Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

Miksi @Unelma_Sirpa_Leena viesti Kuuselan ketjussa liputettiin? Käsitykseni mukaan se oli vastaus kysymykseeni.

5 tykkäystä

Meikäläisen virhe, korjataan. Kiitos ilmoituksesta.

3 tykkäystä

En sen kummemmin purnaa, mutta kysyn miksi Jussi Rynnäksen mahdollinen valinta ei kuulu MM- topiciin? Se liputettiin. Eikö tuota MM-koostumusta saa spekuloida, vai onko Jussin arvosteleminen kielletty?

Siellä kyllä mietitään, että meneekö JMA jonon ohi. Se on ok. Ei oo poijat mitään järkeä tässä.

8 tykkäystä

Juu, liputushommassa alkaa olemaan piirteitä, ettei pysy käsissä. Pitäisi olla myös sanktiota toiseen suuntaan, jos liputtaminen on kiusantekoa tai ei just kyseisiä henkilöitä mielytä.

Kyllä sekin liputettiin, mutta palautettiin. Tarkoitat varmaan minun viestiä?

6 tykkäystä

Erikoisia on liputukset kyllä. Pitää varmaan sitten laittaa ohjeet ketjun alkuun mistä saa kirjoittaa ja millä tyylillä. Joku raja sille liipasinherkkyydelle.

5 tykkäystä

Olen itsekkin lähiaikoina saanut aika ihmeellisiä liputuksia vaikka mielestäni ihan aiheellisia viestejä. Tuntuvat välillä olevan tyyliin kiusantekoa, tosin en itse noista niin välitä että sinällään sama, mutta joku logiikka ja järkihän noihin olisi kiva saada. Ei kai tuo nyt niin voi toimia että liputus on keino vaimentaa mielipide josta itse ei pidä?

5 tykkäystä

Siinä näyttäisi Leijonien ketju kääntyvän yhdestä kevyestä heitosta Laten Kärpät -hassutteluksi. Ihan loogisia lippuja. Parempi katkaista tuollainen, koska se harvemmin itsestään loppuu.

Liput olivat Eksyvät Aiheesta -mallia, josta ei tule edes rikosrekisteriä.

Joskus muuten kannattaa ”systeemin” sijaan arvioida myös omaa tekemistään ja tilastojaan kriittisesti. Ei ne Kankaanperänkään 2000 minuuttia kaikki ole väärin vihellettyjä, vaikka mies itse siltä aina näyttääkin.

Tiedoksi: @valvojat

9 tykkäystä

Vastaan mutta vänkään en ala. Tää sama keskustelu on käyty kymmeniä kertoja, enkä minä mielipidettäni suatta ala muuttamaan. Kaikkia vastaavia viestejä ei liputeta, joskus keräävät kymmeniä tykkäyksiä, toisella kertaa lippu liehuu uljaasti. Ymmärrän kyllä sen logiikan, että katkaistaan ennen kuin menee yli, mutta ei se huumori haavaa tee. Vaarattomia ja osittain ehkä oikeassakin olevia viestejä nuo olivat, ei mielestäni ketään loukattu kuitenkaan.

2 tykkäystä

Huumori on isossa skaalassa hankala juttu. Toimii vaikkapa työporukan chattiryhmässä, mutta tässä mittakaavassa on jo hankalampaa. 50 Late-vitsiä ei naurata enää ketään.

Toistan vision: Linjan pitää olla mieluummin vähän liian natsi, kuin liian lepsu.

Edit: Tiedostamme hyvin, että olemme ”liian natseja”, mutta emme tee sitä ilkeyttämme. Tarkoitus on juuri päinvastainen, eli yhteisön etu.

14 tykkäystä

Kun tuli ilmoitus liputetusta viestistä, niin vähän aikaa piti miettiä, että mikähän mahtaisi olla liputettu. Arvasin lopulta toki oikein. Annettiin mahdollisuus viheltää.

3 tykkäystä

Pakko vielä kerran palata tähän. Tämän jälkeenen tätä episodia komemntoi.
Rynnäksen arviointi oli olhi topicin, mutta Tuukan äidin mahdollinen tuleminen Tapparaan on okei. Tasan ei käy nallekarkit.

E: Ei tarvi sen kummemmin enää tämän jälkeen. Olen sen liputuksen hyväksynyt ja ne toisetkin siinä yhteydessä. ugh

6 tykkäystä

Aivan, vaikeaa tietysti olla tasapuolinen “natsi”, mutta kyllä tuo meni nyt hieman väärin!

Mikä niissä lipuissa oikein nakertaa? Ei se ole mikään julkinen häpeäpaalu, vaan merkki siitä, että nyt meni ohi aiheen jonkun mielestä. Äiti jo aikoinaan opetti, että ei häntä kiinnosta mitä muut pojat tekee tai saa tehdä. Häntä kiinnostaa vain oman poikansa touhut. Kaikilta kai löytyy kuitenkin se liputusoikeus täällä, niin lippua vaan, jos tuntuu karkaavan aiheesta.

9 tykkäystä

Eikö se tossa yllä kerrota? Linja on kuin Liigan tuomareilla. Yhdessä vaihdossa otetaan poikkarit pois ja seuraavan kerran sitten mahdollisesti seuraavassa pelissä.

7 tykkäystä

Mutta mikä siinä itse lipussa on niin hirveätä? Joku on päässään todennut, että nyt menee ohi aiheen ja that’s it. Ei kai täällä jotkut ihan kiusakseen liputtele? Se vasta olisikin hölmöläisten hommaa.

Tuosta linjasta vielä, että palstahan tämän liputuskäytännön avulla lopulta kollektiivisesti päättää, että mikä on palstan linja, eikä vain pari raitapaitaa ole vastuussa koko linjasta.

Ja tuomioiden skaala. Selkeät provokaatiot ja henkilökohtaisuuksiin menevät pitäisi ottaa selkeämmin ja isommin. Harmittomat polun ulkopuolelle ajautumiset taas kevyemmin. Toki niistäkin lippu aiheellinen.

Kolmesta lipusta sulkeutuu esim. Politiikka -ikkuna. @Juteeni

2 tykkäystä

Olisiko mahdollista, että palstalaiset olisivat kollektiivisesti joskus hakoteillä noiden liputusten kanssa?