Tästä aivan samaa mieltä. Ei ole järkevää jäädä lukijaksikaan, jollei jätä itselleen mahdollisuutta kirjoitella tarvittaessa. Se on käytännössä kaikki tai ei mitään. Pieni “loma” välillä on kyllä hyvä lääke kyllästymiseen.
Ajattelin, ettei tätä keskustelua tarvitsisi käydä. Ymmärrän hyvin, ettei yhteisöä isossa mittakaavassa kiinnosta lopettaako joku kirjoittamisen vai jatkaako sitä. Kuten itse sanoin niin sen verran monta vuotta tullut tätä tehtyä, että en vain ajatellut lopettaa ja palata kirjoittelemaan uudestaan jossakin vaiheessa.
Olkoon sitten teatraalinen poistuminen, jos näin asia halutaan tulkita. Itselleni on paljon selkeämpi tilanne tehdä yksiselitteinen päätös jostakin asiasta ja alkaa elää sen mukaan. En ole tuottanut enää yli vuoteen relevanttia jääkiekkosisältöä, joka on minulle tärkeää. Se on sinänsä ihan sama, onko se muille tärkeää, mutta se on minulle itselleni tärkeää. Sen takia aion myös tehdä selkeän kirjoittamisen lopettamisen sekä käyttää sen vapautuneen ajan jollakin toisella tavalla.
En koe huonoa omaatuntoa siitä, että ilmoitin asian. Jokaisella on vapaus tulkita asiaa kuten haluaa, mutta toisin kuin @ljpp ehdottaa, niin minulle eivät ole ikinä toimineet sellaiset “katsotaan nyt tässä miten tämä menee ja pikku hiljaa tehdään tarvittavat muutokset”. Minulle toimivia tapoja muuttaa asioiden tilaa on tehdä selkeitä päätöksiä ilman takaportteja. Kai tämänkin olisi voinut hoitaa silleen, että ilmoittaa vaan ylläpidolle tunnusten poistosta ja varmasti se olisi onnistunut.
Se vaan ei tuntunut minusta oikealta tavalta hoitaa asiaa.
Ja toivon, että tämän postauksen jälkeen asia olisi sitten käsitelty. Tykkäät tai et, aina voi laittaa sitten yksityisviestiä, jos on asiaan liittyvää, mutta eiköhän näin JULKISESTI riitä tästä aiheesta.
Ei valitettavasti tule enää kirjoittamaan tälle foorumille…
Haluatko tai voitko avata asiaa?
Sulla on jotain parempaa tietoa?
Jäsen @Moukari palasi kahdeksan(!) vuoden tauon jälkeen kasuaalisti Tapparan sairastupa-ketjuun kyselemään mahdollista tietoa poissaolojen pituudesta.
Arvostan, tervetuloa takas!!
@krobbe voisi kaivella pöytälaatikostaan jonkun tarinan tänne postattavaksi.
Edellinen tänne postattu oli hyvä ja ainakin minä lukisin lisää.
Myös Tappara-visa kelpaisi.
Ai niin, Krobben rikosromaani. Se oli hieno kirja.
Kommentistani nyt ei välttämättä tykätä.
Mutta paljon on nimimerkkejä keiden on vaan mennyt hermot tähän touhuun.
Ei tässä ole varsinaisesti mitään vikaa.
Mutta kaikki ei vaan tähän elämään täällä taivu. Se on heidän valintansa.
Valitettavasti. Mutta se heille suotakoon.
Uusi vuosi ja uudet kujeet
Mutta paluu muuttajat on kyllä kivoja, sekin heille suotakoon.
En usko että ensisijainen syy kenellekään lähteä nettifoorumilta on se, että hermot menisi yhteisöön.
Tämä yhteisö on erinomainen. Siis kaikesta negatiivisesta huolimatta. En usko, että @krobbe olisi hermonsa menettänyt. Elämä vaan vaatinut veroa.
Jos nettifoorumilta on tarve lähteä ns. hermonsa menettäneenä niin ehkä siinä on itselläkin silloin vähän liian vakava naama usein.
Suomalainen keskustelu on väiillä vähän sellaista kehittymätöntä, että pikkusen liian tunteella suhtaudutaan erilaisiin näkemyksiin. Keskustelukulttuurimme on konsensusta etsivä, koska siihen meidät on kasvatettu.
Mutta kevyiden ja iloisten aiheiden kuten jääkiekon suhteen konsensus on huono tavoite keskustella.
Missä @polvipetteri ???
Mitäs mitäs, @Treppu ollut lähes kaksi kuukautta hiljaa?!
Itselläkin näköjään lähes kuukauden kirjoitustauko tullut huomaamatta vietettyä.
Luulen, että monella käyttäjällä on saattanut ihan huomaamatta tuo kirjoittelu vähentyä, kun harvemmalla varmaan kamalasti positiivista sanottavaa ainakaan itse pelistä tällä hetkellä on. Tai osa ihmisistä varmaan kokee tämän palstan yleisilmapiirin oleskelun kannalta turhan negatiiviseksi samasta syystä.
Tämä on toki vain olettamus, voihan siinä muutakin olla taustalla.
Missä @Heka8835 ??
Kiinnostus somea ja keskustelufoorumeita kohtaan on ollut laskusuunnassa jo vuoden pari. Nykyisellään on niin paljon erilaisia kiireitä (pelit, treenit, työt jne.) ettei ylimääräistä aikaa hirveämmin enää ole.
Lisäksi mielestäni some on tietynlainen nykyajan vitsaus. Somepreesens tuntuu olevan nykyään tärkeämpi asia kuin tosielämä, ja sen luomiseen käytetäänkin valtavasti aikaa. Se aika on kuitenkin pois oikeasta elämästä ja läheisistä ihmisistä. Joskus peräti haaveilen, että olisin elänyt 80-luvulla, jolloin vielä pystyttiin elämään paremmin ns. hetkessä.
Jokainen voi miettiä kumpi on tärkeämpi: joku tuntematon ihminen ruudun takana vs oma läheinen. Oma valintani kohdistuu kaveriini/tyttöystävääni/perheenjäseneeni.
Mut elossa ollaan anyway!
Samaistun osittain tohon ajatusmalliin. Olen aivan saakelin riippuvainen somesta ja tästä palstasta. Toisaalta myös harrastukseni on hyvin some keskeistä ja se intohimoni, mutta aivan turhaa aikaa tulee vietettyä katsoessa hassua videota kun kun kissa säikähtää hypätessään folion päälle tai lukiessa 475 viestiä putkeen miksi Metsola on paska tai kirjoittamassa 5674 viestiä miksi olen mieltä X. Siksi olis kiva että tätä vitsausta ei olisi.
Hatunnosto tuollaista ajattelumallia kohtaan.
Kuinka tulla takaisin 4 ja puolen vuoden jälkeen:
https://tappara.co/t/otteluseuranta-tappara-ilves-2-4-2025-4-puolivaliera/46574/986?u=tapparanation
Tervetuloa takaisin sivistykseen!
8 months later. Mitäpä ukko