Kiitos vastauksesta. Aiemmin olen aina kaikissa taivutusmuodoissa kirjoittanut isolla, mutta joskus oli juttua, että pienellä taivutusmuodot, vai mitä ne nyt onkaan. Äidinkielestäkö rangaistaan? Kaikenlaista tekstiä näkee kuitenkin. Perusmuodossa Tappara on isolla kuitenkin.
Tappara ja sen taivutuksen on isolla. Tapparalainen ei puolestaan ole (nyt on kun aloittaa lauseen)
Ok. Olihan se sitten täysin sopimaton viesti. Kyllä hävettää. Antakaa anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata.
No mutta jos palstan säännöt sanoo, että joukkueet kirjoitetaan isolla niin silloin se rikkoo sääntöjä.
Se on vähän ehkä semmoinen erityisen valvonnan alla oleva sääntö. Arvelisin, että taustalla on vähän samanlainen juttu kuin se, että joukkueen logon päälle ei pukuhuoneessa astuta. Tappara kuitenkin on se yksi yksittäinen tekijä, joka yhdistää koko tätä palstaa.
Aivan vilpittömästi olen pahoillani virheestä kieliopissa. Korjasin viestiin nuo isot alkukirjaimet ja hyvältä tuntuu, kun saa laittaa isoa kirjainta eteen. Enää en moista virhettä tee.
Älä minulta pyytele anteeksi! En liputtanut viestiäsi enkä muutenkaan varsinaisesti tykkää pahaa. Olen tässä vain ulkopuolisena spekuloimassa.
Onhan täällä yleisesti paljon kirjoitusasuvirheitä. Varmaan minultakin. Mutta kyllä muakin ärsyttää kun somessa joltain pääsee ala-asteen lapsuksia eetteriin.
Töissäkin vähän väliä jopa esimiestasolla karmeita kirjoitusasuja.
Välillä tekis mieli kommentoida ja puuttua, mutta ei viitti pahoittaa toisten mieltä. En toki ole itsekään täydellinen, mutta esim yhdys sanat ärsyttää. Ja tässä edellisessä lauseessa oli pikku sarkasmi päällä.
Kannattaa kyllä oikolukea se oma teksti aina useaan kertaan ennenkuin puuttuu muiden kielioppivirheisiin.
Ylipäätään ihmetyttää täällä se, että väki vinkuu jostain isosta alkukirjaimesta.
Täällä kuitenkin esimerkiksi otteluseurannassa kirjoitetaan toinen silmä tv:ssä.
Ihan palstan säännöissä on pykälä tähän liittyen:
§7. Kirjoituksen luettavuus ja oikeinkirjoitus
Nyt oli sitten vähintäänkin erikoinen liputus syyllä sopimaton tuolta Tappara - Pelicans ketjusta. Satuitteko huomaamaan, että siinä viestissä on spoileri käytössä ja viesti tarkoittaa pelkkää hyvää?
Jos tuo koetaan loukkaavana/herjaavana viestinä, niin jo on vaikeaksi mennyt nämä hommat. Otan spoilerin siitä pois, niin meneekö sitten läpi?
E. Muokattu ja otettu sana “paskat” pois.
En haluaisi olla pikkumainen, mutta kuten edellä kirjoitin niin mun viestissäni taannoin oli paha sana “paskat”. Nyt olen kirjoittanut tänään perseestä ja perseeseen panemisesta. Ylläpitäjä kirjoittaa huomiohuorasta.
Mihin me vedetään raja?
Mitähän tällä ajat takaa? Sen sijaan sinun ja @BlueOval viestittely kyllä ylittää kaikki mahdolliset rajat.
Paskat sana liputettiin aiemmin sopimattomana, kuten tuossa yllä kerroin. Mikä on raja?
Ja se mitä me @BlueOval kanssa väriteltiin. Se oli väärin ja hyvä että poistitte. Mutta se ei kuulu nyt tähän.
Joo on sekava linja jos kiroilusta välillä napsuu huomautusta mutta vaikka “kumitissiblondi” läpäisee seulan. Toki yleiset käytöstavat tulisi olla kaikilla tiedossa että mikä on ja mikä ei ole ok mutta täällä palstalla välillä kyllä hämmennyn siitä että mitä on sallittua sanoa.
E. Ei näemmä läpäissytkään ainakaan yhdistettynä muuhun tekstiin joten olin hakoteillä siinä.
En minä tiedä mitä kaikkea on liputettu ja mitä ei ja oliko syynä “paskat”, vai oliko viesti muuten vain huono. En tiedä onko finaalikuumetta vai mitä, mutta melkoista viestiripulia tuntuu monella olevan. Sinulta on näköjään poistettu 725 viestiä, olet ollut 6 kertaa jäähyllä ja saanut 2 varoitusta.
En pidä mahdottomana, että ulosannissa olisi parantamisen varaa.
Niin kuin meillä kaikilla on, jopa minulla
Mielestäni hyllytys oli tarpeeton tässä kohtaa. Eiköhän viesti mennyt perille. IMO.
Hyllytys oli lievänpuoleinen juttujen laatuun nähden. Tuossa ei annettu henkilökunnalle mahdollisuutta viheltää vaan ei annettu mahdollisuutta olla viheltämättä. Vuodenaika on kaikkien tiedossa, tekivät silti ja kantavat sen seuraukset.
Ootta te aikapoikia. Oijennus otti esille tuon erittäin ruman termin ja te päätitte lakaista asian niin, että hyllytys toisesta syystä. Ugh…