Olen kantanut vastuun ja kärsinyt tekoni seuraukset teinivuosinani tapahtuneesta virheestäni. Olen edelleen pahoillani kaikille asianosaisille, joita tapahtuma on koskettanut. Nyt on kuitenkin tullut aika avata uusi sivu elämässäni jääkiekkoilijana. Tänään olen hyvin kiitollinen Vaasan Sportille toisesta tilaisuudesta ja mahdollisuudesta jatkaa jääkiekkoilijan uraani ja unelmieni tavoittelua. Tulevilla kausilla haluan auttaa Vaasan Sportia menestymään. Sen tulen tekemään suurella Kotkasydämellä niin hyvin kuin osaan, Rönni avaa omia ajatuksiaan tuoreesta sopimuksesta.
Tasa-arvo on yksi Vaasan Sportin tärkeimmistä arvoista, eikä seura hyväksy millään tavalla seksuaalista väkivaltaa. Sport on käynyt pelaajan, hänen perheensä, agenttinsa sekä pelaajan uralla vaikuttaneiden tahojen kanssa erittäin kattavat keskustelut ja haastattelut, joiden pohjalta seura on tehnyt arvion kokonaiskuvasta. Olemme vakuuttuneita siitä, että Rönni on kehittynyt niin pelaajana kuin ihmisenä ja valmis siirtymään eteenpäin urallaan.
Hankkivat sitten raiskaajan… luulis et ois menny Lahteen, mut näköjään Vaasastaki puuttuu moraali
Nyt oon kyllä pettynyt Sporttiin🤮
Mitä helvettiä? Miten tällainen on mahdollista? Kun saapuu Tampereelle, niin Rönni on buuattava niin kovaa ulos kaukalosta, ettei ole ennen nähty.
Ei näin Sportti, ei näin. Raiskari on raiskari, AINA. Ei sellasta pidä antaa anteeks.
ei tainnu Rönnille divarisoppari maistua, edes väkisin.
Kyllähän teot nyt jossain vaiheessa on kuitattu oikeuslaitoksen jälkeen.
Onhan tuossa nyt todennäköisesti Rönni kuitenkin mahdollisuutensa Amerikoissa pilannut jne.
Vaikeita tapauksia.
Tuo viimeinen kappale täynnä selittelyä “mutta kun” asenteella… Ollaankohan Vaasassa kauhean innoissaan tästä sopimuksesta?
Rönni kokee, että oikeus nyt avata uusi sivu elämässään. Sport vielä mahdollistaa tämän. Toivon, että uhrikin on jo sinut teon kanssa. Rönniä ei enää kiinnostele.
En olisi uskonut, että Sport on näin säälittävä jengi. Hyi olkoon.
Samaa mieltä. Paljon oon toivonut hyvää Sportille mutta ihanko oikeesti ei ketään muuta pelaajaa olisi löytynyt? Meni maku.
”Seura ei hyväksy millään tavalla seksuaalista väkivaltaa,” paitsi nyt hyväksyttiin tässä tapauksessa, mutta ei muuten tietenkään, uskottehan.
Rikos on aina rikos, siitä ei päästä mihinkään. Moni hölmöilee nuorena, mutta pitäisikö sen antaa vaikuttaa koko loppuelämään. Ihminen ei ole 16 vuotiaana ehkä kaikkein viisaimmillaan. En puolustele tekoa, mutta seuraukset on kärsitty ja joskus pitäisi vaan päästää irti ja antaa mahdollisuus mennä elämässä eteenpäin. Vaikea tapaus silti
Kyllä Topi ansaitsee uuden tilaisuuden ku on kärsinyt tuomionsa.
Minusta on hyvin kyseenalaista, että raiskaaja on asemassa jossa hänet on ikäänkuin nostettu jalustalle ihmisten, eritoten lasten esikuvaksi. Urheilijoiden pitäisi olla esimerkkejä ihmisille.
Totta kai jotain on hänenkin leipänsä eteen tehtävä, mutta tällainen julkisessa ammatissa toiminen ei ole mikään perusoikeus
Juuri näin. Tuomittava teko mutta rangaistus kärsitty. Länsimaisessa oikeusvaltiossa ihminen on tekonsa kärsinyt.
Tapparaan en olisi ottanut ihan periaatteessa kun teko Tappara aikaan.
Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.
No varmaan aika moni tällä palstalla voi sanoa että koskaan ei ole raiskannut ketään. Ei oo hirveen vaikeeta olla tekemättä juttuja vastoin jonkun tahtoa
Jos 16v teininä teet hölmön teon ni pitäisikö sun koko elämä kärsiä siitä?
Jos 16v teininä juot alkoholia. Ei. Jos 16v teininä raiskaat. Joo.
Jos tapan jonkun 16 vuotiaana, nii pitäskö mun kärsiä siitä koko elämä?
Syntejäkin on eri tasoisia. Synnitön tässä kukaan ei ole, mutta taas harvempi ihminen on kehenkään kajonnut ilman lupaa. Sellaista rikosta on vaikea antaa anteeksi.