Minusta näitä olis useampikin. Mutta kun itse on tullut samalla nimimerkillä pyörittyä näillä Tappara-palstoilla jo jostain ysäriltä asti, niin vaikea hahmottaa, kenestä/mistä puhutaan.
Lauserakenteet ja sanajärjestys olivat hieman omalaatuisia. En muista, että monikaan kirjoittanut siihen tyyliin
Olikos sama kirjoittaja Jatkoajalla myös?
Pieni ajatus ketä voisit tarkoittaa…
@rinne ?
Mää kuvittelin, että @krobbe on jättäny jo foorumit muille, kunnes sattumalta osuin miehen perinteisiin visoihin Jatkoajan puolella. Pistähän tännekin vielä joskus pikku Tappara-visa pystyyn.
@joonas3 kirjoitti juuri viestin otteluseurantaan YHDEKSÄN (9) vuoden tauon jälkeen…
Onko tämä ennätys? Welcome back
Aika kova, Savinaisen 59.59 tai mikään muukaan tuona aikana ei ole herättänyt riittävästi tunnetta, että kirjoittaisi jotakin, mutta marraskuun maanantai-Sport lopulta ylitti kynnyksen!
Syksy on tunnetusti Tapparafanien parasta aikaa
Perinteisesti tätä ketjua ei ole käytetty tähän tarkoitukseen, mutta näkisin kuitenkin tämän ketjun olevan asiaan kaikista paras.
Jos en hirmuisesti valehtele, niin olen viettänyt näillä kahdella Tappara-keskustelupalstalla (info ja co) yhteensä kymmenen vuotta, alkaen vuodesta 2014. Voi olla, että aikamääreet eivät ole tarkkoja, mutta jotakin tuota luokkaa joka tapauksessa. Taitaapi tässä vuosipäiväkin olla aika lähellä, joten siitäpä tämä asia myös mieleeni nousi.
Tappara kehittyy, maailma muuttuu ja ennen kaikkea elämä menee eteenpäin. Olen huomannut, ehkä viimeisen kahden vuoden ajan selkeän trendin siinä, että oma aktiivisuus on tippunut aikaisemmasta melkoisesti, vaikkakin edelleen todella aktiivinen olen. Ehkä tämä muutos tulee kuitenkin eniten näkyviin siinä, ettei ole enää paloa kirjoittaa itselle tärkeästä tai kiinnostavasta asiasta eli pelitavasta yhtään mitään eikä sen enempää ole enää myöskään paloa avata uusia ketjuja tai otteluketjuja.
Nämä asiat olivat minulle se ns. homman pihvi monen vuoden ajan. Samaan aikaan haluan korostaa, että mielelläni täällä vietän aikaani edelleen, mutta jollakin tavalla aina vain enemmän mieleeni on hiipinyt ajatus ns. muiden ajasta. Minulle on jäänyt mieleen tuolta varhaisaikuisuudesta erään mielestäni viisaan ihmisen sanat siitä, että viisas ihminen ymmärtää myös sen, milloin oma aika on siirtyä sivuun.
En halua asiasta viritellä keskustelua enkä draamaa eikä tähän liity mitään henkilökemiaan tai ihmisiin liittyviä näkökulmia. Tähän liittyy puhtaasti vain ja ainoastaan oma kriittinen tutkailu siitä, kuinka paljon oikeasti enää tänä päivänä tuotan jääkiekkorelevanttia keskustelua ja kuinka kaukana tänä päivänä olen siitä, mitä intohimolla vielä pari vuotta sitten tein. En myöskään arvosta katoamistemppuja, jolloin vain ns. hiljentää linjat sanomatta kenellekään mitään, vaikka se joskus hyvältä idealta tuntuukin.
Joillekin tämä on varmasti onni ja helpotus, joillekin se voi olla hetkellinen harmi, mutta ajattelin nyt reilulla ennakolla ilmoittaa, että kun Tapparan kausi 2024-25 päättyy, ihan miten tahansa se sitten päättyykin (eli viimeinen peli on pelattu), niin siihen saa loppua minun Tappara-keskustelupalstan urani.
Nautiskellaan tästä tulevasta vielä yksi kevät ja sitten ensi kaudesta alkaen annetaan tila uusille äänille ja tekijöille. Tarkemmat kiitokset voi sitten laittaa aikanaan, mutta menköön nyt näin joulun alla tähän ketjuun tällaisena ilmoituksena. Naatitaan siihen saakka!
Entäs eräs toinen kiekko foorumi?
Onko päätöksiä tehty sen suhteen?
Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: siellä olen ollut jo paljon tätä kauemmin hyvin epäaktiivinen ja jos minulla ei täällä ole paloa kirjoittaa relevanteista jääkiekkoasioista itselleni niin eihän se palo syty yhtään suuremmaksi vaihtamalla jatkoaikaan. Että ajattelin sen suhteen toimia ihan samoin tavoin. Joskaan en nyt ole ikinä siellä ollut niin aktiivinen, että kokisin tarvetta asiasta siellä kuulutella vastaavalla tavalla ääneen kuin täällä.
Kai edes jäät lukemaan palstaa? Vaikka itellä ei mukamas aikaa kirjoitella (lue: ei oikein järkevää sanottavaa / elämä vähän riepottelee…) niin päivittäin luen ainakin hetken ja siitäkin tuntee olevansa osa yhteisöä.
En ole pohtinut noin pitkälle. Kirjoittamisen lopettaminen itsessään tulee varmasti olemaan vaikeaa, koska niin tottunut tähän touhuun on. En tiedä, kannattaako itseään kiusata lukemalla, jos itsensä takia haluaa osallisuutensa lopettaa. En osaa sanoa juuta enkä jaata; ehkä luen, ehkä en lue. Kauden päättymisen jälkeen aktiivisuus on yleisestikin ollut vähäistä, joten eiköhän asia iske oikeasti vasten kasvoja, jos iskee, vasta syksyllä 2025.
Harmi homma, sillä jos multa kysytään, että kuka ekana tulee mieleen Tappara-foorumeilta, niin se olet sinä.
Onneksi olet kuitenkin harjoitellut tätä toisella elämänalueella. Näin tulee käymään, se tulee olemaan prosessi:
"Toukokuussa hyvin alkanut lopettaminen päättyi mökkireissuun ja kesän edetessä palasin taas typeriin aikaisempiin tapoihin. Ei oppi ojaan kaada, muttei se oppi vieläkään ollut mennyt perille. Annoin itselleni joululahjaksi tänä vuonna terveyttä ja päätin, että annan itselleni joululahjan. Päätin nimittäin, että minun foorumointi on nyt nähty.
Aina täytyy suhtautua varauksella. Ensimmäiset neljä päivää olivat tällä kertaa kuin ihanaa valveunta. Ei tehnyt edes mieli - joka oli kyllä outoa. Yleensä ne ensimmäiset päivät on ollut ihan yhtä helvettiä, kun päättää tähän lähteä. Ei siis “henkisten” niksojen takia vaan sen takia, että päässä ei pyöri mitään muuta kuin se, että “täytyy päästä foorumille".”
Toivottavasti se riippuvuus keskusteluun ei ole yhtä voimakas kuin nikotiiniriippuvuus Tupakoinnin lopettamista jouduin työstämään vuodesta 2012 alkaen ennen kuin se sitten lopullisesti loppui. Tuohon aikaan mahtuu varmaan melkein 20 erilaista lopetusyritystä erilaisilla pituuksilla. Lopulta se kuitenkin onnistui
Toivon ihan itseni takia, ettei kirjoittamisen lopettaminen noudattele samanlaista kaavaa. Jos menee yhtä kauan kuin toisen riippuvuuden selätykseen, niin lopullinen kirjoittamisen lopettaminen seurannee vuonna 2036. Huh huh!
Jos tämä sitten kuitenkin olisi eri asia, ainakin siltä osin, etten tosiasiallisesti ole enää yli vuoteen tuottanut jääkiekkoaiheista luettavaa. Kaikenlaista muuta olenkin toki kirjoittanut, mutta jääkiekosta vähemmin ja sehän tästä vähän surullista tekeekin.
Vähän putoan kärryiltä tässä kohti, että miksi on surullista. Itse pidän palstan rikkautena, että keskustellaan kaikenlaisista asioista. Perheen kesken on tullut sisäpiirin vitsiksi, että jos jotain pitää tarkistaa niin tieto löytyy täältä palstalta.
Todella harmi jos/ kun koko kirjoittelu pitää lopettaa kohdaltasi? Jokainen tekee tietysti omat ratkaisunsa ja niitä pitää kunnioittaa.
Täytyy jo tässä vaiheessa esittää sinulle kiitokset annistasi tänne ja muualle. Itse muistan sinut jo omalta, vuoden kestäneeltä Jatkoaika uraltani, joka päättyi mielestäni aika kyseenalaiseen poistoon, niin erittäin hyvin. Muistan että sinulta sai hyviä analyysejä ja argumentteja ketjussa kuin ketjussa ja ilolla tervehdin sitä että olet myös täällä.
Jos minulta kysytään, että kuka tulee mieleen jääkiekko palstoilta nimenomaan analyysin ja argumentoinnin puolesta parhaiten niin vastaisin sinut.
Kiitos ja toivottavasti jäät ainakin lukemaan palstaa
Vapaassa maassa saa tehdä mitä haluaa, mutta itse en ole koskaan ymmärtänyt lopettamisia, enkä varsinkaan teatraalisia sellaisia.
Jos innostus kirjoitteluun on laskenut, niin sitten ei kirjoita. Jos Savinaisen 59:59 kuitenkin inspiroi jotain tekstaamaan, niin sitten taas kirjoittaa.
Ei tämänkään asian tarvitse olla mustavalkoinen. Sen kun menee päivän kunnon ja fiiliksen mukaan.
Jos en ole unta nähnyt, niin eikö samanlaista keskustelua ole nähty saman nimimerkin ympärillä ennenkin.
Ja siis ei mitään ole @peterra vastaan, mut tulipa vain mieleen
Toisaalta tämän voi ottaa vaikkapa ihan kehuna ylläpitäjien suuntaan - olette onnistuneet luomaan osalle tärkeän yhteisön?
Tarkoitan tällä sitä, että vaikka minä olisin kanssapalstalaisille yhdentekevä/ ärsyttävä/ kaikkitietävä/ mukahauska ja tylsä jaarittelija (kiitos kaikille yksäreistä vuosien aikana ) niin palsta ja sen henkilöt voi olla tärkeitä minulle.
Eli siis kirjoitus ei välttämättä ole huomionhakua ei siihen tarvitse reagoida, mutta se voi olla osaa irtaantumisprojektia. Meillä kaikilla on tarve olla ympäristömme/yhteisömme hyväksyttyjä jäseniä. Tämä on eräs sellainen. Kun se yhetisö syystä tai toisesta loppuu (itseltä), jää tyhjiö. Tuo tyhjiö kestää aikanasa täyttää.
@peterra , en halua puhua suullasi, mutta näin minä tulkitsin. Siinä olen @ljpp:n kanssa samaa mieltä, että anna itsellesi lupa pidättää oikeudet muutoksiin.
Toisaalta, one-lineria ja sometylytyksen aikakaudella on joskus henkisesti myös helpompaa kerätä ne kimpsut ja kampsut. On toisinaan hankalaa olla keskusteleva eri näkökulmista kirjoitetussa muodossa ananyymisti.