En varsinaisesti keräile mitään mutta kaikenlaista sitä on tullut haalittua vuosien varrella. Olen aina välillä myynyt kokoelmiani pois ja osan olen ostanut uudelleenkin. Yhdessä vaiheessa minulla oli n. 100 pelikonsolia, yli 1000 peliä ja muutama kabiinipeli. Näistä on jäljellä Nintendo gamecube muutamalla pelillä. 1980-luvun leluja ( motu, transformers, turtles, mlp) oli pahimmillaan 20 lihalaatikollista) nämä on kaikki myyty. Lätkäkortteja yli 100 000 kpl, jäljellä n 1000. Marvel sarjiksia, lätkäpaitoja…
Nyt on työn alla ainoastaan Welho Vilhon Tappara GWt, Onepiece mangat ja keräilykortit ja Ed Jovanovskin lätkäkortit.
Nythän minä hokasin, että tavallisia pelikortteja on myös tullut hankittua melko monta pakkaa. Peruskorttien lisäksi esim. joitakin urheilukisojen virallisia tuotteita, matkamuistoja jne. Ja on minulla ollut myös tavallista pienempikokoisia ja yksi pakka pyöreitä pelikortteja. Ja aika hiljattain ostin kullanvärisen pakan.
Useimmat kortit ovat ihan käyttöön kulutettaviksi mutta muutamien kohdalla on ollut kyllä keräilytaka-ajatuksiakin. Ehkä joskus teetän itselleni pakan, jossa olisi selkäpuolella joku itse ottamani valokuva.
DVD-elokuvien keräilijänä Ville Lähde ylläpitää myös omaa Videospace-nimistä Youtube-kanavaa ja verkkosivustoa. Sinne on koottu myös lista kalleimmista DVD-julkaisuista. Palveluun kuka tahansa voi ilmoittaa DVD:n myyntihinnan, ja palvelu laskee ilmoitusten pohjalta niille automaattisesti keskiarvon. Tällä hetkellä listan kärjessä on Salaperäinen saari -elokuvan DVD, josta on maksettu keskimäärin 610 euroa. Toiseksi kallein julkaisu on Anatomia 589 euron keskiarvohinnalla.
DVD-levyn korkean hinnan taustalla on usein sen heikko saatavuus. Tästä on hyvänä esimerkkinä kalleimpien DVD-levyjen listalla olevan suomalaisen Akkaa päälle -komediasarjan DVD-julkaisu numero 2 vuodelta 2008.
Se vedettiin markkinoilta pian julkaisun jälkeen, koska siinä oli epäselvyyksiä musiikkien tekijänoikeuksien kanssa. Se selittää DVD:n korkeaa hintaa, Lähde kertoo.
Kyseisen DVD-levyn keskiarvohinta on Videospacen listauksen mukaan 294,67 euroa. Huutokaupassa siitä maksettiin hiljattain jopa 382 euroa.
Ennen kun menette eurot silmissä kiiluen tarkistamaan aarteenne niin pieni varoituksen sana keräilijältä: Sadasta DVDstä löytyy yleensa yksi kymmenen euron arvoinen leffa JOS se on priima kunnossa… Ostelen noita suht isoja eriä, viimeksi noin 500sta leffasta meni kierrätyskeskukseen n puolet. Lopuista parisataa kirpparille 1-3€ kappale, noin 20 leffaa 5-10€ ja muutamakymmen harvinaisempi sitten omiin kokoelmiin.
Kannattaa myös tarkista Blu-ray leffat, niistäkin maksetetaan osasta huimia summia.
Kerääkö kukaan sarjakuvalehtiä?
Mulle tarjottiin aika muhkeaa kasaa Aku Ankkoja jotka hätäpäissäni lupasin käydä hakea pois.
Nämä ovat siis ihan perinteisiä sarjakuvalehtiä, ei taskukirjoja.
Itse tulee keräiltyä kaikkea kalastukseen liittyvää kirjallisuutta, lähinnä kotimaista.
Menköön tänne. Tässä kun vähän joulusiivoilen jo,niin löytyi avaamaton lehti
Kelmuis on edelleen. Barkov Jr mainittu
En kyllä tajua miksi tämä on jäänyt avaamatta/ lukematta.
Itse keräilen Iron Maiden vinyylilevyjä.
Videopelejä keräilen, pääpainona vanhat Playstationit (1&2). Nyt menossa näidenkin osalta hyllyjen tyhjennys tuplista ja muuten vaan ylimääräisistä.