Nettikauppa

Valtaosa nettikauppaa harjoittavista yrityksistä toimii rehellisesti. Jos olet tekemisissä toisenlaisen yrittäjän kanssa, joka laskuttaa vaikket ole tehnyt tilausta, toimi näin:

Ole yhteydessä myyjään asian selvittämiseksi.

Lähetä myyjälle sähköposti, jossa kerrot saaneesi lähetyksen. Sähköpostiosoitteen löydät usein laskusta.
Ilmoita, ettet ole tehnyt tilausta, ja kysy, miten myyjä haluaa paketin suhteen meneteltävän.

Voit kirjoittaa esimerkiksi seuraavasti (voit kirjoittaa suomeksi, jos lasku tai tarjousviesti on ollut suomeksi):

Olen saanut teiltä (PÄIVÄMÄÄRÄ) tuotelähetyksen ja laskun (LISÄÄ TILAUSNUMERO JA/TAI LASKUNUMERO). En ole tilannut tuotetta, joten en maksa laskua. En maksa virhelähetyksenne palauttamisesta aiheutuvia postikuluja. Säilytän tuotetta 3 viikon ajan, jonka jälkeen hävitän sen, jos en ole kuullut teistä. Miten haluatte menetellä tuotteen suhteen?

Älä maksa laskua, jos et ole tilannut tuotetta.
Älä lähetä pakettia takaisin, ennen kuin olet saanut palautusohjeet myyjältä.
Yritys ei voi edellyttää, että palautat tilaamatta toimitetun tavaran takaisin omalla kustannuksellasi.

Jos päädyt palauttamaan tavaran, muista säästää palautuskuitti.

Jos palautat tuotteen, mutta siitä huolimatta saat muistutuslaskun tai lisätuotelähetyksiä, lähetä myyjälle uudelleen sähköpostia, jossa kerrot, että olet jo palauttanut tuotteen ja vaadi, että lasku mitätöidään.

Jos yritykseltä saatu vastaus ota yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen, mikäli kyseessä on toisessa EU-maassa, Norjassa tai Islannissa toimiva yritys.

Artikkelissa varoitetaan Aliaz Cooperation SIA -nimisestä latvialaisyrityksestä, joka markkinoi Horsepower ja Tentigo -nimisiä lisäravinteita.

https://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/769663-uudesta-nettikaupasta-varoitus-suomalaisille-ala-maksa-euroakaan-toimi-nain-jos

2 tykkäystä

Jokainen voi miettiä kannattaako tilailla.

1 tykkäys

Onko kukaan tilannut ulkomaisista nettikaupoista mitään työkaluja?
Et onko mitään hyvää paikkaa tullut kenelläkään vastaan?
Lenkkiavaimia
1’hylsysarjoja
Työkalusarjoja
Yms…

Amazon.de käyttänyt pari kertaa.
Tuotteethan tuolla ovat ympäri maailmaa,
löytyy kallista ja halpaa, hinta kertoo kyllä laadun.
Kiinan sälää olen pari kertaa reklamoinut ja rahapalautukset tulevat parissa päivässä tilille.

1 tykkäys

No en sinänsä työkaluja, yleensä koukkaan ne IKH:sta tai Bauhausista kun tarve tapaa olla noille niin akuutti :slight_smile:

Mutta täältä olen tilaillut mopojen osia ja muutenkin erittäin suosittu Suomessa, työkaluja on myös tarjolla:

1 tykkäys

Mä tilasin just yhden KS Toolsin hylsysarjan Autodocista.

https://www.autodoc.fi/

1 tykkäys

Tilasin eilen eräästä nettikaupasta joululahjoiksi palapelejä itse ottamistani kuvista. Sivusto oli Suomen kielinen ja fi loppuinen. Hinta oli kohdillaan 8 palapeliä 1000 palaa 30€/palapeli. Maksoin paypallin kautta varmuuden vuoksi. Sivustolla sanottiin että tilausvahvistus tulee sähköpostiin. Ei ole tullut. Maksu näytti menevän Saksaan. Laitoin tänään kyselyn sivuston kautta että missä viipyy tilausvahvistus. Ei vastausta. No äskön tuli Saksan kielinen viesti Saksan DHLlältä että he ovat ottaneet käsiteltäväkseen lähetyksen Saksalaiselta palapeli firmalta ja rupeavat järjestelemään kuljetusta

Saa nähdä mitä sieltä tulee?

3 tykkäystä