Kausikortit 2017-18

Tänään on 14. päivä, eli huomenna on viimeinen päivä.

Nykysuomen sanakirja ei ole lakikirja, mutta hyvä apuneuvo se on vaikkapa tämän sanonnan merkitystä selvitettäessä. Hakusanan mennä kohdalta löytyy johonkin mennessä -rakenteen selite: ennen jotakin ajankohtaa. Samalla kannalla ovat kaksikielisetkin sanakirjat, ja tähän tulkintaan on päätynyt myös Suomen Akatemian kielilautakunta 15.4.1957. – Niinpä ilmaus kesäkuun 5. päivään mennessä tarkoittaa ’ennen kesäkuun viidettä päivää’.

Tänään siis deadline tuolle maksulle.

Olkoon se nyt sotien jälkeen merkattu virallisiin kielioppeihin vaikka miten, niin olen aika varma että tässä tapauksessa tuo 15.6.2017 mennessä tarkoittaa juuri sitä että vielä 15.6 saa mennä maksamaan esimerkiksi kulttuuriseteleillä kausikorttinsa. Ainakin oman käsitykseni mukaan tuo on kohtuullisen vakituinen ja käytäntöön otettu ilmaisutapa ja onhan se kuluttajallekin helpompaa kun ei tarvitse halkoa hiuksia että onko se tänään vai eilen vai huomenna. Tämä ei ole faktatietoa, enkä tiedä onko tänään oikeasti viimeinen päivä, mutta uskon että huomena on se viimeinen päivä.

2 tykkäystä

Ennen on typerä ilmaisu. Mieluummin aina “viimeistään.”

6 tykkäystä

Nimenomaan näin. Tätä asiaa ei varmasti ole toimistolla mietitty kun tekstit on tehty että voi tulla epäselvyyksiä päivämäärän kanssa.

Toimistolta vastattiin eilen 13.6.17 spostilla näin kun kyselin maksamista:

5 tykkäystä

Epävirallisesti hoitunee vielä pidempäänkin, jos tarvis vaatii???
Kyllähän tuolla Tapparan toimistolla on varsin ystävällinen ja asiakaspalvelualtis henkilökunta töissä.:wink:

2 tykkäystä

Tuskin on mikään kuoleva deadline. Soittakaa tai käykää ja sopikaa maksusta seteleillä myöhemmin.

Eiköhän tuo ole tapauskohtaista. Ainakin itse olin oman asian tiimoilta sinne yhteydessä ja sain tuon vastauksen.

@BlueOval Mikäli asia on jotenkin epäselvä suosittelen tekemään kuten @Ranari kirjoitti. Jos puhelimen käyttö maksaa liikaa tai muuten onnistu, laita sähköpostia.

Tänään käyty maksamassa :blush: …ja itseasiassa kävin tätä yrittämässä jo viime perjantaina, mutta silloin olikin yllättäen toimiston väki koulutuksessa eikä ketään paikalla joka olisi osannut tuon kausarimaksun ottaa vastaan…

3 tykkäystä

Mistä sait sellaisen käsityksen, että tämä olisi minulle jotenkin epäselvää?
Sikstoisekseen…Mun puhelinliittymällä ei saa tehtyä isoa laskua vaikka yrittäisi. :grin:

Maksan kausarit netissä tilipäivänä, tai sitten käyn loman kunniaksi toimistolla hoitamassa asian.:rolling_eyes:

2 tykkäystä

Olin jo ajatellut kausikorttia ihan kannatuksenkin vuoksi, vaikkei jokaisessa runkosarjapelissä varmaan tulekaan käytyä. Olin asian kanssa vähän vitkastellut, mutta Zaborskyn sopimus laittoi kummasti rasvaa laakereihin. Nyt on ensimmäinen runkosarjakausikorttikin hommattu. Pakkohan se on jatkaa, kun keväällä lähdin kausikorttilinjalle playoffeissa.

Aiemminkin on mielessä käynyt, mutta opiskelijana hinta tuntui vielä suolaiselta, kun rehellisesti sanottuna ihan jokainen runkosarjapeli ei kiinnosta. Nyt on annettu oma pieni panos omaltakin osalta Tapparan pottiin. Toki aiemminkin on saaveittain rahaa kirstuun kannettu pudotuspeleissä, mutta nyt on sitten ihan kunnolla kanta-asiakas. On mukava olla tämän hyvin hoidetun seuran matkassa. Tuntuu hyvältä. :slight_smile:

16 tykkäystä

Hienoa! Tällä tavalla toimii Tapparalainen joukkorahoitus. Annat muodollisen korvauksen seuralle ja sitten vastineeksi seuraat tarinaa matkalla torille. Viiksi pistää pöydän koreaksi Zapoilla ja Kuuseloilla. Ei kun naattimaan!

5 tykkäystä

Ei ole fanikausari todellakaan kallis vaikka playoffeista ei paljon hyvitystä tullutkaan.
Junnukausari olikin jo aivan järjettömän halpa, siihen verrattuna mitä sillä saa.:astonished:

Tuollaisia huomioita kausareiden maksun jälkeen…

6 tykkäystä

Oon yrittäny maksaa tällä viikolla useaan kertaan tulevan kauden kausikorttia nettipalvelun kautta, enkä oo onnistunut. Ilmeisesti jokin tökkii Tapparan, maksuoperaattorin ja Säästöpankin välillä. Nyt odotellaan vissiin sitten paperilaskua elokuuhun asti. Onko muilla ollu ongelmia?

Eilen maksoin ilman ongelmaa ja Danske asiakas olen.

@tondexi puhelua vaan elokuun alussa toimistolle niin hommat järjestyy. :slight_smile:

Koitin äsken maksella kausari, niin eipä toiminu. Ei löytänyt kausarin takana olevaa asiakasnumeroa. Muilla joilla on ollut ongelmia, niin he ovat nähtävästi päässeet sentäs tuosta pisteestä eteenpäin. Noh, kohtahan tuo kuu vaihtuu, että eiköhän se siittä :slight_smile:

No mutta, ohje… siis sirukortin takana oleva asiakasnumero.
( Jäsen @axe , aukes tapparan internettisivuilta vasta kun otin toiminnon avaa uuteen ikkunaan… liek peukalo keskellä kämmentä vai sivustossa jotain)

Kokeile palvelun kevytversiolla.

http://www.tappara.fi/kausikortti2/