On kyllä surullista touhua tuo Suomen posti tänä päivänä.
Paraneeko palvelu?
Jep. Me ollaan asuttu nyt runsas kuukausi uudessa osoittessa. Ollaan tilattu 5 pakettia ja kaikki tuohon 300m päässä olevaan K- marketissa olevaan automaattiin. Yksi on osunut kohdalleen. Seuraavaksi lähimmät menneet 6km päähän. Ja kaksi muuta noin 10km päähän…
Budbeellä uusi haastaja pk-seudulla: Fetch. Muutaman kerran oon tilannut eläintarvikkeita taas Musti Groupin verkkokaupoista Fetchillä ja toimitusaika 0-1 arkipäivää. Parhaimmillaan lounastauolla tilaus sisään ja iltakuudelta paketit kotiovelle.
Välillä tulee mieleen että onko oikeasti automaatti täynnä vai onko sulla ainoa paketti siihen automaattiin joten jätetään mieluummin muualle.
Artikkelissa puhutaan ihan täyttä paskaa. Minulla ei ole tänä vuonna yksikään paketti tullut sinnepäinkään mihin halusin.
Erikoisin on juuri meneillään. Yritin laittaa noudoksi Lielahden Powerin automaatin. Hetken päästä sovellus vaihtoi noudon Hämeenkadun Sokokseen. Soitin Postiin ja ASPA sanoi että kirjattua lähetystä ei voi laittaa automaattiin ja siksi näin. Sovelluksessa on kuulemma bugi kun ei sen pitäisi tarjota automaattia kirjatulle lähetykselle.
Lupasivat siirtää maksutta Lielahden Primaan jahka lähetys on saapunut Sokokselle. Kukaan ei voinut enää reititystä muuttaa. Sanoin että mietin asiaa sitten kun paketti tulee.
Noh, juuri piippasi sovellus ja paketti on viety automaattiin keskustan alueelle. Parempi näin, saan sen tuolta helposti, mutta miksi ASPA sanoi ettei kirjattua lähetystä voi viedä automaattiin?
Älkää tilatko mitään Postilla. Budbee, Matkahuolto, mikä tahansa on parempi.
Minulla taasen on jokaikinen Postin lähetys tullut haluamaani automaattiin tänä vuonna. Ja niitä on kuitenkin kohtuullisen paljon, kiitos koronavuoden.
En silti sano, ettei ongelmia olisi. Otanta yhden ihmisen kohdalla on pieni.
Voi olla, että johtuu tai on johtunut omasta asuinsijainnista ydinkeskustassa, mutta itselle myös Posti on ollut se luotettavin, nopein (?) ja joustavin toimija. Viimeksi tämä PostNord aiheutti kevyttä pettymystä, jota yritän loppuelämän vältellä, mut hei, johtoryhmällä on istuvat jakkupuvut ja puvut. ![]()
Aika jyrkkä kanta.
Mulle on tullut paketteja enimmäkseen Postilla ja taitaa yhtä (tai kahta?) vaille kaikki olleet noudettavissa lähikaupasta tai R-Kioskilta joka on vielä hiukan lähempänä kuin lähikauppa.
Samoin olen itse lähetellyt paketteja pääsäntöisesti Postilla ja ei ole tullut vastaanottajilta moitteita.
Tästä mulla olikin kohtalaisen selkeä oma mielipide ylempänä. ![]()
Olisikohan sittenkin pitänyt valita PostNord paketti kuljetettavaksi lähikauppaan kotiinkuljetuksen sijasta.
Oli valintana tänään kotiinkuljetus 16:30-21:00 välisenä aikana tai lähikauppaan. Ja kun oli aikaa, niin valitsin ensimmäisen.
Nyt kello 16:30 asti on tullut odoteltua pakettia kotona ja eihän lähettiä näkynyt yhdeksään mennessä…
Lähikauppaan toimitus olisi säästänyt hermoja ja olisi voinut käydä välissä vaikka ulkona kävelemässä tai pyöräilemässä. Huomenna varmaan uusiksi sama ruljanssi.
Tässä meidän pihassa on juuri PostNordin auto, lienee sama kuski ![]()
Viime viikolla sain paketin PostNordilta. Heiltä tuli kätevästi neljä tekstaria päivän aikana. Ensin aamulla kaksi “pakettisi on tulossa” -viestiä. Myöhemmin päivällä tuli “paketti toimitetaan tänään” ja epämääräinen tr4ckit-linkki. Ja viimeinen viesti, kun “paketti alkaa olla lähellä”. En nyt tarkkaan muista, menikö tuosta viestistä 15 minuuttia vai 30 minuuttia paketin toimittamiseen, mutta kätevä juttu.
Kai Wolt nykyään menee alan muihin toimijoihin, mutta on kyllä äärettömän kätevä appi. Voi kartalta seurata, että missä se safka menee ja appi sanoo, että onko vielä muita toimituksia ennen omaa.
Sitten kun ei enää ole muita ennen omaa niin tietää aika tarkasti koska se oma safka on perillä.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun en ole Woltin sovellusta tai edes koko puljua koskaan käyttänyt. Miten tai millä tarkkuustasolla sovelluksesta näkee missä kuljetus on matkalla?
Auton sijainti näkyy kartalla tasan niissa GPS-koordinaateissa missä se on ja sijainti päivittyy max. 30 sekunnin välein.
Tuossahan on ehkä jonkinlainen yksityisyydensuojaongelma, koskä näet tarkasti myös omaa toimitusta edeltävien toimitusten paikat.
Jep, tuohon jälkimmäiseen lauseen sisältöön vähän itsekin tartuin näkemättä tai tietämättä sovelluksen toimintaa tarkemmin. Äkkiseltään tuossa on kyllä aika isohko ongelma tuollaisenaan. Vaikka ajatus on toki mainio niin tuon voisi toteuttaa kevyemminkin.
Onkohan kuulunut tullista juttuja miten pärjäävät tullattavien pienpakettien kanssa. Hyvin ainakin seisoo tavarat postin toimipisteessä.
Ja taas mennään. On tosiaan paketti tulossa fedExillä, ja lähettäjä maksoi tullit.
Hei! FedEx-lähetyksesi on saapumassa. Lähettäjä maksaa tullauskulut. Tullausta varten tarvitsemme henkilötunnuksesi sekä valtakirjan,jossa annat FedExille luvan tullata sinulle saapuvat lähetykset. Voit käyttää tätä tekstiä: “Valtuutan FedExin tullaamaan kaikki minulle tulevat DDP-lähetykset” ja liittää mukaan etu- ja sukunimesi sekä lähetystunnuksen ja lähettää ne tullaus@fedex.com . Terveisin FedEx
Oon tilaillut Ruotsista Nikotiini pusseja ja ottanut DHL:n kautta kuljetuksen joka maksaa 15€. Viimeksi kun tilasin Keskiviikko aamuna,niin torstaina iltapäivällä tuli viesti,että paketti noudettavissa. Aika nopee palvelu.![]()
Posti ei turhaa kiirettä näytä pitävän Tapparan fanshopin tilaukseni kanssa, tai Tampereelta Seinäjoelle tuli kyllä jo seuraavana päivänä, mutta nyt tilaus ollut Seinäjoella kuljetuksessa vuorokauden, eikä tuosta Postin logistiikalta ole kuin pari km tähän keskustan alueelle mihin nyt saavatkaan paketin lopulta vietyä:sweat_smile:![]()
K perinteisesti automaatit täynnä toki se taas johtuu vain koska ihmisillä ei tunnu kiire olla hakea pakettejaan