Eilen tuli läpäistyä 12 minutes. Xbox konsoli yksinoikeus. Oli positiivinen yllätys. Löytyi julkaisupäivänä Gamepassista. Kannattaa ainakin kokeilla.
Yksi Steam Deckin valtti voi olla emulaattorit. Aika näyttää.
Mielestäni tämä on väärä tulkinta. SteamDeck pyrkii mobilisoimaan PC-pelaamisen. Game rig on melko ikävä pakata reissuun mukaan.
Aika näyttää, mutta mun tuntuma on, että ainakaan se HC-PC-pelaajien joukko tuskin haluaa taipua tuollaiseen kompromissiin. Kun näytönohjaimesta on maksanut tonnin niin silloin sillä haluaa myös pelata. Plus hiiri ja näppis.
Onneksi HC PC pelaajat on suht pieni vähemmistö kuitenkin. Itsekin ennen olin pelkkä HC pc pelaaja yli 15vuotta, mutta kun töitä tekee koneella, niin ei jaksanut enää vapaalla säätää yhtään koneella. Niin nykyään pelaan pelkästään konsoleilla(Series X ja PS5), niin tuo kyllä matka/mökki käyttöön houkuttaa kyllä.
Tismalleen samoja ajatuksia heräsi täälläkin päässä, mutta selvästi ainakin @TapparaCom on eri linjoilla, ja tuskin hän nyt ihan yksin on ajatustensa kanssa. Aika näyttää, miten tuo laite menestyy.
Eikös PS Vita toimi (/toiminut?) jotakuinkin samalla konseptilla, että pelejä pystyy jatkamaan matkoilla siitä mihin konsolilla jäi? Oli miten oli, en ainakaan itse ikinä ole edes harkinnut tuollaista, vaikka jokaisen mallin pleikkaria löytyykin. Tämä erityisesti kolmesta syystä:
-
Mökillä mökkeillään / matkoilla matkaillaan, ei pelata,
-
jos mökillä pitää pelata, ei se pleikkarin pakkaaminen mukaan niin kauhean vaikeaa ole, ja
-
matkustuksen ajan pärjää musiikilla, nettishakilla, kirjoilla ja matkaseuralla.
Indiegala jakelee ilmaiseksi jonnet ei muista -osastoa, eli Leisure Suit Larryt 1-3:
Tuli tässä pelattua kaverin kanssa Quakea siten, että meikällä PC ja hän pelasi PS5. Oli kyllä loistavaa ajanvietettä. Tahkottiin yhdessä single player tarinaa läpi.
Discordin kautta piti äänet vetää, kun tuossa oli jotain häikkää.
Onko porukka pelannut noita viimeisimpiä Resident Evil pelejä eli seiskaa ja kasia? Ihan ok arvosteluja ovat saaneet. Tuossa alkupään ja näiden välissä olevat pelisarjan pelit olivat vaisuja/paskoja.
Kohta tulee sit pro
Epic tarjoaa Saints Row The Third Remasteredin ilmaiseksi:
https://www.epicgames.com/store/en-US/p/saints-row-the-third-remastered
Olikos tämä se GTA-tyyppinen hassuttelu?
GTA tietenkin itseoikeutettu genren kuningas, mutta joo, tämä on avoimen pelimaailman jengijumppaa; ammuskelua, ajelua ja tehtäviä Stilwaterin kaupungissa. Kolmonen lienee sarjan vedenjakaja. Ykkönen ja kakkonen olivat hyviä, joskin raakileita. Varsinkin fysiikkamoottori Havoc oli hauska lisä peliin. Peli teki tuolloin joitain asioita paremmin kuin GTA. Kolmososa tosiaan jakaa mielipiteitä. Kolmosen myötä sarja lähti varsin hassuttelevalle linjalle. Nelosessa pystyi mm. lentämään ja se olikin ihan paska peli. Kolmonen mielestäni taiteilee sekoilun ja leikittelyn kanssa vielä mukavasti.
Ilmaisjakelu on varmaan osa mainoskamppista, koska tänään julkistettiin seuraava SR. Se on reboot tai soft reboot. Julkaistaan alkuvuodesta.
Pitäähän tuo koittaa kun ilmasiks tarjotaan. Just Cause 3 oli aikamoista hassuttelua myös. Vaijerilla kun vihollisen liitit esim ohi ajavaan autoon. Se meinas aiheuttaa pientä hihittelyä. Yllättävän pitkään jaksoin sitä peliä. En kuitenkaan ihan läpi asti pelannut.
Mä taisin koittaa nelosta vähän matkaa kun senkin sai ilmaiseksi, mutta pelin japanilaisuudet esim. kontrollien suhteen teki siitä liian hankalan pelattavan.
Kontrollithan pystyy pleikkarilla mukauttamaan käytännössä täysin vapaasti (pl. samanaikaiset näppäinyhdistelmät) esteettömyysasetusten kautta. Itse olen hyödyntänyt tuota mahdollisuutta peleissä, joissa ei ole voinut muuttaa kontrolleja mieleisiksi.
Tuo ei tietenkään ole kaikkein jouhevin tapa, mikäli aktiivisesti pelaat yhtä useampaa peliä, jossa joudut hyödyntämään po. ominaisuutta.
Viikolla tuli vastaan uutisen tynkää että uusien PS5 konsolien paino on tippunut 300 grammaa. Nyt taisi sitten selvitä miksi se on saatu tiputettua (ainakin osaksi). En tosin usko että tämä on kovin hyvä juttu.
Eli lämpölevyn koko pienentynyt ja täten uudet PS5 ilmeisesti (ei varmistettua) käyvät kuumempana kuin vanhat mallit.
Gigantissa PS5 just nyt myynnissä:
Steamista ilmaiseksi Surviving Mars: