Kuuluttaja Petri Kääriäinen

No ei näytä hääviltä tulevaisuus. Peten pitää tässäkin auttaa:

Mode-edit. Irrotettu Ilveksen tulevaisuudennäkymät -ketjusta.

4 tykkäystä

Kääriäinen veti lämmittelyksi jo tuo ASM-pelin Ilves-Ässät.

4 tykkäystä

Nappasin tämän keskustelunpätkän omaksi ketjukseen Ilves-puolen ketjusta omaksi ketjukseen tänne Tappara-alueelle. Korkea aikakin on tämän kaverin saada oma nimikkoketjunsa tänne.

Mua hieman ihmetyttää Ilveksen tapa värvätä Kääriäinen kuuluttajakseen aina kun oma kuuluttajansa on poissa. Mä en ainakaan haluaisi Ilveksen kuuluttajaa ikimaailmassa Tapparan peleihin kuuluttajaksi: mieluummin vaikka :mikki: itse mikin varteen. Tai jos sen nyt ehdottomasti on oltava kokenut kuuluttaja niin sitten vaikka Lempäälästä, Hämeenlinnasta, Porista tai mistä ikinä. Vaihtoehdot eivät lopu kesken. Toki jos parhaan mahdollisen haluaa, onhan Ilveksen sitten pakko Kääriäinen ottaa. :slight_smile:

5 tykkäystä

Hyvä että Kääriäis Pete Sai oman topicin. Hän on hyvä ystäväni ja loistava kuuluttaja ja kaiken lisäksi Tapparan miäs.

4 tykkäystä

Täytyyköhän Kääriäisen opetella se hiljainen mumina vastustajan maaleja varten ennen illan Ipan peliä?

11 tykkäystä

Käkri veti joskus muinoin erotuomarikerhon höntsyjäillä jäillä Ipan housuilla.Eli pikkiriikkinen tahra on Petrin kilvessä :slight_smile:

2 tykkäystä

Nuo housut ovat edelleen elossa, mutta ei Peten jalassa. Ne terverhtivät minua joka keskiviikko Hervannassa klo 06,45, kun olen käynyt lenkillä ja menen koppiin. Siinä vaiheessa, kun vedän polkkeita jalkaan, ovi aukeaa ja A… tulee koppin ekana minun jälkeen. Niiden housujen näkeminen saa hymyn huulille, ne on aika kapiset tähän päivään, mutta toimivat meidän höntsyssä.

1 tykkäys

Niillä housuilla ei ollu mitään asiaa tehä maalia Lindenille. Eikä varmaa Messillekään… pelkkiä hyviä muistoja. Mut täytyy sanoo et sit on kilsoja housuilla takana

2 tykkäystä

Petri Kääriäinen on ehkä aliarvostetuin ja huomaamattomin osa Tapparan ottelutapahtumia. Kuitenkin hyvin merkittävä palanen, joka osaa hommansa ja hoitaa sen hienosti sekä asiallisesti. Edelleenkin kaivelee, ettei Kääriäinen hoitanut juontopuolta kevään mestaruusjuhlissa Keskustorilla.

5 tykkäystä

Joo, Kääriäinen on nimenomaan asiallinen ja siks kovasti mun makuuni. Toki innostuksen kuulee välillä äänestä Tapparan pärjätessä, mutta en muista kuulleeni Kääriäisen kuuluttaneen kertaakaan mitään ivallista tai epäkunnioittavaa vastustajaa kohtaan ja hyvä niin.

Toki parannettavaakin on, esim. jossain marraskuisessa tiistai-illan pelissä ei välttämättä tarttis yrittää huudattaa sitä 2500 päistä yleisöä Tapparan maalintekijän nimeä kuuluttaessa vaan sen vois hoitaa ite loppuun asti. :smiley: No, pikkujuttuja, kokonaisuus on kuitenkin reippaasti plussan puolella.

5 tykkäystä

Juuri näin, ja kuuluttaa myös vastustajan maalit selkeällä ja kuuluvalla äänellä vaikka maali tulisi kuinka ikävään paikkaan. Ainakin televisioon kuulostaa monien paikkakuntien kohdilla, että vierasjoukkueen maalit kuulutetaan hiljaa mumisten ja huokaillen, varsinkin jos tulee viime hetken tasoitus tmv.

Hieno kuuluttaja ja erittäin hyvä tuomari harrastepeleissä. Ja asiallinen, mutta huumorintajuinen kuvaa hyvin Kääriäistä. Eikös Ilveksen kuuluttaja ollu tää, joka hassutteli toimittajien nimien tahallisella väärinkirjottamisella, vai ymmärsinkö väärin. Ei Petri semmoseen alennu ikinä.

3 tykkäystä

Onko tämä Kääriäinen sama kaveri joka tuomaroi alasarjojen kiekkopelejä?

Edit: @pieni_m kuittasikin jo asian. Meillä on pitkä ja hyvin kypsynyt suhde puulaakipeleistä. Nykyään ollaan jopa samaa mieltä, joskus.

3 tykkäystä

On sama kaveri. Käy pelailemassa meidän kanssa keskiviikkoisin, joskus jopa tuomaroinut meidän höntsyjä, kun menneet liian totisiksi. :smiley:

Kyllä vaan on hienoa, kun meillä on Kääriäisen Petri. Pelifiilis alkaa aina siitä, kun ämyreistä kajahtaa “Oikein hyvää iltaa hyvät Tappara-kiekkoilun ystävät…” ja “Tapppp-para Tänäään!!!”.

19 tykkäystä

Myös kuka kantaa kultastakypärää <3

1 tykkäys

Olin joskun taannoin sitä mieltä, että Kääriäinen pitäisi vaihtaa. En tiedä mitä sillä hetkellä liikkui päässä. Pyydän Kääriäiseltä ja kaikilta anteeksi. Mahtava ukko.

Anteeksi myös, kun ei liittynyt Solmuun tämä.

3 tykkäystä

Tämäkään ei liity Solmuun mutta olin samoilla linjoilla joskus 90-luvulla. Silloin äänimuistissa oli ainoana oikeana kuuluttajana legendaarinen Pertti Saarnio. Hienosti on Käkri vetänyt ja noussut yhtä legendaariseksi.

3 tykkäystä

Pertti Saarnio oli mun rehtori sammon yläasteella 80 luvulla. Se oli sitä aikaa kun miehet oli miehiä. Huippu rehtori ja piti kovan kurin koulussa. Silloin ei ollu koulukiusaamista siinä koulussa. Syvä kunnioitus

4 tykkäystä

Joo kyllä siinä joka kerätä kylmätväreet menee ku ämyreistä kajahtaa “Tappara tänään”

1 tykkäys