Olen samaa mieltä.
Ja ratkaisukin löytyy ihan Telian päästä:
- joustavuutta - jos pelit jatkuvat toukokuulle ja maksetaan koko toukokuu niin sitten vaan rahat asiakkuudelle ja syyskuulta hyvitys / todettu toimivaksi mm. Liigan playoffseissa - eipä paljoa asiakkaat valittele
- laskutusjakson muokkaaminen: luulisi, ettei ole teknisesti täysin ylivoimaista esim. syyskuussa veloittaa päivien mukaan - minusta se on aika yksinkertaista. Minä en matikkaa osaa ja jopa meikäläinen osaa laskea syyskuulle laskun joukkuepassilla: sepäs tekee 14,11 eur. Samalla tavalla kuvittelisin, ettei ole teknisesti ylivoimaista järjestää vastaavaa huhti- ja toukokuulle, kun ne kuitenkin faktuaalisesti ovat ainoat kuukaudet, joissa on erilainen laskutusjakso kuin muuten
Toisaalta minulle on loppujen lopuksi aika yhdentekevää, kuinka Telia asian ratkaisee, koska tällaisilla asioilla on ihan valtava merkitys. Sen lisäksi, että ne vaikuttavat ihan suoraan Telian bisnekseen ja maineeseen niin ne tulevat kuormittamaan asiakaspalvelua aivan turhaan keväällä. Asiakkaat soittavat laskutustiedusteluja ja irtisanomisia kasautuvasti keväällä, jos homma ei ole pitkälle ennakkoon aivan 100 % :n selvä.
Toisaalta vaikka itse olisikin höveli ja itse kuuluu siihen porukkaan, joka ei välitä niin aina asiakkaissa on niitä, jotka kilpailuttavat kahden euron takia liittymänsäkin kerran puolessa vuodessa. Itsekään en jaksa kilpailuttaa liittymää jatkuvasti, mutta aika moni jaksaa. Juuri tämän asiakassegmentin asiointia laskutus ohjaa 100 %:sti. Huono laskutusratkaisu näkyy ihan turhana ja ylimääräisenä työnä asiakaspalvelussa, kun asiakkaan käytöstä ohjataan tiettyyn suuntaan.
Jos asiakkaalle on kannattavaa 20 €:n säästämiseksi irtisanoa tilaus kesäksi niin yllättävän moni sen myös tekee.