RISK.
Julkaistu näemmä alunperin vuonna 1959 mutta ei vanhene koskaan.
Todellakin kaikki kaikkia vastaan peli missä tulee aina sanattomia liittoja mitkä lopulta toinen pettää. Paras lautapeli mitä olen koskaan pelannut. Oikeastaan ainoa lautapeli mitä vieläkin sopivan porukan sattuessa paikalle pelaan.
Siinä pari “klassikkoa” joiden parissa kyllä viihtyy, tosin ei ole kummassakaan varsinaista lautaa tai noppaa.
Menolippu. Ei kahta sanaa (pun intented), aivan huikea moninpeli josta on monta versiota (USA, Eurooppa…) lisäosineen.
Alhambra. Voi kestää kauankin ja vaatii taktikointia. Mää ainaki tykkään
Tämä oli ihan yllättävän mukava ja mielestäni hauskempi vaihtoehto Aliakselle, seurapeli isollekin porukalle. Tänään pelailin ensimmäistä kertaa, osallistujia oli yli kymmenen.
Tämä Smart10 on muuten paras tietovisapeli, mitä hetkeen olen pelannut. Hyvä piirre tuo, että jokainen pääsee vastaamaan samaan kysymykseen, jota ei monessa pelissä ole. Lisäkysmyksiäkin on jo ilmestynyt hyvä läjä, osassa jopa joku tietty teema, mutta myös yleistiedon kysymyksiä, missä kysymysgenre vaihtelee, taitaa olla jo 3 lisäkysymyspakkaa. Esimerkiksi Trivial Pursuitiin lisäkysmyksiä todella paljon niukemmin saatavilla. Ei ole ns. niin nopeasti läpi pelattu.
Tämäkin peli voittanut ison läjän noita lautapelipalkintoja ulkomailla ja ne kyllä usein kertovat, että on oikeasti hyvä peli.
Ostin pari kuukautta sitten tuon Agora-lisäosan. Tuo lisäosa tuo kyllä melkoisia “didn’t see that coming” -hetkiä pelaamiseen. Omistan nuo molemmat lisäosat, mutta en kyllä suorilta osaa sanoa, kumpi on parempi. Vielä en ole molempia ottanut samaan peliin, mutta täytyisi jossain vaiheessa kokeilla.
Nostellaas tätä ketjua pitkästä aikaa!
Oletteko koskaan törmänneet lauta- tai korttipelien osalta jääkiekkoteemaisiin peleihin. Jos olette moisia pelanneet niin mitää hyvää/huonoa olette niissä havainneet? Vai oletteko tehneet joskus peräti itse jääkiekkopelin ja millaisen?
Itselläni on kehitysvaiheessa jääkiekkoaiheinen lautapeli johon kuuluvat niin nopat kuin toimintakortitkin. Jopa cardset- tai vastaavia lätkäkortteja voi pelissä käyttää, samoin jääkiekkoon kuuluvia pelaajafiguureja.
Joku maajoukkue aiheinen lautapeli on isällä. Trivialpursuit tyylinen. Ei muistikuvaa muuteen siitä. Ehkä kerran oon sitä pelannut.
Tämmöisen todella huonon pelin omistin junnuna. Edes silloin sitä ei paljoa pelattu. Ainakin sai Hotelli-pelin vaikuttamaan paremmalta kuin olikaan.
Tämmönen löytyy kaapista. Aika vähän on tullut varsinaisesti pelattua, mutta noita kysymyksiä on käyty jonkin verran läpi kavereiden kanssa.
Ai että, tässä on nostalgiaa! Tätä peliä on joskus pelattu ahkerasti, tosin se on vanhempieni luona. Lapsena pelasin tätä kaverini kanssa, jolla ei ollut mitään hajuakaan jääkiekosta.
Muistan kun hän lausui Jyp HT:n kaikki kirjaimet putkeen Jypht ja sille on usein aikuisenakin naurettu.