Liigan tuomaritoiminta 2023-24

Samaa pätkää tullut vastaan mutta mun mielestä tuo on koukku eikä filmaus. Laittaa mailan tuonne miehen ja mailan väliin, samalla tekee “korkkiruuvin” vai millä tuota kutsutaankaan.

1 tykkäys

Meinaat, että videolla nähdyllä liikkeellä saa pelaajan loikkaan noin eteenpäin?

Kyllä siinä ifk:n mies tuntee käden perseessään, huomaa kiekon jäävän taakse ja pomppaa ku bambi.

Ja tuomari ostaa.

5 tykkäystä

Meinaan. Polvilleen se tuossa tippuu ja siinä käy juuri noin kun koukkaa tuolla tavalla.

1 tykkäys

Sillai kai sitte. Mulla ei 6v poikakaan kaadu tollasesta “korkkiruuvista”.

4 tykkäystä

Heppoiselta näyttää omaan silmään, että tuosta aikuinen mies kaatuu pitkälleen.

Mutta tämä nyt on vain pisara meressä. Ei tarvis tätä tuoda yhtään enempää tuolta jalkapallon puolelta tähän lajiin.

1 tykkäys

Tuomiohan on ihan helkkarin hyvä. Maila käy alakädessä joten tästä täytyy nostaa hattua tuomareille että löysivät tuon pois.

Ja video itsessään on ihan höpöhöpöä ja aika tarkoitushakuinen. 22 sekunnin video jossa 3 sekuntia näytetään itse tapahtumaa ja loput haetaan katsojalle tunnereaktiota.

1 tykkäys

Voin hyväksyä sen, että tuosta olis kakkoset vihelletty sekä Carlssonille, että Nättiselle.

Kai tuosta Niemelälle vois myös jotkut sakot antaa, kun tuollaista kielenkäyttöä harrastaa. On sitä muutkin saanut.

1 tykkäys

Mä tykkään hyväksyä sääntökirjan mukaiset tuomiot. Nyt toi tuomio on, kuten sanottua, saakelin hyvä. Ei tossa mun mielestä mitään rikkeen korostamista ole, nurin menee kyllä, mutta en näe että se johtuisi mistään korostamisesta.

4 tykkäystä

Rike on niin selvä, että muut asiat ovat melkolailla sivuseikkoja.

Itse veikkaisin, että helpohkon näköinen kaatuminen johtuu korkkiruuvin yllättävästä irtoamisesta, jota vastaan HIFKiläinen yrittää vääntää. Tätä tukee mailan melko voimakas heilahdus. Eikä se, että tukipisteenä olleenn jalan kulma varmasti ole haluttu, helpota asiaa.

Tää on huikea Nikke Knakkerton kuvaus tilanteesta! :smiley::+1:

2h27min kohdalla ottelutallenteesta kun käytte katsomassa “korkkiruuvia”, niin ihme jos olette edelleen samaa mieltä, etteikö helposti kaadu. Saattoi siinä olla 10nm voimaa. :wink::smiley:

Olis tuolla otteluissa aika paljon selvempiäkin jäähyjä, mutta oikeassa olet NHL:ssä nämä voidaan viheltää. Siellä sentäs joku looginen linja.

En oo katsonut peliä joten en tiedä onko joku ollut vielä enemmän sääntökirjan mukainen koukkausjäähy tohon verrattaessa. Eikä sillä oo mulle ainakaan kauheesti merkitystä. Tossa maila on alakädessä ja rike päivänselvä. En ymmärrä kitinää tämän jäähyn viheltämisestä. Muista peliin liittyvistä tapahtumista en tiedä mitään.

En minäkään tuota ottelua katsonut, mutta voidaan peilata vaikka illan Tappara peliin. Siellä vedettiin hartioista jätkää perseelle, ja mailalla kurkkuun ilman jäähyä. Ja vielä tuomarin edessä. :smiley:

Carlssonin tapauksen kävin katsomassa ihan mielenkiinnosta. Eihän täällä kukaan puhu siitä oliko tilanteessa rikettä, vaan että oliko hyppyä ja/tai onko rike suhteessa ilman jäähyjä vihellettyihin tilanteisiin niin selvä rike että se piti viheltää. Korjattavaa olisi linjassa erittäin suurella kädellä, jos ja kun näistä tilanteist vihelletään jäähyjä.

Ja ettei jäisi tulkinnan varaa niin yhteenveto:

• Jäähyn paikka, oli rike.
  • Hifk pelaaja kaatuu helposti → Kenties vähän tehostaen rikettä = hyppäsi
  • Olisi kiva kun liigassa olisi tiukemmat kriteerit viheltää jäähyjä. vrt Mistä Grönborg, Jokinen jne ovat puhuneet.

Tommi Miettiselle terveiset: Kyllä se peli siistiytyy kun tiukempi linja olisi yhtenäinen ja pysyvä.

1 tykkäys

Korkkiruuvin petollisuus onkin siinä, että siinä ei “oikein” tehtynä käytetä juurikaan voimaa. Carssonin liike kohti laitaa ja Nättisen oma liike kohti keskialuetta tuovat tuohon kaiken tarvittavan, kun vipu-maila saa hyvän tukipisteen reidestä.

1 tykkäys

Eikös silloin pelaaja “pyörähdä” sivuttain, eikä loikkaa mahalleen. Tuossa ei tapahdu mitään kehon kiertymistä. Mut joo, tämä oli vain oma mielipide. Nyt lähden nukkumaan.

Tapahtuu, mutta Nättinen vääntää sitä vastaan. Kts. aiempi “Nikke Knatterton”-viestini.

1 tykkäys

Ei nää ny samalla tavalla mene mutta samat säännöt ja klassikko ”pitkässä juoksussa tasaantuu”

Eikös tilannehuone kaikille sama vai paikkakuntakohtainen?

4 tykkäystä

"Ei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä.’

Sama slogan toistuu joka kevät.

4 tykkäystä

“Jääkiekkokierros” Radio Suomessa menossa klo 21:00 saakka. Jos joku haluaa kuulla mm. herra Rönniä, on mies mukana lähetyksen vieraana.

1 tykkäys

Eihän täällä saa tällaisia julkistaa koska on omat nimimerkit, jotka ovat aina oikeassa sekä tuomareiden puolella. Liputtakaa kaikki hyvä herrasväki ja kleptokratia toimii jälleen.

Poistun takaoikealle

Erikoista, että 4. välierään tuomaritoiminta koheni huomattavasti. Edellisen ottelun viimeiset 3s nollasivat paineita Tapparan osalta ja vapauttivat tilannetta? En valittaisi tänään mistään.