Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

En minä halua, että minun viestejäni liputetaan turhan takia. Ei tarvitse mennä ohi aiheen, että joku toteaa päässään, että nyt liputetaan. En olisi tästä kauhean varma, ettei tämmöistäkin toimintaa harrasteta.

Varmasti, mutta sen takia meiltä löytyy ymmärtääkseni last line of defensenä palstan ylläpito, jolle liputukset menevät ja he sitten poistavat lipun, jos se oli aiheeton tai antavat sen mennä lävitse oltuaan liputuksesta samaa mieltä.

(Heinonenk) #288

Kyllä te lipuista vinkujat ootte pääosin tilannu itte jokaisen lippunne. Tosta nopealla otannalla, kun muistelen täällä vinkuvia nimimerkkejä ja heidän joitain kirjoituksiaan, niin mieleen pompsahtaa vaikka kuinka monia haistapaska hassutteluja sekä viestejä, jotka alkaa tyyliin ‘ei kuulu tähän ketjuun, mutta…’ ja muita turhia yksirivisiä mitäänantamattomia viestejä ja henkilökohtaista chattia ym. ym.

Ja te vaan jaksatte valittaa. Joo, varmasti tulee joskus joku huti ja siihen vasta jaksattekin takertua, mutta lopettakaa nyt jo isot miehet ja naiset tollanen hiekkalaatikkokiukuttelu. Tää on nyt kuitenkin vaan bittipalsta. Ei täällä saavutettu maine ja kunnia, päteminen tai pepunnuolenta teitä oikeassa elämässä kannattele.

Ohi aiheen-liput ei sada tuohon laariin.

Tuosta on monikin ketjussa maininnut että aiheettomista lipuista pitäisi myös jakaa penaltia.
Pitäisikö poistaa liputusnappi :finland::finland::finland: ?

Nyt on pakko tähän tarttua ja nostaa nämä skandaalimaiset liputukset framille. En tiedä, mitä tarkoitat sanalla lähiaikoina, mutta sulla on koko palstahistorian aikana viisi läpi mennyttä liputusta. Sulta on siis liputettu viisi viestiä piiloon 986 viestistä.

Viidestä lipusta kolme on tullut tässä kuussa. Kaksi näistä on sisällöttömiä onelinereitä, joissa molemmissa on automaattisesti sensuroitua sisältöä (kirosanoja) sekä yksi viesti, jossa huutelet Rautakorven kenkijöiden perään kesken TPS-sarjan TPS-sarjan ketjussa. Mä en tuota mainitsemaasi kiusantekoapektia tässä yhtälössä näe.

Tiedoksi ainakin @tartsa @messi @S.T @Treppu @Maalivahti jotka avautumisesi nielivät.

(Maalivahti) #292

Olisi varmasti pitänyt tutkia tarkemmin @Luppakorva’n viestejä, joita on liputettu. Olisin todennäköisesti ollut samaa mieltä kuin sinä @Kilo yllä. Hyvin usein tällä palstalla liputetut viestit menevät mielestäni oikein, joskin joskus harvoin väärinymmärrysten takia menee kyllä pieleenkin. Luotan kyllä tarkistamattakin, että oikein on Luppakorvankin tapauksessa mennyt.

Olen ihmetellyt, kuinka vähän itsekin olen saanut lippuja, vaikka joskus laitan niitä onelinereitakin. Onneksi ne eivät kuitenkaan täysin pannassa ole. Jos yksi rivi riittää vastaukseksi, niin mitä sitä sen enempää jaarittelemaan.

Mielestäni aika arveluttavaa nostaa tykkääjiä esille. Varsinkin kun ei voi varmaksi tietää, miksi tykkäys viestiin on annettu. En sen enempää perehtynyt väittelyyn ja niellyt mielestäni mitään avautumista tms. Luin tuon viestin joskus selaillessani vain nopeasti läpi, enkä perehtynyt keissiin sen enempää. Syy miksi tykkäsin viestistä, oli sen viimeinen virke:

Joo, mietin pitkään, että postaanko ylipäätään, koska @Luppakorva voi kokea joutuvansa epäedulliseen valoon. Halusin kuitenkin selventää, että lippujen kritisointi oli tässä kohtaa epäreilua ja yksipuoleista. Tykkääjät pingasin sen vuoksi, ettei ainakaan heille jää näitä vääriä kuvia viestistä, jonka ovat tykänneet. Aika paljon tässä liputuskeskustelussa tuntuu homma menevän sen äänekkäimmän segmentin mukaan.

Mitä liputukseen tulee, ja tuohon nostamaasi lainaukseen, se ei ole mahdollista. Yksittäinen käyttäjä ei liputuksillaan voi vaimentaa kenenkään puheita. Jollei puheet siis ole sääntöjen vastaisia.

(Maalivahti) #294

Hyvä näin.

Tosin jos viesti saa riittävän määrän lippuja, niin eikös se piiloon mene ainakin väliaikaisesti? Eli yksittäinen käyttäjä ei riitä, mutta pari herkkänahkaista liipasinsormea taitaa jo riittää?

Aika usein näin muistelen käyneen muutamille muiden seurojen kannattajien viesteille, kun sisältö ei ole ollut Tapparaa ylistävää - mikä ei itsessään kyllä pitäisi olla syy liputukseen, kunhan viesti ei ole täyttä provoa.

(( ^_^ )) #295

Joskus taisin jonkun henkilökunnan viestin lukea, missä oli, että aiheettomista/kiusaamis tarkoitus liputuksista tulisi huomautus.

En tiedä tuliko koskaan käyttöön tuo.

Ne tapaukset, että viesti menee käyttäjien lipuilla piiloon, on lopulta aika harvinaisia. Sellainen mielikuva on mulle pinttynyt, että näitä tapauksia olisi enemmän seurannassa, kun jollain läikkyy yli eikä yhteisö tykkää siitä. Silloin ollaan kaikki samalla hiekkalaatikolla, jolloin useampi silmäpari näkee viestit. Päällimmäisenä pyörii sellainen ajatus, että liputukset on olleet pääsääntöisesti paikallaan.

Toki nyt kun mietin, ehkä naapuri on saattanut olla kärsijänä, jos on esittänyt tulenarkoja mielipiteitä.

(🌴🎅🌴) #297

Näin on. Politiikka-alueellakin on muistaakseni joskus mennyt viestejä pelkillä käyttäjien lipuilla piiloon, mutta ne ovatkin sitten olleet selkeitä ylilyöntejä ja täysin aiheellisia.

Kyllä, tuohon puututaan ja on puututtukin, koska aiheuttavat turhaa työtä valvojille. Mutta kuten todettua, yksittäinen kiusantekoliputtaja ei muutenkaan saisi yhtäkään viestiä piiloon omin voimin.

Mulla ei ainakaan ole henkilökohtaisesti mitään valittamista liputuksista. Kerran harmitti vastaavassa tapauksessa kuin eilinen, josta keskustelua ylläpidon kanssa kävin hyvässä hengessä. Mieluumminkin sanoisin että minulle olisi voinut tulla useitakin vastaavia lippuja, kun mopo välillä karkaa. Lähinnä halusin keskustella linjasta millä liputetaan. Enempää ei tarvitse aiheeseen palata. Hyvä näitä linjoja on välillä tarkistaa.

Ei hätiä, mä oon iso poika ja osaan ottaa kritiikkiä vastaan ;). Jos olen väärässä (kuten näemmä olen ollut) niin käsi pystyyn ja anteeksipyyntö sen merkiksi sekä korjaan jatkossa omia toimintatapojani kun ovat aiheellisia. näin siinä usein käy kun on erilaisia mielipiteitä ja kantoja katsoa asioihin. Tosiaan nuo liput kun taisivat pääsääntöisesti tulla seurannassa jonka olen ymmärtänyt olevan pikkaisen vapaampi meiningiltään, syy siis tässä. Mutta kiitokset selvennyksestä, eteenpäin :).

En ole varma, että tarkoititko minua tuolla kärsijällä, mutta jossain yhteydessä koin näin ja keskustelinkin yllläpidon kanssa asiasta yv:llä. Pudotus “alempaan kastiin” on nyt kuitenkin kärsitty ja noustu entiseen asemaan, enkä ole katkera. Sen se toki vaikuttaa, että oleen nykyisin entistäkin varovaisempi kirjoituksissani ja lupaan olla kirjoittamatta mitään Tapparaan liittyvä vähään aikaan, mikäli Kärpät vie kannun. Siinä vaiheessa ihan asiallinenkin mielipide saattaa ymmärrettävästi tuntua jonkun mielestä pahalta.

Ensinnäkin. Kumpaakaan lainaamani viestiä kohtaan ei ole mitään henkilökohtaista. Eikä kumpaakaan kirjoittajaa.

Nämä lainatut viestit on poimittu finaaliketjusta.
Näistä on ylempi viesti liputettu ja alempi ei. Tuoko lopulta alempi viesti yhtään sen enempää lisäarvoa kyseiseen ketjuun kuin ylempikään?
Tiedän, että @Dominik49 laittaa kohta hyvän ennakon, mutta tarviiko sitä ennakkomarkkinoida ketjussa?
Johtuuko @Dominik49 :n hyvistä ennakoista, että tuo hänen viestinsä säilyy ja toinen ei?

Liputetussa viestissä ei ollut mitään varsinaista sisältöä. Jälkimmäisessä sentään oli kaksi kokonaista virkettä ja siinä sanottiin jotain. Sille oli kuitenkin paljon parempikin ketju, joten siirsin sinne.

“Onko hän Ivan Huml?”

Kuinka paljon ottelu seurannassa sallitaan hassuttelua ja sitä,että levitetään väärää tietoa.Ei ollut ensimmäinen väärän mielikuva tiedon levittäjä viesti.Olinko ainoa joka liputtaa niitä hassuttelu viestejä?
Annan kiitosta tekemästänne moderoinnista,mutta nyt on yö nukuttu yli ja siitä huolimatta olen sitä mieltä,että onelinerit ja epämääreisen tiedon levittämiseen olisi kivaa jos niihin puututtaisiin aavistuksen kovemmalla kädella kipinät ja huhu ketjut ovat sitten oma maailmansa ,mutta otteluseurannasta toivoisin,että tuon suuntaiset kommentit alkuun poistettaisiin mahdollisimman nopeasti ja toivoisin,että näppäimistön toisella puolella mietittäisiin,muutamaan otteeseen lähdetääkö hassuttelu linjalle vai ei.
En kiistä etteikö hyviä analyysiä olisi nähty. Ja kyllä minulla riittää uskoa oman joukkueen tekemiseen. No onneksi olen torstaina hallilla…Niin ei tarvi uhkailla foorumilta pois lähtemiseltä taikka tiedostetulla tauolla toisaalta musta tuntuu,etten tässä vaiheessa kautta pystyisi olemaan foorumilta pois.Sillä onneksi löytyy myös tasokkaita kommentteja.
Ymmärrän,että te valvojat olette töissä yms.Mutta joskus tuntuu,että vaikka minun liputuksia onkin käsittääkseni paljon hyväksytty ja niitä arvostetaan.Niin siitä huolimatta on tapauksia joissa tuntuu,että muutkin aktiiviset palstalaiset voisivat liputtaa ahkerammin,jotta ei tarvitsisi nähdä “Paskaa” Toki tätä viestiä kirjoittaessa fiilikset eivät ole mitkään parhaimmat.

Ei ollut ensimmäinen kerta kun minulle todetaan valvojien osalta “selvitetään asiaa” no jään tälläkin kohdalla odottamaan “tuloksia” . Toki te @valvojat olette ihmisiä ja ymmärrän sen ,että vapaa-aikaanne kuuluu muutakin kuin lippujen käsitteleminen ja tämän foorumin siistimistä.Tämän viestin olisi voinut laittaa myös palautetta kanssa keskustelijoille ketjuun.

@Varilasit Tilanne siis lähti Ruudun studion virheestä, jonka jälkeen maalintekijäksi hassuteltiin kaikkea Ivan Humlin ja Medrin Schlerban välistä. Ja tämä tapahtui selkeästi erätauon aikana – ei pelin käydessä.

Nyt tuli mentyä pelkällä julkisella huomauttamisella ketjussa (joka tehosi) koska:

• Sinänsä harmitonta hassuttelua, joka liittyi lähetyksen tapahtumiin.
  • Jos liput olisi hyväksytty, niin asiasta valitettaisiin kovaan ääneen tässä ketjussa.

Toisaalta tämä demonstroi taas tätä ikuisuusongelmaa, että yksi läppä venyy helposti kymmeniksi viesteiksi, eikä ihan helposti lopu.

Ja liputuksia arvostetaan. Helpottaa hommaa ja antaa osviittaa siitä mikä on haluttu sisällöllinen linja.

Kun liputan viestin että se eksyy aiheesta. Tämän jälkeen aiheelle tehdään asiallinen ketju ja k.o. viesti siirretään sinne. Onko minun mahdollista perua lippu vai jääkö se muistoksi sinne ja ei enää aiheuta ylimääräistä liputusnumeroa kun viesti on oikeassa ketjussa?