Leijonat Pekingin talviolympialaisissa 2022

Lehtinen kertoo valmistautumisesta Olympialaisiin.

Suomalaiset NHL-pelaajat kokoontuvat elokuun alussa Hämeenlinnassa maajoukkueen tilaisuuteen. Alla listaa pelaajista. Listalta puuttuu yllättäen Ristolainen, Filppula…

Pelaajalista kokonaisuudessaan:
Maalivahdit (8):

Ville Husso, Joonas Korpisalo, Mikko Koskinen, Kaapo Kähkönen, Kevin Lankinen, Antti Raanta, Tuukka Rask, Juuse Saros

Puolustajat (13):

Jani Hakanpää, Miro Heiskanen, Henri Jokiharju, Olli Juolevi, Mikko Lehtonen, Esa Lindell, Niko Mikkola, Olli Määttä, Markus Nutivaara, Juuso Riikola, Urho Vaakanainen, Sami Vatanen, Juuso Välimäki

Hyökkääjät (23):

Sebastian Aho, Joel Armia, Aleksander Barkov, Joonas Donskoi, Mikael Granlund, Erik Haula, Roope Hintz, Kaapo Kakko, Kasperi Kapanen, Joel Kiviranta, Leo Komarov, Jesperi Kotkaniemi, Janne Kuokkanen, Patrik Laine, Juho Lammikko, Artturi Lehkonen, Anton Lundell, Eetu Luostarinen, Jesse Puljujärvi, Mikko Rantanen, Arttu Ruotsalainen, Teuvo Teräväinen, Eeli Tolvanen

6 tykkäystä

Naurettavaa pikkusieluisuutta jättää Rasse pois, kun vaihtoehdot ovat tasoa Vaakanainen, Välimäki, Mikkola, Riikola…

7 tykkäystä

Tässäkin taitaa sanoa, että osallistuisi vaikka maskottina, mikähän helvetti tässä on takana…

Olemme monesti aiemmin kutsuneet ”Rassen” maajoukkuetapahtumin, eikä hän ole tullut. Päätimme, että tähän tapahtumaan hän ei saa kutsua, mutta se ei poista mitään.

8 tykkäystä

Vaikka olen Rasmuksen pelejä katsellut 16-vuotiaasta asti niin tässä tapauksessa taivun kyllä hiukan Jalosen ja Lehtisen suuntaan.

Joukkueen pitää elää ja hengittää Leijona logolle. Jos on hiukankin epäilystä, että kokonaisuus on heikompi Ristolaisen mukana olon myötä niin sitten pitää koota joukkue ilman Ristolaista.

Puhtaasti pelillisillä ansioilla hänellä on paikkansa joukkueessa, mutta Rasmuksella on kyllä niin vähän historiaa maajoukkueessa, että mitenkään varmaksi hänen tuloa en näkisi.

5 tykkäystä

Suomen jääkiekkoliitto on kutsunut useita NHL-pelaajia kesätapaamiseen Hämeenlinnaan.
Tapahtuma järjestetään elokuun neljäntenä päivänä Vanajanlinnassa.
Merkittävin pelaaja, joka ei saanut tapahtumaan kutsua, oli vastikään Philadelphia Flyersiin siirtynyt puolustaja Rasmus Ristolainen.

Tässä on takana varmaan lähinnä hieman pikkusieluinen näpäytys. Ei siinä nyt ole mitään erikoista, että NHL-pelaajaa ei hirveemmin MM-kisat kiinnosta. Kaiken järjen mukaan Ristolainen tulee olemaan lopullisessa joukkueessa.

5 tykkäystä

Aivan oikea ratkaisu ja samalla signaali myös muille. Ei kakusta voi poimia vain kirsikoita.

8 tykkäystä

Juu, ei ole kutsua mulle tullut tuohon tilaisuuteen. Ei mulla ole asiaan isommin kommentoitavaa, en mä voi siihen vaikuttaa. Maajoukkueessa pelaaminen kiinnostaa yhä, vaikka en ole mutamaan vuoteen mukana ollut, turkulainen sanoo IL:lle.

3 tykkäystä

Tämä on aika haastava setti omasta näkökulmasta. Ei käy ikinä näissä tilanteissa sääliksi valmennusta, jonka nuo ratkaisut täytyy tehdä. NHL-pelaajien pitäisi aina saada organisaatio torppaamaan MM-kisamatkat. Se on jostakin syystä hyväksyttävää, että organisaatio noi kisahaaveet murentaa, mutta pelaaja puolestaan itse ei saa olla väsynyt. Puhun yleisemmällä tasolla kuin Ristolaisesta.

Ja sitten kun mennään siihen, että ruvetaan oikeasti NHL-pelaajilla olympialaisia pelaamaan niin kyllähän sinne pitää saada parhaat - ihan sama, ovatko käyneet MM-kekkereissä vai ei. Mielipide täysin oma. Itse ainakin odotan kisoja ihan vesi kielellä, jos nyt varmistuu, että NHL-pelaajat ovat mukana. Se on aika erilainen joukkue ollut, jolla viimeksi pelattiin, kun NHL oli mukana.

1 tykkäys

Hyvä kirjoitus ja tärkeää pohdintaa.

6 tykkäystä

Samaa mieltä. Lehtiseltä, Jaloselta ja jääkiekkoliitolta ihan tuttua oksettavaa pippelimiekkailua mitä näissä kiekkopiireissä nähdään. Tämmöiset näpäytykset on 80-luvun johtamista ja en haluaisi näin pikkusieluista toimintaa nähdä suomalaisessa urheilujohtamisessa. Hyi helvetti.

6 tykkäystä

Mun mielestä typerää maajoukkueen johdolta ja valmennukselta lähteä hiekoittamaan ja luomaan draamaa maajoukkueyhteisöön ja tulevan joukkueen ympärille jo puoli vuotta ennen turnausta.
Pikkumaista käytöstä.

4 tykkäystä

Jalonen oli se valmentaja, joka sai - 11 mestaruudella häivytettyä lopullisesti sellaiset ikiaikaiset jakolinjat “änäristarojen” ja ns. muitten väliltä.
Nyt tällä tempulla hän aloitti poteroitten kaivuun uudestaan.

Surkea tapaus siksi, että uskon pelaajista suuren enemmistön ymmärtävän, ja hyväksyvän, miksei Ristolainen ole kisoihin lähtenyt.
Toki Jere Lehtisenkin pitäisi ymmärtää.

9 tykkäystä

Jaa.
Itse taas ajattelen, että nimenomaan Jere ei ymmärrä. Jerellehän Leijonalogolle pelaaminen oli kunniatehtävä ja sinne tultiin vaikka pää kainalossa.

3 tykkäystä

Voisin kuvitella, että päätös oli Jukka Jalosen päätös. Hänellähän on ollut taipumusta välillä töksäytellä ja napauttaa NHL-pelaajia.

3 tykkäystä

Olisiko ollut fiksua kutsua RR mukaan Hämeenlinaan ja keskustella pelaajan kanssa. Sen jälkeen tehty päätöksiä että mahtuuko joukkueeseen vai ei.
Nyt pistettiin tilanne kerrasta siihen pisteeseen että esim.loukkien sattuessa ei RR ole saatavilla edes paikkaamaan tarvittaessa.

1 tykkäys

Jukka Jalonen kommentoi Ristolaisen pois jättämistä.

– Hänet on kutsuttu monta kertaa MM-kisoihin, mutta ei ole tullut. Sitten ajateltiin, että tähän elokuun alun tapahtumaan ei ”Rassea” kutsuta.

1 tykkäys

Rasse 8 nhl-vuoden aikana kertaakaan ollut pudotuspeleissä. Jos ei leijonapaita kiinnosta niin ei kiinnosta.

8 tykkäystä

Onhan tuo sinänsä vähän outoa, kun siellä Mm-kisoissa on käynyt kaikki McDavista MacKinnoniin ja Hedmaniin, mutta Ristolainen ei kertaakaan, vaikka pudotuspelit eivät ikinä ole olleet esteenä.

9 tykkäystä