Liigan televisio-oikeudet kaudesta 2018-19 eteenpäin: Liiga siirtyy Telialle

Tässä oli kyse ilmeisesti Telia.fi -sivustolle kirjautumisesta? Oletko kokeillut ladata Minun Telia -applikaatiota, jos sitä kautta pääset kirjautumaan ja hallinnoimaan palveluita? Se ei tietenkään korjaa tuota häikkää selaimella kirjautumiseen liittyen, mutta olisi hyvä tietää myös sovelluksen tilanne. Oletko kokeillut käyttää toista selainta?

//Joonas S@TeliaPartio

Juu, juurikin telia.fi. Koitin Minun Telia -sovellusta, siellä tuli jotain virhebanneria mutta kirjautumissivu ainakin reagoi kosketukseen. Minun aiemmin luomani käyttäjätunnus ei toimi (salasana password managerissa eli on oikea) ja uuden luominen ei onnistu Nordean pankkitunnuksilla (Suomen suurin pankki). Mobiilivarmenetta minulla ei ole, koska senkään luominen ei onnistu Nordean tunnuksilla.

Antaa olla.

Oli kyllä melkoinen soppa saada itelle Tappara-passi. Yhä uudelleen ja uudelleen pyysi kirjautumaan Telian-sivuille, vaikka olin siellä sisällä koko ajan. Entuudestaan oli Teliatv-sovellus. Meni hermot tunnin yrittämisen jälkeen ja chattasin aspaan, että laittakaa mulle Tappara-passi kiitos. Homma hoitui.

@baldie Hyvä, että sait passin tilattua asiakaspalvelun kautta. Yrititkö tilata Tappara-passia verkkokaupan puolelta vai Liittymäni ja palveluni -valikon kautta?

//Joonas S@TeliaPartio

En muista, kaikkea taoin, eikä ollut yksinkertaista, joten turvauduin apuun.

Okei. Täytyypä seurata tilannetta mikäli kirjautumisongelmaa esiintyy enemmissä määrin. Pääasia kuitenkin, että passi on tilattu ja kauden avaus turvattu. Vai oletko menossa paikan päälle? :slight_smile:

//Joonas S@TeliaPartio

1 tykkäys

Tervehdys kaikille palstalaisille, kun viimein tänne tunnukset tein. Samaa ongelmaa oli myös minulla. Telia.fi tunnuksen tein jo aiemmin, tiistaina ostin joukkuepassin, usean yrityksen jälkeen. Olin kirjautuneena Telia.fi tunnuksilla, mutta osto lopahti aina vaatimukseen kirjautua Telia.fi tunnuksilla.

3 tykkäystä

Oliko sinulla entuudestaan Telia TV -tunnus vai tilasitko kerralla sekä tunnuksen, että Joukkuepassin? Olemassa olevaan Telia TV -tunnukseen voi tilata kanavapaketteja “Liittymäni ja palveluni” -valikon kautta. Valikon saa esiin, kun kirjaudut sisään osoitteessa Kirjaudu | Telia. Liittymäni ja palveluni -sivulta klikataan kohtaa “Telia TV” → “Kanavapaketit” ja sen jälkeen valitaan kanavapaketti ja vahvistetaan tilaus. Täysin uudet kanavapaketti- ja Telia TV -tilaukset tulee tehdä verkkokaupan kautta.

//Joonas S@TeliaPartio

Telia tunnus oli tehtynä jo aiemmin, samoin oli asennettuna Telia tv ipadille. Liittymäni ja palveluni sivulta klikkailin, viimein onnistuen. Näkyvimpänä siinä pyöri ostokehotukset, jotka johtivat käskyyn kirjautua, vaikka olin jo kirjautuneena. Ilmeisesti sitten viimein klikkasin oikeaa kohtaa, hieman epäselvä tilanne.

Juurikin tämä. Ei todellakaan mikään yksinkertainen homma. Luulenpa, että p…aa sataa niskaan Telialle lähipäivinä.

Okei, ostopolku saisi siis olla selkeämpi ja loogisempi. Kiitos palautteesta, laitetaan tämä verkkosivuston kehittäjille pohdittavaksi :slight_smile: Uskon, että tämäkin kehityskohde on meillä tiedossa, mutta muutokset vaativat aina aikaa. Se on kuitenkin varmaa, että käytettävyyttä pyritään parantamaan jatkuvasti.

Ilari / Telia

Täällä on jotkut raportoinut hankalasta tilausprosessista ja varmasti se voisi selkeämpikin olla. Tähän hätään siihen ei muutoksia saada, joten tarjoilenpa rautalankaohjeet, joiden mukaan toimimalla onnistut tilauksessa helposti.

Telia TV -sovelluksen ja tunnusten tilaaminen

Jos et ole Telian asiakas eikä sinulla ole Telia TV –tunnuksia:

  1. Tilaa Liiga ja Telia TV -tunnus verkkokaupastamme
  2. Valitse haluamasi passi ja lisää se ostoskoriin
  3. Tarkista ostoskori, tunnistaudu ja seuraa verkkokaupan ohjeita
  4. Saat tilauksen jälkeen kaksi sähköpostia. Toisessa on tilausvahvistus ja toisessa linkki, jonka kautta saat luotua tunnukset Telia TV -sovellukseen.
  5. Asenna sovellus App Storesta tai Google Play –sovelluskaupasta ja kirjaudu tunnuksilla palveluun

Jos olet jo Telian asiakas, mutta sinulta puuttuu Telia TV tunnukset:

  1. Kirjaudu telia.fi:hin täällä joko Telia Tunnuksella, verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella
  2. Täytä sähköpostiosoitteesi ja hyväksy ehdot
  3. Lähetä tilaus

Jos sinulla on jo Telia TV –tunnukset ja haluat tilata vain Liigan:

  1. Kirjaudu telia.fi:hin Telia Tunnuksella, verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella
  2. Valitse Liittymäni ja palveluni → Telia TV
  3. Valitse Kanavapaketit ja laita täppä kohtaan Saatavilla
  4. Klikkaa Urheilu-kategoriaa ja valitse haluamasi passi
  5. Avautuvalla sivulla hyväksy ehdot ja lähetä tilaus. Saat vahvistuksen sähköpostiisi.

Niko@TeliaPartio

2 tykkäystä

Onko kaupunkilegendaa, että huomisesta alkaen saa joukkuepassin syyskuulle puoleen hintaan? Ainakaan tänään Telian myymälässä ei tunnustettu asian näin olevan.

1 tykkäys

Isäni puolesta tein tilauksen viikonloppuna. Sieltä pamahti kaksi sähköpostia ensin, joista kummassakaan ei ollut mitään linkkiä. Aloin jo ärsyyntyä kun en ymmärtänyt miksi en ymmärrä. Vasta viisi minuuttia myöhemmin pamahti kaksi sähköpostia lisää ja niistä toisessa oli linkki, jolla pääsi luomaan tunnukset.

Kannattaa siis omata vähän kärsivällisyyttä.

@Naapuri jos en vallan väärin ole ymmärtänyt, ensimmäinen lasku tulee kaikille tilaajille käytettyjen päivien mukaan automaattisesti. Tänään tilaamalla maksat päivän enemmän. Mutta jos jokin menee vikaan, on asialle mahdollista tehdä jotain.

Toisin minulle kerrottiin Telia-myymälässä, eli on kalenterikuukausilta ja sama vaikka missä vaiheessa kuuta sen hankkii.

1 tykkäys

Tää on tätä Telia-tiedottamista: ristiriitaista infoa tulee eri tuuteista. Miten asiakkaan pitäisi näistä pysyä kärryillä kun ammattilaisetkaan ei tiedä missä mennään? Luottaisin kuitenkin tuohon käsitykseeni, että ekalta kuulta tulee vajaa lasku.

3 tykkäystä

Voi ei, nyt menee näköjään edelleen vähän puurot ja vellit sekaisin meillä. Ymmärrän, että näyttäytyy asiakkaiden suuntaan sekavalta toiminnalta.

Laskutus syyskuulta

Jos tilaat Liigan itsellesi nyt, niin maksat syyskuulta vain tästä päivästä eteenpäin päiväkohtaisella veloituksella, eli ei veloiteta koko syyskuuta tietenkään. Mikäli olet tilannut Liigan jo aiemmin, eli nähnyt preseasonit yms, niin laskutus on alkanut jo 1.9. alkaen, kuten meidän Q&A listauksissa ja tälläkin palstalla on aiemmin kerrottu.

Niko@TeliaPartio

1 tykkäys

Kannattaisi varmaan saattaa teidän asiakaspalveluhenkilökunnankin tietoonkin. Ainakaan Ideaparkin Telia-myymälässä tätä ei tiedetty.

2 tykkäystä

Eli suomeksi,preseasonit ei ollut ilmatteeksi katottavissa. :rofl:

4 tykkäystä

@Naapuri Ehdottomasti laitetaan palautetta eteenpäin, jotta kaikki puhuisi nyt asioita oikein. Kyllähän nämä sekalaiset tarinat nyt sekoittaa pakkaa ihan turhaan.

@Desperado Tarkoitus oli alunperinkin, että elokuun preseason on maksuton ja syyskuun osalta pelit kuuluvat jo tuotteeseen, eli laskutus starttaa. Tämä aiheutti harmillisesti myös väärinkäsityksiä ja epätietoisuutta.

Näyttääkö nuo yläpuolella olevat tilausohjeet selkeältä, että niiden perusteella tilaajat onnistuu? :slight_smile:

Niko@TeliaPartio