Otetaas vähän tähän lainauksia ja jatketaan täällä ketjussa, kun muuten tulee melkoinen kierros ennen kuin ollaan oikeassa aiheessa.
Koronasta voi olla ihan oikeaa hyötyä juuri tästä Liigan avaamisen näkökulmasta. Koronan ansiosta muutama erittäin tärkeä komponentti on otettu kaikilta pois, joka mahdollistaa suuret voitot. Nykytoiminta mahdollistaa joillekin pienempää tappiota ja joillekin isompaa tappiota. Kauden loppuminen myös tarkoittaa, että kulut katoavat aikaisemmin eli JYPin tapauksessa on oikeaa iloa siitä, että kausi päättyy. Pelaajille voi olla oikea helpotus.
Sitten tämän ketjun aiheeseen. On hienoa huomata, että nyt viimein päättäjätkin ovat alkaneet keskustella oikeasti tästä. Toki kaikki tämä on ollut nähtävissä jo aiemmin, mutta ainakin itse olen sulkenut siltä useammaksi vuodeksi silmäni, kun asia ei ole juuri Tapparaa koskenut ja toivottavasti ei koskaan koskekaan.
Tosiasia kuitenkin on, että Liiga on joukkuemäärällä mitattuna tällä hetkellä 3-5 organisaatiota liian iso ja heikoimmista suorituksista ei palkita sillä, millä niistä pitäisi palkita eli tappioille ja sarjasta tippumisella. Siitä palkitaan pitkällä valmistautumisajalla seuraavaan kautteen sekä mahdollisuudella aloittaa aina vain aikaisemmin uuden joukkueen kasaaminen ja uusi projekti. Jonkinlainen takapaine Liigan häntäpäähänkin tarvittaisiin. Itse en vieläkään myönnä Sportin liigakelpoisuutta, koska tämä on vain yksi kausi. KooKoo alkaa vaikuttaa Liigakelpoiselta.
Koko Liigan tasolle olisi positiivinen vaikutus, että saataisiin perälauta auki ja takapaine kaikille. Loppuun asti pelaaminen kannattaa ja myös sääleihin pääseminen on jollekin voitto joskus. Kannattaa myös vältellä esimerkiksi viimeistä kahta sijaa. Kenenkään kauden ei pidä loppua näin. Se, mitä JYP viestittää kuvin on ainoastaan yksi lisä tähän kokonaisuuteen.
Edit: ja laitetaanpa tämäkin nyt oikeaan ketjuun.