Kaikenlainen alkuhämmennys käydään tässä ketjussa, kuten on jo todettu. Kun tosipelit alkavat siirrytään tosiketjuihin.
Hyvä homma meille kaikille, että olet keksinyt keinon jolla tämä ongelma siis kierretään. Jos tuo siis toimii, mulla ei ole mitään käryä esim. tuosta irtisanomisajan toimintaperiaatteesta. Ruudun kanssa ei ikinä tullut mieleenkään kikkailla noin.
Tää on mun viimeinen viestini tähän kustannusasiaan, mutta yhden kysymyksen haluaisin vielä esittää. Miten tämä irtisanomiskikkailu siis eroaa Ruudun viimekautisen toimintamallin eduksi? Eli mikä silloin oli paremmin?
Sori, en osannut siirtää tätä “Palautetta henkilökunnalle” -osioon, mutta onneksi henkilökunta osaa.
Aivan idioottimaista pitää alkuhämmennystä yhdessä ketjussa, kun alkuhämmennyksen aiheita on kaksi täysin erilaista: laskutus ja lähetykset.
Mutta kukin tyylillään.
Voi olla idioottimaista, mutta ei haluta tukkia ”virallista” (nyt kun Telia itse on täällä) asiakastukiketjua alkuvaiheen yleisellä ihmettelyllä.
Laitetaan sitten kyllä aikanaan eri ketjut tekniikalle, sisällön laadulle ja ilmeisesti myös tilauksille/laskutukselle.
Ping @kilo - alat olemaan niskan päällä
Viime kaudella Ruutu+:n kuukausihinta oli omasta mielestäni niin alhainen, että en jaksanut itsekään kikkailla yhtikäs mitään. Olin tilannut oman Ruutu+:n Elisan kautta ja soitin asiakaspalveluun heti, kun finaalisarjan loppu häämötti. Tilaukseni päättyi toukokuun alussa ja katkesi juuri siihen kuin 2 vk oli sovittu. Toisaalta Ruutu+ oli myös niin suhteettoman edullinen, kun käytännössä vikalla kaudella sai 15 €:lla kaiken, että tuo ei omaa “putiikkia” kaada.
En tiedä, oliko silloin joku asia paremmin vai huonommin. Minulla ei ole mitään valittamista Ruutu+:n laskuista tai toimivuudesta. On mennyt koko ajan silleen kuin asiat on heidän kanssa sovittu.
Ruutu+:n kohdalla ei myöskään ollut tällaista “automaattista veloitustaukoa”, joten tätä vaihtoehtoa ei tarvinnut edes pohtia. Kesäkuukausiksi itse katkaisin Ruutu+:n joka vuosi ja otin sitten syksyllä takaisin.
Telia perusteli tuon laskutusmallinsa helppoudella eli tämä on asiakkaalle helppo ja joustava vaihtoehto. Jos he sellaisen asiakkaalle haluavat niin sitten sen mallin pitää oikeasti olla joustava ja helppo ja siitä ei kannata veloittaa asiakkaalta 30 € tyhjästä.
En tiedä kaikkea tästä asiasta, enkä jaksa kaikkia viestejä lukea. Oon kuitenki jostain saanu käsityksen, että Telia myy pelejä myös peli kerrallaan. Jos siis vitosfinaalin jälkeen ei homma oo vielä selvä ja kuukausi vaihtuu, eikö voi katkasta sopparin ja ostaa peli kerrallaan loput? Säästää varmaan vitosen.
Laskutukseen liittyvät tarkemmat speksit ovat selvityksessä. Pyrimme saamaan faktat mahdollisimman pian ja tiedotamme niistä sitten tälläkin foorumilla kun kaikki tarkennukset ovat selvillä.
//Merja@TeliaPartio
Hienoo,mut ne olisi pitänyt olla silloin selvillä kun kiekkoo ruvettiin myymään.
Mä en tiedä taas mistään mitään, mutta siitä huolimatta totean, että aika hiustenhalkomiseksi tuntuu menevän tämä.
Ymmärrän kyllä, että jollekin voi olla ylimääräinen parikymppiä kuussa kova paikka. Mutta silti.
Itse nappasin joukkuepassin, koska en ehdi kaikkia Tapparankaan pelejä katsoa saati, että ehtisin muita katsoa. Minulle tämä Telian tarjoama paketti on sopiva.
Jos pitää valittaa, tai kun pitää valittaa. Niin Telian sovellus mobiiliin on paskempi kuin Ruudun vastaava. Minulla on myös muita Teliaan liittyviä negaatioita, mutta ne ei kuulu tähän ketjuun.
Juu, yritin ehdottaa että jaetaan vitosen säästö eri ketjuun, mutta se liputettiin.
Olen samaa mieltä.
Ja ratkaisukin löytyy ihan Telian päästä:
- joustavuutta - jos pelit jatkuvat toukokuulle ja maksetaan koko toukokuu niin sitten vaan rahat asiakkuudelle ja syyskuulta hyvitys / todettu toimivaksi mm. Liigan playoffseissa - eipä paljoa asiakkaat valittele
- laskutusjakson muokkaaminen: luulisi, ettei ole teknisesti täysin ylivoimaista esim. syyskuussa veloittaa päivien mukaan - minusta se on aika yksinkertaista. Minä en matikkaa osaa ja jopa meikäläinen osaa laskea syyskuulle laskun joukkuepassilla: sepäs tekee 14,11 eur. Samalla tavalla kuvittelisin, ettei ole teknisesti ylivoimaista järjestää vastaavaa huhti- ja toukokuulle, kun ne kuitenkin faktuaalisesti ovat ainoat kuukaudet, joissa on erilainen laskutusjakso kuin muuten
Toisaalta minulle on loppujen lopuksi aika yhdentekevää, kuinka Telia asian ratkaisee, koska tällaisilla asioilla on ihan valtava merkitys. Sen lisäksi, että ne vaikuttavat ihan suoraan Telian bisnekseen ja maineeseen niin ne tulevat kuormittamaan asiakaspalvelua aivan turhaan keväällä. Asiakkaat soittavat laskutustiedusteluja ja irtisanomisia kasautuvasti keväällä, jos homma ei ole pitkälle ennakkoon aivan 100 % :n selvä.
Toisaalta vaikka itse olisikin höveli ja itse kuuluu siihen porukkaan, joka ei välitä niin aina asiakkaissa on niitä, jotka kilpailuttavat kahden euron takia liittymänsäkin kerran puolessa vuodessa. Itsekään en jaksa kilpailuttaa liittymää jatkuvasti, mutta aika moni jaksaa. Juuri tämän asiakassegmentin asiointia laskutus ohjaa 100 %:sti. Huono laskutusratkaisu näkyy ihan turhana ja ylimääräisenä työnä asiakaspalvelussa, kun asiakkaan käytöstä ohjataan tiettyyn suuntaan.
Jos asiakkaalle on kannattavaa 20 €:n säästämiseksi irtisanoa tilaus kesäksi niin yllättävän moni sen myös tekee.
Onko noin vai puhutko vain omasta puolestasi?
Itse ainakin olen valmis maksamaan helppoudesta ja siitä ettei tarvitse säätää mitään ylimääräistä.
Yleisellä tasolla voin kommentoida. Kun on itse töissä asiakaspalvelussa ja laskutuksesta vastaa ja leipätyökseen noita pyörittelee niin kyllä siinä jonkinlainen kuva on aiheesta kehittynyt
Koosteet varmaan tulevat myös Liigan sivuille katsottaviksi?
Tuskin, mutta onhan tuo aivan järkyttävää paskaa.
Mielenkiintoinen päätös Telialta.
Koska en jaksa ottaa sen suuremmin kantaa enää laskutukseen, maalikoosteisiin tai muuhunkaan niin totean nyt vaan, että Telia vaihtuu tästä taloudesta pikavauhtia.
Se onkin about ainoa asia, mitä voin tehdä. Jaloillaan voi äänestää. Oli aikanaan netti, puhelinliittymä ja kaikki Telialta. Nyt on enää Liiga. Ja taitaapa olla hetken niin, ettei muuta tulekaan.
En tiedä taas, mitä ihmettä tässä kooste-asiassakin on mietitty. Kooste - ilmainen näkyvyys, mainospaikka jne. jne. Ei kiinnosta Teliaa vaan koosteet vaan asiakkaiden käyttöön. Varmaan kohta selviää, että ainoastaan Liiga-passin tilaajille tai näet vaan oman joukkueesi koosteet.
Harkitkaa nyt hyvänen aika pikkusen.
Edit: jatkoajassa @Noutolokku on tehnyt listan pyydetyistä parannuksista, joista
Kevään ja kesän aikana täällä on toivottu seuraavia:
- maksut onnistuisi myös ulkomaan osoitteella olevilta
- maksut onnistuisi myös luottotiedottomilta
- pelikello erätauoille
- tulostaulu/pelikello pienemmäksi
- telian logo ruudusta pois
- hidastuksista erottaisi myös jotain
- vetäessä kiekko katoaa matkalla
- selvyyttä irtisanomiseen / maksujärjestelmään
- harkkapelit ovat ilmaiset, et menetä mitään - eekun maksatkin Syyskuun “tyhjästä” kahden viikon ajalta. 14.9 tilanneet vain puolelta kuukaudelta. Maksat vain siitä kuk kiekkoa pelataan!
- jotain jäi varmasti vielä pois
Tämä listaus on hyvä. 3,5 viikkoa aikaa ruveta tekemään niitä muutoksia, mitä asiakkaat on pyytänyt. Lista rupeaa olemaan pitkä ja kauteen ei oo paljoa aikaa. Kuinka monen asian suhteen kuluttajat suostuvat tähän?
Toinen nosto jatkoaika.com: @Myrvold
Telian Liiga-sisällöstä vastaava tuottaja Kalle Takala on twiitannut 4.5.2018 näin;
”Jokaisen ottelun huippuhetket-klippi tulee jokaisen halukkaan katsottavaksi maksutta. Liiga #telia
Muuttuuko mieli vai, mikä juttu?
Lähde:
Jos tosiaan kaikki lyhytsisältökin on maksumuurin takana, niin tuo ei ole edes ahneutta vaan ihan silkkaa tyhmyyttä. Liigan medianäkyvyys tämän seurauksena putoaa todella dramaattisesti vrt aiemmat kaudet jossa liikkuvan kuvan materiaali oli medioiden ja kuluttajien saatavilla yksittäisinä klippeinä jo matsien aikanakin.
Tuossa on pakko olla nyt joku väärinymmärrys @TeliaPartio?
Liigan maalikoosteet ja huippuhetket tulevat näkymään maksutta, eli näiden katselu ei vaadi Liigapassin tai Joukkuepassin tilaamista.
Toukokuun laskutuksesta sen verran, että pohdimme tällä hetkellä vaihtoehtoja toukokuun laskutuksen suhteen, jos pelit venyvät toukokuun alkuun saakka. Pyrimme löytämään tähän mahdollisimman reilun ratkaisun.
//Joonas S@TeliaPartio
Jes kiitos nopeasta vastauksesta. Laittakaa nyt loputkin aspat kartalle siitä mitä kuuluu mihinkin palettiin tuotteessa. Aika nopeasti syntyi tästä virheellisesti viestitystä asiasta myrsky hardcore-seuraajien keskuudessa.
Kun saisitte vielä mobiililaajakaistalaisille saman edun kuin normi laajakaistan omistajille on tarjous. @TeliaPartio
Saisitte meinaan heti uuden asiakkaan.