Käsittääkseni tähän mennessä mun tavaroita ei oo tarvinnutkaan kenenkään ilmaiseksi jakaa, aina oon joko minä tai kaupan toinen osapuoli maksanut kuljetusmaksut.
Mutta se että jos ensin maksetaan kuljetusmaksu, ja mitään asiasta sanomatta asiakkaan kysyessä missä paketti viipyy siitä halutaan rahaa lisää on väärin. Jos postin pikkupalkkainen johto ei oo ymmärtänyt tehdä sopimuksia kansainvälisten yritysten kanssa ei ainakaan kieli viimeisen päälle ammattiataidosta.
Tässä aiheesta tietoa.
Tuo oli mennyt aivan mulla ohi.
Ja tuon maksu kävi niin kätevästi että ensin maksoin tullin noiden omassa järjestelmässä ja sitten menin maksamaan postin maksun niiden omaan järjestelmään.
Saisivat edes yhdistettyä maksun niin että maksu kokonaisuudessaan (tulli ja posti) maksetaan yhdellä kertaa. Se vähentäisi varmasti kyselyjä aika paljon ja olisi melko paljon kätevämpi systeemi.
Ei ainakaan tiistaisin täällä suunnalla jaeta päiväpostia.
Ei ole ainoa paikka missä ei jaeta tiistaisin postia.
Jaetaanko Tampereella postia tiistaisin?
Postihan lopetti kirjepostin jakelun tiistaisin jo pari vuotta sitten. 2017 taisi olla, kun kirjepostin jakelun tiistaisin loppui. Muut jakelufirmat toki toimittaa jotain (lehtiä/mainoksia lähinnä?) kuluttajille tiistaisinkin.
Kieltämättä nuo toimitusajat alkaa olla sitä luokkaa, että harvempi tahtoo kirjeisiin turvautua. Kirje kera tavallisen postimerkin kulkee nykyisin viikon verran entisen kahden postipäivän sijaan. Kahdessa työpäivässä saa kirjeen / postikortin perille, jos on valmis kolme euroa siitä maksamaan.
Toisaalta: Tuskin kirjepostiin turvautuvilla niin hirveä kiire on, että neljä päivää maailman kaataisi. Paperiposti lienee katoava luonnonvara muista syistä, vaikka tuskin hidas ja epävarma toimitus ainakaan auttaa paperisen kirjeen houkutuksen lisäämisessä.
No justiinsa joo.
Multa on mennyt tämä ihan täysin ohi ja luulin että vaan maalla posti ei kulje tiistaisin.
Postimerkin 1,60 euron hinta vielä tuohon viikon toimitusajan päälle. Tuskin se nyt kenenkään taloutta kaataa, mutta kun lähetät vaikka useamman kutsu- tai kiitos-kortin niin kyllä siitä jo kymppejä tulee. Ymmärrän toki, että maksaahan se tuollaista verkostoa pitää. Ei ole helppoa Postilla.
Nyt oli nopeaa toimintaa Postilta! Elisan vanha modeemi lakkasi toimimasta eilen. Elisa lähetti minulle uuden ja se tuli perille jo tänään. Asensin sen ihan äsken paikoilleen. Nopeuden lisäksi toinen positiivinen juttu oli, että sain hakea paketin automaatista, johon on puolta lyhyempi matka kuin Postin toimipisteeseen.
Arvatkaapa mitä 50 vuotta täyttävät työntekijät saavat Postilta 50-vuotislahjaksi?
Potkut?
Postikortin
Ruskee kirjekuori, ei postimerkkejä?
Kahvittelu, jota nyt ei koronaviruksen takia voida panna täytäntöön.
Muistaakseni nämä on ihan hauskoja monellakin alalla. Yksi tuttava oli eläkeikään asti samassa tehtaassa töissä ja kun jäi pois 38 vuoden jälkeen niin sai kynän
Ei hyvää päivää!
Tuttavani kehitti kerran työpaikalleen uuden toimintatavan jolla yhtiö säästi kymmeniä tuhansia euroja vuodessa. Palkkioksi innovaatiosta hän sai tennissukat.
Ja postiin tämä liittyi sillä tavalla että sukat tulivat hänelle kirjeessä pääkallonpaikalta.
Positiivinen asiakaskokemus: verkkokaupan kotiinkuljetus Budbee-jakelufirman kautta.
Kun lähetys rekisteröityi Budbeelle, toimituspäivän sai valita itse Budbeen sovelluksella. Aikaikkuna oli aika laaja (ja joka päivälle vain 17-22), mutta muistaakseni parin euron lisähintaan sen olisi saanut valittua vähän tarkemmin. Sovellukseen saa myös valita toimitustavan (jätä oven ulkopuolelle / soita ovikelloa / koputa). Jos valitsee oven taakse jätön, kuljettaja ottaa kuvan oven takana jököttävästä paketista ja lähettää sen sovelluksen kautta vastaanottajalle.
Sovellukseen sai myös täyttää talotyypin ja muut sisäänpääsyohjeet (ovikoodi / summeri jne.) kuljettajalle valmiiksi. Kun kuski lähti kierrokselleen, aikaikkuna tarkentui yhteen tuntiin ja kuskin liikkeitä pystyi seuraamaan kartalta reaaliajassa toimitukseen asti.
Näin se homma etenee.
Tilasin viime viikon keskiviikkoa tuotteen, joka lähetettiin kirjeenä samaisena päivänä. Eilen tuli postiluukusta. Tasan viikon kesti Postin matka Vantaalta Tampereelle.
Valitettavasti pakko hiljalleen uskoa että palveluntaso on pudonnut. Posti on kuitenkin tärkeä palanen infraa.
Annetaan posia, kun sen paikka on. Nyt oli Postilta (ja toki myös Tapparalta) rivakkaa toimintaa. Huutokaupasta hankitun paidan maksoin maanantai-iltana, kun töistä kotiuduin ja tänään oli jo paketti paikallisella Postilla noudettavissa. On joskus kauemminkin paketin liikkeet kestäneet.