielä harvempi Olympialaisiin 2018. Peltola meidän onneksemme eteni, kovan työnteon kautta.

9 tykkäystä

Kyllä Peltolan paita tulee kattoon nousemaan. On sen ansainnut jo, ei voi olla mitään vaatimusta mitä Jugi ei täyttäisi. Edustaa Tapparalaisuutta parhaimmillaan. Ei ole ollut eikä tule toista Jukka Peltolaa.

20 tykkäystä

Muistan Peltolan ekalla kapteeni kaudella kun mietin miten voi korvata Niemisen kun ei ollut oikeen ikoni vielä sillon eikä tähtipelaaja. Taisi olla kolmos nelos kenttien rouhija. Sit tuli se yks paikallispeli missä joku ipalainen anto ruman taklauksen keskialueella ja Juki pudotti hanskat ja kävi antaan muistutuksen. Olin paikan päällä ja silloin mun sydän oli myyty.

4 tykkäystä

Mä en muista että Peltola olis tapellu Ilvesläisiä vastaan, mutta Pelicansin Jordan Smothermania vastaan Jugi tiputti hanskat sen jälkeen kun Smotherman taklas Saravoa vähän rumasti.

7 tykkäystä

Tuo ei kyllä taida pitää paikkaansa…

Peltolalla on koossa vähän vajaat 230 tehopistettä ja taitaa olla niillä Tapparan kaikkien aikojen tilastoissa nyt sijalla 16. Paukeen on se parikymmentä pinnaa eroa, mutta Jarkko teki Tapparassa yli 350 pistettä ja on niillä kaikkien aikojen yhdeksäs. (Seuraavat Heikkinen, Sevón vielä yli 300 pisteen, sitten siitä alaspäin…)

http://www.tappara.fi/liiga/tapparan-pisteporssi-1942-2017/

Tapolan ensimmäisen päävalmentajakauden (ja Peltolan ensimmäisen kapteenikauden) tappiokierre on se kohta, josta tuo Kapteeni #81:n tarina omissa mielikuvissa lähtee vahvimmin liikkeelle. Pelaajan tarina toki aiemmin. Hienoa seurattavaa on ollut.

3 tykkäystä

Tuo on Liigan ajalta. Ei SM-Sarja mukana.

Mää muistelen, että samaan aikaan Tapparassa alotti Tomi Peltonen ja Jukka Peltola. Jotenki ne meni pitkään sekasin mun mielessä ja jossain määrin samaa tahtia alku-ura eteni. No ei siinä kauaa menny, ku Jukka vakiinnutti paikan edustuksessa ja alko naputella pisteitä Tomia huomattavasti tehokkaammin.

4 tykkäystä

Ah, aivan - jo selvensi ihmetystä, kiitosta… Luulen että @seiskapakki edellä viittaili muuten myös kaikkien aikojen maalitilastoon SM-sarja mukaan lukien.

Mutta nämä näinä - sellaisia sijoja ja selkiä tulee joka tapauksessa Peltolan tilastoissa vastaan tätä nykyä, että yllättyy aina kun noita tutkii.

Peltola & Peltonen… Taisivat siis molemmat pelata ensimmäiset suunnilleen täydet liigakautensa 2008-09. Itsekin muistan nimet alkujaan kai jostain A-junnujen tilastoista tms.

Aivan oikein muistelet, muistan hyvin kun P:t aloitti. Mielenkiintoista oli (ainakin minun mielestä), että Peltonen vaikutti alkuun lupaavammalta näistä kahdesta. Ensi vaikutelma ei aina pidä sisällään lopullista totuutta, sen Peltola on otteillaan hyvin todistanut!

Mulla oli ihan sama. Jannuilla taisi olla melkein samanlaiset pelinumerotkin (Peltola 81 ja Peltonen 87) joten ilmankos menivät sekaisin.

1 tykkäys