Itse olen lopettanut lukemasta oikeastaan kaikki uutiset mitä näistä Telian ongelmista julkaistaan. Olen ottanut taktiikaksi “antaa pelin näyttää” eli laittaa pelit tulille vklp ja sen jälkeen tekee johtopäätökset.
Perutaan heti puheet ettei lue näitä uutisia. Twitterissä törmää kaikenlaiseen ja Telia twiitannut tuosta tilannehuoneesta/haastoista näin:
https://twitter.com/teliafinland/status/1039464066102779904?s=09
Yhtäkään ottelua ei ole vielä pelattu ja Telia on poljettu jo valmiiksi suohon. Alkuun voi toki olla aina jotakin ongelmia. Palvelimet joutuu kovemmalle yms. En nyt kuitenkaan usko että mitään todella ylitsepääsemätöntä on edessä. TV lähetyksiä on tehty kymmeniä vuosia. Eikä se Ruutukaan aina ongelmaton ollut.
Jos nyt ajattelee ja vertaa Ruudun palvelua Teliaan. Ruudulla oli hyvä peruspalvelu, lopulta toimiva, mutta ei lopulta mitään sellaista mihin Telia ei pystyisi.
Vedetään happea ekat kierrokset, ehkä kuukausi, ja tuomitaan vasta sitten. Resursseja talosta löytyy ja varmasti hommat saadaan kuntoon.
Koko setti on valmiina kiekkoviihteestä nauttimiseen, joten ei huolta. Ja kauden alkaessa tuomareillakin on tekniikka käytössä, jolla videotuomarointi onnistuu.
//Merja@TeliaPartio
RadioRockin Korporaatiossa päävideotuomari Jyrki Ingman kertoo saman. Taisi olla niin, että haastot katsotaan aluksi Pasilassa (kuten viime kaudella), mutta muut tilanteet sotahuoneessa.
Twiitti poistettu. Ilmeisesti Telialla ei sittenkään ole kaikki toimintajärjestelmät kunnossa.
Ingmanin haastattelu oli erinomainen.
Eli Ingmanin mukaan ainoa mikä puuttuu on ettei tuomarit itse voi tableteilta katsoa valmentajan haastoja kuten Änärissä, vaan ne tulee ainakin vielä Pasilan war roomista.
Jep. Samoin kertoi Järvelä alkuperäisessä Jatkoajan uutisessa. Se kanta oli oikea ja Telian twitteröitsijän aprillisyytökset olivat aprillipila itsessään.
Sen verran kova oli kohu eilen ettei oikein itsekään osannut lukea tuota Jatkoajan uutista ja vähän ammuttu nyt yli taas kohujen kanssa.
Totta tuokin. Kaikki mikä oli mahdollista viime kaudella on mahdollista tälläkin kaudella alusta asti. Vain suunniteltu parannus eli tuomarin mahdollisuus nähdä maalivahdin häirintätilanne toistamiseen omin silmin viivästyy. Että sikäli tämä ei ole kriittistä.
Tämä Jatkoajan otsikko muuten menisi heittämällä klikkiotsikkoketjuunkin. Melko harhaanjohtavaa.
Liigan videotuomaroinnin keskus tilannehuone ei Telian ongelmien vuoksi valmistu kauden alkuun – “Tuomarit voivat katsoa jumbotronilta”
4 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Telia TV -sovellus ja web-palvelu
Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Telia TV -sovellus ja web-palvelu
Kiitokset Telialle kun muutitte tilausehtojanne niin, että tämmönen luottotiedotonkin pääsee lätkäkauteen mukaan heti alusta
@TeliaPartio Tänään sain päivitettyä tv-kanaville liigan kaikki joukkueet, mutta yhdenkään kohdalla ei ollut merkintää HD. Eli eikö ottelut näykkään HD-laatuisina?? Ja tarkennuksena, listallahan näkyy esimerkiksi Cmore sportin kanavat sekä ilman HDta että HD:n kera.
Ps. Minulla on Telian kaapeli TV:ssä.
Kaikki Liiga-kanavat ovat HD-laatuisia eikä erillisiä SD-kanavia ole. Näin ollen Liiga-kanavien katselu kaapeliTV:ssä vaatii HD-laitteet ja kaapelikortin linkityksen.
//Joonas S@TeliaPartio
Eli, kun minulla on HD-laitteet ja kaikki muut kanavat on merkitty kanavalistoissa HD:eiksi, mutta Liigakanavat ei, niin täytyykö minun linkittää kaapelikorttini??? Ja jos niin miten se tapahtuu?
Palaan vielä tähän. Luurissa nyt iOS 12 GM joka siis 99% todennäköisyydellä maanantaina isolle yleisölle julkaistava versio. Kirjautumissivu ei edelleenkään toimi, kosketus reagoi ilmeisesti taustalla(?) olevaan sivuun.
Liiga-kanavissa ei erikseen ole tuota HD-merkintää. Jos linkitystä ei ole tehty, et pysty katsomaan kanavia ollenkaan. Oletko siis aiemmin pystynyt katsomaan Liiga-otteluita kyseisiltä kanavilta? Jos olet, niin tällöin sinun ei enää linkityksiä tarvitse tehdä. Suosittelen myös tarkistamaan pyöriikö sinulla esimerkiksi Liiga TV -kanava vai saatko jonkin herjan, kun avaat kanavan.
Kaapelikortin linkitys onnistuu asiakaspalvelusta tai kirjautumalla sisään Telia.fi -sivustolle. Linkitystä varten tarvitset kaapelikortin numeron, joka löytyy kortin takaa viivakoodin alta. Lisäksi tarvitset HD-kortinlukijan tai HD-digiboksin ID-numeron, joka alkaa yleensä 005- tai 006-alkuisella numerosarjalla. Tämä löytyy laitteessa olevasta tarrasta.
//Joonas S@TeliaPartio
Kiitos tämä selvensi kaiken! Eli minulla on kaikki ok huomista H-hetkeä varten!