Vähän mysteeriä ja kevennystä tähän väliin.
Posti se jaksaa aina yllättää. Jouduin pakon sanelemana käyttämään tämä ko. logistiikkayhtiön palveluita. Tilasin paketin pakettiautomaattiin R-kioskille, se saapui mutta Posti oli uudelleenohjannut pakettini, rumpujen pärinää, pakettiautomaattiin tälle kyseiselle R-kioskille mihin sen olin tilannutkin.
Lupaa hyvää jälleen kun vuoden vaihteen pakettirumba alkaa jos jo nyt uudelleenohjataan paketteja pakettiautomaattiin johon se on tilattu kun kyseinen pakettiautomaatti on täynnä.
Mulla on Woltin kanssa muutoin sujunut hyvin, mitä nyt aikataulut ei pidä ja silloinkin saa hyvitystä. Kuski tuo safkat ovellemme ja häipyy ja sovellus ilmoittaa.
Mut viimeksi tilasin Foodoralta. Myöhästyi myös reilusti estimaatista. Sitten puoli tuntia alkuperäisestä toimitusajasta alkoi puhelimeen tulla toistuvia tuntemattoman numeron soittoja. En vastaile sellaisiin, niin menin ulos katsomaan, siellähän pyöri joku urpo jalkaisin kadulla mun safkojen kanssa ja huuteli huonolla suomella, että mikset vastaa. Ei ilmeisesti ymmärtänyt, miten talon numero katsotaan talosta. En halua mitään puheluita, enkä jutella näiden jakelijoiden kanssa. Lisäksi foodora lupasi hyvitystä myöhästymisestä, mutta sitä ei ole näkynyt. Takaisin Woltiin siis.
Molemmissa apeissa ärsyttää ns. venyvät minuutit. Ei voi olla niin että 5min kestää 15min. Pitäisi rehellisesti näkyä koko ajan alkuperäinen aikataulu ja uusi estimaatti.
Edit: heitän tähän vielä mausteeksi ultimate Wolt-ärsykkeeni, eli tilapäivitys “Elävä ihminen on nähnyt tilauksesi!”. Onko kukaan koskaan saanut että kuollut ihminen on nähnyt tilauksesi. Ymmärrän että ravintolan keittiössä voi olla rankkaa, mut kait ne nyt elossa on…
Miksei siihen puhelimeen voi vastata, kun tiedät että joku on sulle jotain toimittamassa? Itse aikoinani aika paljonkin erilaisia jakohommia tehnyt ja suunnattomasti ärsytti ihmiset jotka eivät vastanneet puhelimeen vaikka tiesivät odottaa lähetystä.
Olisi monesti vaan nopeuttanut asioita jos siihen puhelimeen olisi viitsitty vastata. Mielestäni muutenkin se on vaan hyvä jos kuriiri soittaa ongelmatilanteissa eikä vaan lähde pois kun ei esim löydä perille.
Juuri näin. Jos jotain odotan niin takuulla vastaan koska kaikki vaan ei osaa hahmottaa rappua missä asun jostain syystä.
Minulla soi puhelin useita kertoja päivässä erilaisten huijareiden ja myyjien toimesta. Olen valinnut olla vastaamatta. Eikä Woltin kautta ole lähetin koskaan tarvinnut soitella, jotta saa ruoat tuotua taloon, jonka numero näkyy selvästi kadulle. Lisäksi olin puhelinpalaverissa
Ja useasti törmää tapauksiin, jotka vielä valinneet palvelun " soitto ennen jakelua." Ja silti ei vastaa,kun oli outo numero.
DHL on pakettitoimitusten cadillac, satojen tilausten kokemuksella sanoisia näin; nopea ja täsmällinen, kattava sähköinen palvelu eikä tarvetta soitella puhelimella perään. Muutaman kerran on mennyt pieleen, kerran enemmänkin. Mutta isossa kuvassa täsmällisyys, palvelun joustavuus ja Apin kautta asioinnin helppous ovat omaa luokkaansa. DHL tukee EU alueen ulkopuolisia tullauksia Suomeen hyvin ja nopeasti, tullipalvelut saa etukäteen muualtakin mutta mielestäni DHL on tässäkin paras. Nykyisellään kannattaa ehdottomasti maksaa lisämaksu etenkin EU ulkopuolelta, jos DHL on vaihtoehtona.
Posti yrittää ja onkin parantanut. Matkahuolto, postNord omalla perustasollaan. FedEx yrittää toimia samoin kuin DHL mutta ei ole kuitenkaan yhtä hyvä. UPS on ennalta-arvattava mutta edelleenkin asioiden täsmälliseksi hoitamiseksi saa varautua soittamaan (ynseään) asiakaspalveluun eikä rekisteröityneenä käyttäjänä tai Appia käyttävänä voi juuri keskinkertaista perustasoa parempaa toivoa. Usein suoratoimituksetkin menevät keräilypisteeseen firman sisäisen logistiikan ylikuormittumisen vuoksi vaikka tekniset seikat olisivat kunnossa.
Tänään aamulla pistin taas Nikotiinipusseja tilaukseen DHL:n(expres) kautta ja paketti on matkalla kohti Prismaa josta saan huomenna iltapäivällä automaatista noutaa.15e ei ole paha hinta siitä et tilaus on perillä vuorokaudessa Ruotsista tänne hämeeseen. en muuta palvelua enää käytä jos ja kun tilauksia teen:+1:
Itse tilasin uuden puhelimen ja posti sai sen vietyä taloyhtiön automaattiin Kalevassa, mihin pääsee vain asukkaat. Piti tulla S-market Kalevan automaattiin… Onneksi tunnen huoltomiehen, niin pääsin hakemaan paketin. Mutta näitä ei kyllä saisi sattua.
Nyt on pientä yliarvostusta hinnassa.
KAUPPAHINTA on noin 7 miljardia euroa, Wolt kertoo tiedotteessaan. Kauppa julkistettiin Suomen aikaa myöhään tiistaiyönä DoorDashin tulosjulkistuksen yhteydessä.
Kyseessä on suuri kauppa. Woltin tiedotteessa kaupan kerrotaan olevan arvoltaan suurempi kuin esimerkiksi Nokian matkapuhelinliiketoiminnan myynti Microsoftille tai Sampo-pankin myynti Danske Bankille.
Mikähän tuon DoorDashin arvo on kun kauppahinta maksetaan ko. yrityksen osakkeina. Mahtaako edes kirpaista.
Aika hyvin tuo Wolt on kuitenkin rahoitusta matkan varrella itselleen kerännyt. 267 milj. euroa. Liikevaihto taitaa nyt korona-aikana olla aikamoisessa kasvussa. Senköhän varaan amerikkalaiset ovat laskeneet.
Lisäksi Wolt ilmoittaa asiakaskunnakseen 15 miljoonaa ihmistä. Kiinnostavan monta siis. Liikevaihtohan oli 2019 87.4 milj. euroa, joten siihen nähden tuo kauppahinta lienee tarjous, josta ei voi kieltäytyä.
Ei taida Wikipedia olla ihan ajantasalla, kun tämän vuoden tammikuussa rahoituksen määräksi on arvioitu 707 miljoonaa euroa
Woltin keräämän kasvurahoituksen määrä on suomalaisittain muutenkin poikkeuksellinen. Se on kerännyt useita isoja potteja toisensa perään, tähän mennessä kaikkiaan 707 miljoonaa euroa.
Viime vuoden liikevaihto on ollut 280,7 miljoonaa euroa.
Taisi olla liian herkullinen tarjous tai sitten vaan puhuttiin lämpimikseen että varaudutaan kilpaileen isojen kanssa.
Wolt- tai Foodora-kuskina voi kyllä tienata, jos jaksaa painaa pitkää päivää.
Taisi jutusssa olla maininta että tyyppi tienaa 3000e kk (miinus kulut) jos tekee normaalia päivää.Helppo tapa polttaa itsensä loppuun suhaamalla yli 10 tuntia päivässä. Toki tässä odotellaan sitä oikeuden päätöstä että ovatko työsuhteessa vai yrittäjiä. Mikäli oikeus päätyy työsuhteeseen tuleepi Timurillakin eteen työaikojen lyhentyminen (ylityölaki jne).
Tässä särähti silmään myös tämä: “Yksipyöräisellä liikkumisessa on etuna, että hän voi valikoida uusia tilauksia samalla kun vie aiempia.”
…
Minulla on kyllä hyvin tulleet paketit Postin kuljettamina Smart Postiin. Nyt tilasin yhden tuotteen DPD:n kautta ja PostNord hoitaa kuljetuksen Suomessa. Mutta nyt on sitten paketti seissyt yli yhden vuorokauden Turussa. Kohta tulee täyteen 2 vuorokautta. Smart Postissa hommat hoituu yhdessä vuorokaudessa. Tai ainakin minulla on hoitunut.
Ruotsalainen Quickcommerce-yritys Kavall aloitti toimintansa Helsingissä tänään. Se lupaa toimittaa kännykkäsovelluksellaan tilatut päivittäistavaraostokset kymmenessä minuutissa asiakkaan kotiovelle toimitusalueellaan.
Olisiko joku UPS tietäjä paikalla? Tilasin paketin reilu viikko sitten ja toimitus piti olla
Keskiviikkona 1.12 mutta siirrettiin sitten 3.12 eli eiliselle. Paketin seurannasta näkyy tälläinen.
Säilytys UPS Access Point -toimipaikassa noutoa varten vahvistettu
Tarkoittaako tuo nyt että paketti on noudettavissa ilmoittamastani noutopisteestä? Mitään ilmoitusta itselleni ei ole tullut että paketti on noudettavissa?
Ensimmäistä kertaa UPS kautta tulossa paketti.
Kiitos jo etukäteen!