Kenestä päävalmentaja Rautakorven jälkeen?

Aleksander Barkov Sr. olisi ainakin jatkumo tapparalaiseen kovaan työntekoon ja vaatimustasoon.
Kiina voi kyllä haasteineen viedä pidemmän korren. Palkkassakin voi olla nolla lisää.

Mun mielestä tää keskustelu on vähän hassu. Rautakorven jälkeen valmentajaksi tulee lähes 100 %:lla varmuudella Marko “pomo” Ojanen. Saa ottaa talteen.

1 tykkäys

En usko, että Ojasen Marko ykkösvalmentajaksi ikinä itsekkään haluaa…
Hyvä taustatyön tekijä, mutta auktoriteetti ei taida ihan ykkösvalkuksi riittää.

1 tykkäys

Sillä taitaa olla iso vaikutus, että onko Tapolalla Leijonien klubitakki vai ei.

Jos betsata pitäisi, niin Tapola ja Rautakorpi vaihtavat paikkoja.

3 tykkäystä

Petri Matikainen. Tyylistä ja persoonasta voi olla montaa mieltä. Ammattilainen joka tapauksessa. Muistanko oikein että oli jo lähellä tulla 3v lapulla korvaamaan KHL-Jukkaa :roll_eyes:. Mutta kuten on jo sanottu, aikaista ajatella tarkemmin.

Juha Juujärvi olisi potentiaalinen ehdokas. On valmentanut jo useamman vuoden mestiksessäkin päävalmentajana menestyksekkäästi.

2 tykkäystä

Tapola, Juujärvi, M. Ojanen, Grönvall ja Nieminen eiköhän se tuosta aikanaan jatkaja löydy. Tai itse en juuri 1 isompaa kerrointa tuolle ryhmälle antaisi.

Itse ehdottaisin Ville Niemistä, hieno mies ja näkisin miehen mielellään meidän penkin takana :blush:

Minä lisäisin yllä ehdotettujen nimien lisäksi listaan Karri Kiven,
Erkka Westerlundin ja Lauri Marjamäen nimet…tämä ei ole pelkästään
oma heittoni :wink:

3 tykkäystä

Pelaajat tykkää Ahosta? Taitaa olla vielä “kovempi” ja omapäisempi kuin Rautakorpi.

Late tuskin… 2+2 pahvi narreihin…

Joo ja sitten meillä Kukkoslassekin…

2 tykkäystä

Ainakii ne pelaajat, keiden kaa oon jutellu…

Eiköhän Tapolan kanssa ole jo sovittu että palaa valmentajaksi Tukka Jukan sopimuksen päätyttyä. Luulen että Tapparan hallitus on jo miettinyt valmennuskuvioita aina kauteen 2022 jolloin uusi areena valmistuu. Siinä mielessä ymmärtää että Tapola pitää nyt pari välivuotta ja Rautakorpi oli paras vaihtoehto korvaajaksi. Olisi ollut liian pitkä pätkä vetää Tapolalla esimerkiksi 2014-2023. Jos tämä kuvio toteutuisi niin mielestäni hyvä ratkaisu. Toivottavasti Rautakorpi jatkaisi organisaatiossa esimerkiksi valmennuspäälikkönä/urheilutoimenjohtajana.

6 tykkäystä

Tulipa valmentajaksi kuka tahansa, niin suosittelen - faneille - työrauhan antamista potkuilla uhkailun sijaan!

7 tykkäystä

Ahon potkut kumminkin tuottivat Ässien pelin grande catastrophen :grin: !

??Ketä päävalmentajaksi Rautakorven jälkeen (valitse MAX. kolme mieluisinta vaihtoehtoa)??

  • Jussi Tapola
  • Ville Nieminen
  • Alexander Barkov sr.
  • Juha Juujärvi
  • Marko Ojanen
  • Kimmo Vähä-Ruohola
  • Janne Grönvall
  • Jyrki Aho
  • Petri Matikainen
  • Karri Kivi
  • Eristysnauha Westerlund
  • Lauri Marjamäki
  • Raimo Summanen
  • Joku muu, kekä?

0 voters

Erkka ja NHL sulkukausi. Tämän haluaisin nähdä. Saataisiin olympiatason joukkue :grinning:

Ensinmäinen vaihtoehto ehdottomasti J.Tapola, mikäli hän on saatavilla. Mutta jos Jussi ei ole saatavilla, katseet voisi kääntää Jyväskylän suuntaan M.Virtanen tai jopa kolmantena varavaihtoehtona Ruotsin suuntaan?

Lisätääs hiukan perusteluita jälestäpäin. Jyppi aloitti ekana Suomessa modernisoimaan pelitapaa 3 vuotta sitten pelinnopeuttamista hakien, silloin vielä Kärpät ja Tappara träppäsi ja lähti viiveeellä. Nyt Jyppi CHL-finaalissa ja ei liene kaukana ettei kannu löydy kauden lopuksi JKL:stä.

Ruotsissa on muutettu selkeesti aiemmin kuin Jyppi pelitapaa nopeampaan, taisi olla Frölunda ekaseura? Mitä nyt on Ruotsalaisten työkolleegojen kanssa puhuttu, niin SHL keskittyy olemaan NHL:n kasvattajasarja ja sen huomaa pelaajamääristä.

Mielenkiintoinen pointti Ruotsalaisilta kuultuna, silloin kun Frölunda aloitti muutoksen, mikään ei toiminut ja kuraa tuli niskaan jokapuolelta ja muutos otti noin 3 vuotta, mutta sitkeästi he vain ajoivat sen läpi ja nyt toimii. Muutaman pelin SHL:ää ja Alsvenskania lähinnä TV:stä nähneenä peli on todella viihdyttävää ja nopeaa, ei nyhjätä nurkissa.

Yhtäläisyyttä voi miettiä Jypistä, kolmas vuosi menossa ja Tapparasta 1.vuosi menossa, Jukka raivaa latua ja kuraa kaatuu niskaan enemmänkuin laki sallii.

1 tykkäys

Jaa kekä? No Pasi Räsänen. Vaikuttava ilmestys