Bravelle suositukset täältäkin. Toimii nopeasti ja luotettavasti.
Microsoft on esitellyt Edge-selaimeensa käännöstyökalun, joka kykenee kääntämään videoita reaaliaikaisesti muun muassa Youtubessa ja Linkedinissä.
Työkalu ei pelkästään käännä puhetta tekstiksi, vaan myös kääntää puhujan äänen toiselle kielelle.
Youtuben ohella ominaisuuden on tarkoitus toimia tunnettujen mediatalojen sivuille ladatuilla videoilla. Tällä hetkellä tuettuja ovat ainakin Reuters, CNBC ja Bloomberg, ja tulevaisuudessa Microsoft aikoo lisätä tuen myös muille sivustoille.
Real Time Video Translation kattaa julkaisuversiossaan vain kourallisen kieliä.
Ihan kivoja ominaisuuuksia ja voimme jäädä odottamaan koska suomi on mukana kielivalinnoissa.
Edge+Copilot/ChatGPT+Office365.
Siinä kolmen tripla. Ihmettelen,että muita selaimia ylipäätänsä vielä on olemassa.
Itse en ole Edgeä käyttänyt kuin Chromen valuttamiseen.
Täytyy myöntää, että itsellänikin Chrome tabletissa ja puhelimessa. Kokeilin myös Edgeä tabletissa, mutta Google ja Android niin paljon jäljessä markkinajohtaja Windowsia, että päätin luopua kokeilusta
Tästä saadaan varmaan hyvä browser war.
En oikein jaksa uskoa. Kohta puoli vuotta hiljaisena ollut ketju. Uskoin ihmettyni herättävän korkeintaan vaimeaa myötäilyä, että näinhän tässä on päässyt käymään.
Omasta mielestä edge on vaan parempi versio chromesta. Molemmat on chromium pohjasia, joten ei niin paljoa eroa, mutta edgessä paremmat ominaisuudet ja käyttää vähemmän tehoja
Tämä oli viestini pointti. Toisaaltaan aina ollut konepellin alla sen verran potkua, ettei tuohon teho puoleen ole tarvinnut kiinnittää erkoisesti huomiota, ainakaan selaimissa.
Tämä tutkimus on muutaman vuoden vanha, joten tilanne voi olla muuttunut. Silloin Edge harrasti kyseenalaisia temppuja.
Linkki tutkimukseen (pdf)
Vaikka sinun tekstiäsi lainasinkin, ei tuohon minulla mitään tunteita liity.
Tämän ketjun nostin, niin kuin muitakin hiljaisia ketjuja nostellaan.
Pikku provolla se onnistuu näkölään helpoiten.
Viittaamasi teksti ja linkki on sen sijaan kuranttia tavaraa.
Joo, varsin pragmaattisesti suhtaudun itsekin asiaan. Melkein kaikki selaimet pohjautuvat Blink engineen, joten tekniset erot ovat hyvin pieniä (pl. Safari ja Firefox).
Olen selainsotani sotinut. Ensin oli Netscape, sitten IE, sitten Phoenix (nyk. Firefox) ja nyt pidemmän aikaa Chrome.
Chrome ei ehkä ole tietoturvamielessä ideaalein, mutta koska Google saa kaikki tietoni muutenkin (Android jne.), katson paremmaksi, että PC selausdatakin menee sinne, eikä jollekin kolmannelle osapuolelle. Turha kasvattaa digitaalista jalanjälkeään isommaksi kuin se jo on.
Mistä tiedät, ettei se mene jollekin kolmannelle osapuolelle?
En tiedä mitä tutut “siviilit” käyttävät, mutta jostain syystä kukaan tutuista devaajista (joita on paljon) ei käytä Edgeä.
Voin luottaa tai olla luottamatta Googlen Privacy Policyyn.
Sama dilemma koskee tietysti kaikkien muidenkin sovelluksia.
Yhdysvalloissa oikeusministeriö on pyytänyt tuomioistuimelta päätöstä, jolla teknologiayhtiö Google pakotettaisiin myymään sen laajalti käytetty verkkoselain Chrome.
Lisäksi liittovaltio haluaa kieltää Googlelta sopimukset, jotka ovat tehneet Chromesta oletusselaimen älypuhelimissa ja sallineet yhtiön käyttää hyväksi valta-asemaansa Android-käyttöjärjestelmän kehittäjänä.
Kilpailuviranomaiset esittävät oikeudelle, että Google pitäisi myös pakottaa myymään Android-käyttöjärjestelmä, jos yhtiötä ei muuten saada lopettamaan asemansa hyväksikäyttöä.
Mää oon käyttäny ja käytän Chromea varmaan 80%. Tuplakirjautumisen takia on sitte Safari tai Edge kakkosselaimena riippuen, onko kone Win vai Mac. Kännykässä Safari. Nyt kuitenki oon huomannu, kuinka hyvin Copilot toimii tossa Edgessä ns. lisäosana, ni oon jotain juttuja alkanu hoitaan Edgellä. Selainta vaihtelen yleensä muuten vaan sen takia, että jos joku juttu ei aukee tai toimi, ni eka lääke on selaimen vaihto. Yleensä Chrome pelittää.
Onko OpenAI kehittämässä omaa selainta?
Kaikkine valituksineen moinen prosessi kestää tod.näk. 10v.