polvipetteri
(An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.)
3004
Missä näkyy nykyjoukkueessa tilliliha? Ei siitä tiedetä katsomossa mitään, kun ei joukkuekaan tiedä. Puupökkelötkin penkin takana kaivaa muniaan ja pelaa ristinollaa fläppitauluilla keskenään, kun vastustaja tulee tasoihin ja ohi. Siinä sitä tillilihaa oli kerrakseen.
Kertaakaan sitä Tapolan ajan tillilhaa ei ole Rautakorven tämän vuoden joukkueessa näkynyt. Sitä, minkä Peltola kiteytti sanoin:”tää joukkue ei vaan suostu häviämään”.
Ja mitä tulee Rautakorpeen, ei ole sattumaa, että kesän kovimmat hankinnat menivät ohi. Ei ole Rautakorvella sellaista statusta enää, että hänen alaisuuteensa haluttaisiin kehittymään / mestaruutta jahtaamaan.
Mutta musta tässä on turha lähteä toisia kirjoittajia syyllistämään näiden mielipiteistä tai kehottamaan häpeämään. Se on ihan sama mitä minä tai joku muu täällä kirjoittelee. Mestaruudet ratkotaan kentällä, pelaajien ja valmennnuksen yhteistyöllä tai sitten ei. Tällä hetkellä me emme ole lähelläkään mestaruutta. Enkä häpeä sanoa sitä.
Kyllä se tilliliha jossain on. Luultavasti tiukasti säilyketölkissä ja Jukka vielä ihmettelee, että missäs me yleensä sitä tölkinavaajaa säilyteltiin… Jospa se avaaja vielä löytyis, niin ties vaikka siinä aukeais monta muutakin lukkoa ja kärpännahkakin kärsis markkinoilla inflaation…Tillilihaa ja terävää kirvestä kaivataan.
Joskus aikanaan oliko JMJ:tä vaadittiin, että pitäisi vedellä enemmän. Tässä vähän sama, Rautakorpi on saavutuksensa, maineensa ja elantonsa jo vuosia hankkinut tyylillään. Eihän siitä voi yhtäkkiä alkaa feikkaamaan, sitä ei osta kukaan. Valmentajapotkut olisi tässä tilanteessa ainoa ratkaisu, se taas aika lyhytnäköistä mielestäni.
Juu, tottakai pitää olla oma itsensä. Mutta sitten vähintään siinä valmennustiimissä pitäisi olla joku joka haluaa muuttaa tapahtumien kulun. Tämä oli onneksi “vain” runkosarjapeli, mutta jossain seitsemännessä finaalissa, jos koutsit vain keskenään piirtelevät fläpillä toisilleen ja katselevat tapahtumia niin saattaisi mennä tunteisiin potenssiin kymmenen.
Joo, ymmärrän, että rs-pelissäkin voi mennä tunteisiin. Saati sitten pudotuspeleissä, puhumattakaan finaaleista. Minulle sillä vaan ei ole väliä, miltä Rautakorpi penkillä näyttää. Pahimmassa tapauksessa saa pakan enemmän sekaisin, jos alkaa mellastaa kesken 7. finaalin. Parhaassa tapauksessa saa joukkueen hereille, jos tarve vaatii. Sitä ei kuitenkaan kukaan tiedä, miten pelaajat siihen reagoisivat.
No siis, kyllähän me tiedämme että pukkarissa välillä “hiustenkuivaaja” käy välillä isolla. Mutta jotain taktista olisi kaivannut tänään kun oma kiekollinen peli sakkasi täysin ja Tepsi pääsi omista aivan liian helposti pois ja rakensivat niistä aina rintamahyökkäyksen.
Käy kyllä, sen me joo tiedämme. Kuuluu käydäkin, jos aihetta, sekin niin Rautakorpea ja vanhempaa liittoa. Tietysti joo jotainhan siinä pitäisi keksiä, mutta vähän sidotut kädet, kun alat kesken pelin vedellä kuvioita uusiksi. Eihän sitäkään tiedetä, paljonko Rautakorpi yritti muuttaa, vai yrittikö. Valmentajan päätösten jälkeen, kun tulee suorittavan ryhmän vuoro.
Tämä oli nyt taas se toinen peräkkäinen tappio runkosarjapelissä, vieläpä kärkijoukkueelle kyllä. En vain ymmärrä, miten vuoden / vuosien projektit lahosi (taas) tähän ja siihen miltä koutsi näytti penkillä kolmannessa erässä, pitäisi pikimmin vaihtaa ja hakea uutta suuntaa pleijareihin tai viim. ensi kaudelle. Ja joka kerta vastaavassa tilanteessa sama homma. Yksittäiset tappiot eivät merkkaa mitään tietty, vaan kyse on laajoista arvioista. Näin?
Ei Rautakorvesta varmaan lankanukkea tai toiveklovnia tule, eikä Tapparastakaan.
Loistava taktinen taidonnäyte eilinen Tps-peli. Siinä alkuun kokeiltiin mihin voitais pystyä ja lyötiin nopeasti tepsi köysiin. Tämä riitti, ei nyt ollut aika tiputtaa kanveesiin, sen aika on myöhemmin, jos kohdataan vielä.
Tämä antoi jälleen tepsille harhaista signaalia paremmuudestaan Tapparaa kohtaan ja Jukka käänteli loputkin sivut Kaskisen ohuesta pelikirjasta.
Nyt maalivahti otettiin pois jo suht hyvissä ajoin, 1,5min ennen loppua. Ja tulikin hyvää pyöritystä 6 kenttäpelaajalla, eikä maalikaan ollut kaukana. Yleensä kun Rautakorvella on tapana ottaa maalivahti pois vasta vikalla minuutilla, niin että tulee max 1-2 paikkaa.
Pakko Jukalle on sen verta propseja antaa, että pitkästä aikaa vuosikausiin, Tappara rakentaa nuorista pelaajista joukkuetta, joka kantaa taas pitemmälle tulevaisuuteen ja on silti top 6 joukkue liigassa.
Me ollaan pelattu kohtuu kokeneilla joukkueilla tän finaaliputken aikana ja ne pelaajat jotka ovatkin olleet junnuja, ovat olleet täysin poikkeuksellisia lahjakkuuksia (Barkov,Laine,Haapala,Repo,Domi)
Että kyllä meillä vois huonomminkin mennä, kun rehellisesti katsoo rosteria. Jotain se Jukka osaa tehdä oikein.
Ongelma on siinä että te ette vaan kestä. Ei ymmärretä missä ollaan nyt ja miten tilanne on erilainen kuin muutama vuosi sitten. Ja miten se taas muuttuu lähivuosina. Kuten ljpp kirjoitti, nyt on kaikkein tärkeintä säilyttää vahva perustekeminen. Ja Rautakorven johdolla se säilyy.
Jokainen vaan tuijottamaan peiliin ja etsimään vikoja sieltä, syyttelyn sijaan. Täällä on paljon todella huvittavaa luuseriporukkaa, joiden pitäisi oikeastaan olla jonkin muun seuran kannattajia.
Mutu-tuntumalla mentiin, ja väärässä näköjää olin.
Nyt kun katsoo noita tappiopelejä niin keskiarvo nousee lähemmäksi 2min kuin 1min, jolloin maalivahti on otettu pois. Jotenkin vaan jäänyt fiilis että Rautakorpi ottaa tosi varovasti maalivahtia pois. Mutta ei annetakaan nyt siitä kritiikkiä.
Toivot että joukkueen ei pitäisi luovuttaa, ja sitten teet sen itse. Harkitse vielä. Kaikkia kannattajia tarvitaan.
Tämä voi olla jopa ihan hyvä kevät, kivinen polku alkuun ja sitten mennään leveää tietä aina loppuun asti…
Jukka on tehnyt hyvää työtä, uusia pelaajia ajettu sisään ja materiaali on aika laaja.
En mä luovuta, kyllä mä peleissä silti käyn, mutta irtolipuilla ja tarkasti katson mihin peliin olen menossa. Kausikortti on joka vuosi tullut kalliimmaksi minulle, kuin se että olisin käynyt irtolipuilla. Vähän niin kuin kannatuksen vuoksi olen ostanut kausikortin, kun kauempaa käyn. Harkitsen ehdottomasti jos tuo Tapolahuhu pitää paikkaansa, muuten en harkitse.
Jotenkin tuntuu, kuin olisin kuullut joka kevät nämä samat uikutukset. Täytyy laittaa nämä kannet kiinni ja ryhtyä nauttimaan seitsemännen peräkkäisen finaalipaikan metsästämisestä. Kevät on Rautakorven parasta aikaa ja minun.
Sellaisella erolla tässä nykyhetkessä toki vedetään versus kuuden mestaruuden putki, että tuossa putkessa tällaiset eilisen kaltaiset matsit vietiin 100/100.
Rautakorpi on hyvä valmentaja ok. Mutta onhan hän nykykiekossa muutaman vuoden jäljessä… (nopeaa peliä, ilman sumppuja ja viivelähtöjä jne) Tapparan rosteri on kasattu sumppua varten, ei siellä ole kuin muutama pelaaja jotka pystyisi pelaan sitä nopeaa peliä. Lisään tähän nyt sen että kyllä Tapolan Tapparaan oli pelaajien osalta imua helvetisti enemmän. Mistä se kertoo niin jokainen päättäköön itse. Ja jos Tappara voittaisi mestaruuden niin mielipiteeni pysyisi. Suoraan sanoen petyin pahasti kun kuulin et tukkajukka tulee takas Tapparaan ja Tapola lähtee