Ennakko-odotuksistani huolimatta minun graduani ei hylätty
Mielenkiintoinen on sitli tämä oma luonne: graduprosessi ei ollut helppo ja itse asiassa odotin ykköstä. Joitain juttuja olikin semmosia, jotka olivat ykköstä, muutama kolmonen ja pääsääntöisesti kakkosta, joten arvosanakin on sitten kakkonen. Kaikesta huolimatta olen vähän pettynyt enkä ymmärrä oikeasti miksi - olisinko pystynyt parempaan? Jos miettii kuinka tuskainen tuo kirjoitusprosessi minulle oli ja ennen kaikkea kuinka kauan siihen meni ihan vuosinakin - onhan tämä nyt huomattavasti parempi kuin se, että homma on kesken. Miten salaisesti odotin kuitenkin, että joku juttu nostaisi kolmoseen? Tämmöinen se ihminen on.
Joka tapauksessa oon ihan helvetin tyytyväinen itseeni. Ikuiselta tuntunut projekti yliopistossa on ohitse - mulla on tutkinto, mä oon valmis. Juu, kuten oon kertonut niin yhtä sun toista siihen vielä täytyy täydentää ihan työelämäsyistä - opiskelua on siis tiedossa vielä se 1,5 vuotta. Ja vielä joudun edellisessä työssäkin olemaan tovin ihan vaan tienaamisen vuoksi.
On silti jotenkin vähän epätodellinen olo. Sen verran pitkään tässä meni, ettei vieläkään täysin tajua sitä, että hei musta tuli maisteri.