KORJATTU: Lainaa -toiminto ei toimi

Jos raportoit virhettä palstan toiminnassa, muista kertoa sekaperäisesti käyttämäsi laite, käyttöjärjestelmäversio ja nettiselain. Kerro miten ongelma toistuu ja mielellään lisää kuvankaappaus.

Käytössä oleva laite: Windows 10, Chrome & iOS, Safari
Ongelma: “Lainaa” mahdollisuutta ei näy, kun maalaan kanssakeskustelijan tekstin? Tämä tuli aina ennen automaationa, mutta nykyisin tietyn osan saa vain lainattua, kun maalaa tekstin ja klikkaa erikseen “vastaa”.
Näin ollen useiden lainausten tekeminen yksittäiseen vastaukseen on vaikeaa.

kuva

1 tykkäys

Onkos tuosta Lainaus-ominaisuudesta jo jossain keskusteltu?

Aika monta päivää on jo kadonnut säännöllisesti toisen tekstiä maalattaessa kadonnut se “Lainaus”-nappula. Itsellä ainakin palautuu, kun lataa sivun uudestaan.

Mobile-Android ja -Firefox käytössä.

2 tykkäystä

Huomattu sama asia ja toivottavasti päivittyy, kun uusia päivityksiä taas tulee.

Discoursessa on pikku bugi, joka esiintyy ainakin Android laitteilla - teksin lainaaminen (Quote) ei aina toimi tekstiä maalaamalla. Vika korjaantuu sivun uudelleenlatauksella (Refresh), mutta palaa taas hetken käytön jälkeen.

Ongelma on tutkinnassa, mutta korjaus saataisiin nopeammin, jos löytyisi toistokaava. Eli toistettava tapa, jolla vikatilanteen saa esiin.

Sattuisiko joku keksimään?

1 tykkäys

Sama selaimella, ainakin Bravella. Tekstin maalaaminen ei anna lainaukseen mahdollisuutta. Mutta jos maalaan tuon pätkän viestistäsi, kopioin sen (Ctrl+C) ja painan vastaa nappia viestiisi, lopputulos on lainaus.

Minulla sama läppärin ja Edge-selaimen kanssa. Mutta kun maalaan viestin tekstistä haluamani kohdan (eikä se lainaa - linkki ilmesty), niin tuon maalaamisen jälkeen painamalla viestin oikeasta alakulmasta “Vastaa”, saan sen lainauksen tehtyä, ilman refreshejä tai ketjusta vähäksi aikaa poistumista.

Firefox, sama homma ja juurikin näin tämä viesti luotu!

2 tykkäystä

Ei tähän ole löytynyt vieläkään korjausta sivuston ylläpitäjiltä?

Vika on päällä edelleen ja ilmeisesti hankala korjata, koska fixiä ei ole tullut. Ongelma on kyllä kehittäjien tiedossa ja toistettu muillakin Discourse-sivuilla.

Olisi tosi hyvä jos joku keksisi toistokaavan, jolla vian saa 100% päälle. Eli mitä pitää naputella, jotta lainaaminen (Quote) katoaa?

2 tykkäystä

Voisiko johtua keskustelun lataamisesta/avaamisesta. Pikaisella testauksella koneella ja puhelmella chromella välillä ei tule ollenkaan, mutta kun tekee refresin niin sitten “quote” ilmaantuu tekstiä maalatessa.

Edit: Ei omalle kohdalle osunut mitään selkeää logiikkaa, millä sattuisi toistumaan tuo ongelma. Tulee ihan satunnaisesti esille keskustelujen avaamisen jälkeen.

Minulla Android -luurilla lähes aina puuttuu tuo “lainaa”, mutta ketjussa “Refresh” -tuo sen takaisin.

Toimii sitten ainakin hetken aikaa - eri ketjuissakin näkyy, mutta satunnaisesti refreshin jälkeen katoaa/näkyy, jos pomppii eri kejuissa… aika hankalasti toistettava tosiaan.

1 tykkäys

Minulla ainakin (android, chrome) lainaaminen katoaa aina, jos suljen selaimen silloin, kun olen palstan etusivulla. Jos suljen selaimen kun olen jossain ketjussa, lainaaminen ei näytä katoavan heti, vaan vasta kun poistun ketjusta🤷

1 tykkäys

Nyt kun sanoit, niin mulla tekee saman!

@ljpp

2 tykkäystä

Aivan sama juttu täälläkin. Ei ole kauaa siitä, kun alkoi tehdä tuota. Olisko alle viikko sitten. Pitää vaan valaista lainattava osuus ja klikata “vastaa”.

Siis tämä toimii minullakin. Ei tarvitse sitä “Lainaa”-nappia tai sivun päivitystä, vaan yksinkertaisesti maalaa haluamansa kohdan, ja painaa sitä mustaa nuolta tuossa viestin alla oikealla, ja lainaus tapahtuu. Juuri tässäkin lainauksessa jouduin toimimaan noin.

1 tykkäys

Niin joo, toimii myös sinivalkoisesta “vastaa”-nappulasta, silloin ei vain vastaus kohdistu viestiin.

Tästä viestistä puuttuu siis tuo “Hakkuri” tai siis “Petri”.

No joo, tuo multiquote menee varsin vaivalloiseksi copypasteksi. Siirtelin tähän ketjuun toisaalta muutamat viestit, joten avauksesi hieman hautautuu niiden alle. Niissäkin asiaa puidaan ja bugin pitäisi olla kehittäijien tiedossa.

1 tykkäys

Tämä on viime päivinä näyttänyt toimivan (Android/Chrome).

Saako joku vielä ongelman toistettua?

On tuo tainnut nyt toimia. Mutta se on pikkusen huonoa, että “lainaa jaa” ja “haku” jäävät vähän päällekkäin, kun tekstiä viestistä maalaa. “Haku” peittää noita toisia.

Laitako kuvankaappauksen. En saanut kiinni ongelmasta