Mä suosittelen ainakin laittamaan vähän enemmän kuin se 50e, ja valitsemaan tunnetun merkin(Makita, Milwaukee,tms). Mulla on varmaan 15v vanha Makita raksaimuri, johon vieläkin saa varaosiakin räjäytyskuvan perusteella. Tehoa piisaa mukavasti eikä saa rikki oikein millään.
No joo. Minulla on 69€ tavallinen Green Cyclone pölypussiton imuri, joka palveli ensin 8v ykkösimurina, jonka jälkeen sillä on imetty useamman remontin roskat. Mm. vintin latttialta sentin kerros kattotiilimurskaa.
Nyt se on saanut sen verran kipsilevypölyä sisäänaä etten taida jaksaa enää puhdistaa sitä.
Puuilosta “epänimensäveroinen” Einhell ollut yllätyksekseni ihan toimiva. Jos betonia (pölyä) pitää imuroida niin kannattaa ostaa kylkeen heti alkuun silkkipussi paperisuodattimeen, muuten pelaa kuin junan vessa ja helppo tyhjentää.
Kummanko pesukoneen expertit ostaisi, vai jotain ihan muuta. Tärkeimpänä kriteerinä erittäin hyvä huuhtelu pesuaineherkkyyden takia.
Kysytääs nyt onko täällä kellää kokemuksia ko. jääkaapista, lähinnä äänentaso (42dB) mietityttää kun yksiöön olen kaappia katselemassa:
Estääkö tollasessa normi jääkaappipakastimessa integroitavuus jotenkin normaalin asennuksen?
Onko jollain sisäpiiritietoa minkälainen kuivausrumpu on/pitää olla nykyään? Mitä se sisältää ja mitä tulee huomata. Ilmeisesti ainakin poistoilman suunta pitää olla eteenpäin, kun kone on sijoitettu tason alle. Miten suodattimien puhdistus ja toiminta? Nykyinen Whirlpool tuntuu tukehtuvan ja “vain” koko kone pitäisi purkaa että sen saa puhdistettua…
Uusi lattialiesi olisi ostoslistalla ja mitä noita olen tutkaillut, niin joissain on höyryuuni. Onko kellään kokemusta noista, että onko mitään hyötyä, että voi höyrykypsentää? Induktio keittotasot pitää olla tietenkin, kun sen erinomaisuuden olen aiemmin todennut. Nyt huushollissa on vanha keraaminen joka alkaa hiipumaan ja uuni kypsentää epätasaisesti, vaikka on kiertoilma.
Eniten suosittelen kiinnittämään huomiota siihen, että kiertoilmauunissa on puhaltimien edessä vastukset. höyryominaisuudet lattiamalleissa eivät ole minulle tuttuja.
Kevät tulee, pölyä ja kiviä on joka paikassa ja siivous syö miestä. Siivouskaapissa on vuosikymmenen nähnyt Mielen imuri mutta kynnys imurointiin on korkea. Tarvitaan ongelmaan ratkaisu.
Vaihtoehdot ovat:
- Dysonin varsi-imuri. Tämä olisi ideatasolla helppo napata telakasta ja vedellä pölyt pois. Kokemusta ei näistä kuitenkaan ole, onko nuo mistään kotoisin?
- Robotti-imuri hoitamaan arki-imuroinnit ja Mielellä silloin tällöin isompi urakka. Kokemuksia ei roboteista ole mutta kaveri kehui Xiaomiaan. Ylimääräiset sähkövempeleet ei kyllä houkuttele.
- Säästetään rahat ja kärvistellään tavallisella imurilla.
Mitä tehdään?
Osta varsi-imuri. Meillä ainakin imuroinnin määrä on kasvanut huomattavasti koska se on niin helppo kaivaa esiin verrattuna perinteiseen imuriin.
Meillä on Bosch merkkinen kapistus ja hyvin on toiminut.
Onko tuollainen riittävän tehokas ja toimiva kodin ainoaksi imuriksi? Osaatko kommentoida laitteen melua tai painoa verrattuna keskivertoon perinteiseen imuriin?
Vaihtoehdot 1 ja 2 hyviä. Meillä menty robotin ja vanhan imurin yhdistelmällä. Pölyä on kyllä nykyään vähemmän.
Mietinnässä varsi-imuri täälläkin.
Yhtenä vaihtoehtona myös PHILIPS FC6904/01 SPEEDPRO MAX AQUA. Tuossa näkyy olevan moppisysteemi myös. Imutehoja on vaikea löytää pl. Dyson joka ne ilmoittaa.
Katselin YouTubesta aika paljon imurivertailuja ja -arvosteluita. (Kaikkea sitä ihminen tekeekin nykyään. ) Yleinen konsensus taitaa olla, että Dyson olisi paras vaihtoehto. Maallikoiden kokemukset ja vertailut vaan kiinnostaisi.
Täällä on aika paljon hyvää matskua:
Vaihtoehto 3 on oikea. Ainoa mitä tarvitset on asennemuutos. Ilmeisesti nyt on ylimääräistä kertynyt taskun pohjalle polttelemaan. 10-vuotias Miele nyt kuitenkin pesee tehollaan nuo varsi-imurit. Robotti-imurit on ihan pelleilyä, se on sitten jumissa matoissa, kynnyksissä ja vaikka missä ja imuteho ei kummoinen. Lemmikkieläimiä jos on niin robotti-imuri sotkee ne kissanoksennukset ja koiran vahingot pitkin kämppää.
Nämä akkuhärpäkkeet ei varmasti kestä sitä kymmentä vuotta jatkuvassa käytössä. Tee ympäristöteko ja jatka Mielellä mielellään, on mainio vehje.
Noita imutehoja ku katoin niin mun johdollisessa Mielessä imuteho oli 191 vai 192 aw ja Dysonin V11:n imuteho oli 185aw.
Tuosta aiemmin mainitsemastani Philipsistä en löytänyt imutehoja mutta jossain videossa ne nostivat sillä 6kg kuulan, tosin en tiedä onko se kuula oikeasti 6kg vai jotain muuta.
Edit. Dysonin malli korjattu V10->V11
On. En käytä isompaa Dysonia kuin koiran karvanlähdön aikaan. Se säiliö ei hirveen iso ole varsi-imurissa, mutta kyllä niistä siivoustehoo löytyy. Iso suositus täältä.
Mä täältä sivusta huutelen että mikä malli sulla on se imuri?
Dyson V6 Animalpro