Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

Porukka säästyis monelta lipulta, pahalta mieleltä ja niistä vinkumiselta, kun ihan vähän viittis panostaa viesteihin perustelemalla mielipiteitään edes auttavasti. Monet liput meinaan näkee tulevaks jo kilometrien päästä.

Otetaan nyt esimerkisi tuo hieman ylempänä oleva “ihmettely”.
Meinaan jos viesti on ollut sanasta sanaan “Erikoinen haku, mutta otetaan vastaan”, niin ei ihme että lippu liehuu, kun ei tuolla ole mitään antia kyseiseen ketjuun.
Tuohon, kun olisi lisännyt jotain tyyliin “mielestäni erikoinen haku, koska…” ja sitten muutamalla sanalla avannut, niin ei varmasti olisi tullut lippua.

Ja ei, en ole liputtanut enkä liputtele.

20 tykkäystä

Ja sitten taas jos sellainen rivin viesti jätetään liputtamatta, niin se on viidessä sekunnissa jäänyt taakse, ketään ei sattunut, mitään ei tapahtunut. Sen sijaan kun se liputetaan, sata ihmistä ihmettelee mielessään mitähän paskaa siinä oli, viestin kirjoittaja kyselee julkisesti, puolustellaan ja syytellään puolin ja toisin, ja internetiä on tuhlattu sen viiden sekunnin ja viiden kilotavun sijaan tuhatkertainen määrä.

22 tykkäystä

Kyseessä on perustelematon heitto ja lisäksi reaktioviesti, joka olisi sopinut seurantaketjuun ennemmin. Kuten @Karva toteaa se ei myöskään tuonut keskusteluun juuri lisäarvoa.

Muutoinkin kannattaa panostaa viestien laatuun määrän sijaan.

Selvyyden vuoksi en siis liputtanut viestiä itse, mutta hyväksyin liputukset.

3 tykkäystä

Sen jälkeen kuvio jatkuu yleensä niin, että joku tai jotkut kertovat minkä takia viesti on liputettu, mikä siinä oli väärin, ja ehkä vielä perään joku kehoitus palstan sääntöjen kertaamisesta tms. Mutta hukkaanhan sekin menee, kun on paljon helpompaa vaan valittaa niistä saaduista lipuista sen sijaan että miettis ennen jokaista one-lineria tai muuta nollakommenttia että onkohan tämä nyt postaamisen arvoinen.

1 tykkäys

Samantyyppisiä viestejä tulee 100 päivässä, ja niistä satunnaisotannalla liputetaan. Niin vaan on.

5 tykkäystä

Niin se vaan on. En usko että kenelläkään täällä on aikaa, halua tai mielenkiintoa kammata jokaista viestiketjua läpi liputettavien viestien toivossa, vaan liputtaminen on enemmän tai vähemmän satunnaista. Sillon liputetaan kun liputettava viesti sattuu osumaan silmiin ja jos sattuu huvittamaan.

1 tykkäys

Näinhän se on. Kaikkia viestejä en minäkään kerkiä lukemaan ja liputtamaan, ja se vaati aina kaksi lippua että viesti menee piiloon.

Kuten tämä viesti ilmeisesti vaatii vielä yhden lipun, että menisi piiloon.

1 tykkäys

Jos nämä kaikki liputettaisiin pois niin olisi hiljainen palsta.

2 tykkäystä

Jokainen meistä joka joutuu toisinaan/ joskus liputuksen kohteeksi, varmaan ihmettelee sitä, että ”miksi?” Itse myös.

Mutta kyllä useimmiten ymmärrän tulkinnan, vaikka omasta mielestä se raja ei olisi mennyt siinä. Silti ymmärrän, miksi joku on saattanut ajatella toisin.

Ja siis edelleen, jos olen tulkinnut liputusautomaatio viestiä järjestelmästä oikein, ei yksi lippu vielä suoraan piilota/ poista viestiä. Se vie sen vain valvojille/modeille pohdittavaksi. He sitten päättävät kohtalon. Ilmeisimmin useampi lippu samasta viestistä piilottaa viestin ja nostaa modeille priorityä kommentin tasosta. Varmaan tämän vuoksi useampi lippu samasta viestistä enää harvoin palaa luettavaksi. En tiedä olenko ymmärtnyt prosessin aivan oikein, mutta näin olen tulkinnut saamiani lippuja ja niistä tullutta viestintää :blush::sweat_smile:

Haluaisin edelleen muistuttaa, että joka tapauksessa viestin liputtamisen jälkeen sen näkee enemmän, kuin yksi henkilö - minimissään 1 liputtaja ja 1 valvoja/ mode. Eli siis täysin mielivaltaista tuo ei ole, joskaan ei tietenkään aina absoluuttinen totuuskaan. Vain tulkinta.

Eli siis, kyllä mä edelleen saamistani lipuista huolimatta (ja toisinaan eriävästä mielipiteestä niihin) katson peiliin ja pyrin parantamaan ulosantiani tai kohdentamaan viestiäni paremmin topiciin sopivaksi. Ainahan se ei ole helppoa, koska tiettyjä asioita ei aina voi käsitellä mielestäni sivuamatta toista.

Ja kuten tästäkin viestin pituudesta huomaatte, en ole onelinerien fani, vaikka varmaan toisinaan niitä itsekin viljelen. Kehoitan siis itse perustelemaan kantaa viestiinsä jotenkin, niin keskustelukin elää paremmin.

Ja siis en liputtanut :sweat_smile:

Osaako joku sanoa, että kun keväällä sain pariin viestiin liput, ja varmaankin sitten aiheesta, mutta nykyäänkin jokainen viesti vaatii hyväksynnän…toki ne on menneet läpi, mutta tulee syyllinen olo kun aina tulee tuo viestisi odottaa hyväksyntää. Olenko mä edelleen jollain tarkkailuluokalla, vai mikä homma? :slight_smile:

Mitä itse olen ymmärrätänyt. Olet nollatasolla tällä hetkellä. Siksi toimintasi on rajattu. Toiminto on uusia kirjautuvia käyttäviä varten, jos sieltä joku ipana onkin vain tulossa trollaamaan. Mutta myöskin liput ja muu toiminta palstalla vaikuttaa tuohon “luotettavuustasoon” ja sinulla se on nyt syystä tai toisesta 0.

Yp korjaa jos menin metsään.

Juu, tää ipana ollut 70-luvun lopulta Tapparan mies :), mutta ilmeisesti nyt taso nousi. Kiitos vastauksesta!

1 tykkäys

Toiminto on niiden ipanoiden varalta. Ei sen ole väliä oletko syntynyt 1942 vai 2008. Taso nousee kyllä jos on hyvä palstalainen.

2 tykkäystä

Toiminto voidaan ottaa myös käyttöön, jos viestien laatu ei ole riittävä (esimerkiksi jos palstan säännöt eivät ole hallussa tai viestit ovat muuten sääntöjen vastaisia huomautuksesta huolimatta).

Säännöt voi kerrata täältä:

https://tappara.co/faq

1 tykkäys

On kyllä sitkeetä jos selkeä huumorikin liputetaan pois. Mielensä pahoittaminen elää ja voi hyvin.

12 tykkäystä

Pahoititko mieles?

1 tykkäys

En. Ihmettelen vaan vähän kun liputuksesta tehdään hyve ja itsetarkoitus palstan viihtyvyyden kustannuksella.

1 tykkäys

Tuohan on liputuksen paikka. Parit huumoriliput tullut tässä lyhyellä aikaa. Ilmeisesti väärä mielipide Granlundin poissaolosta puolivälierässä ja hassuttelu Ruokakauppaketjussa. Toi sun kommenttihan törkeä sillä mittapuulla ja liputin.

1 tykkäys

Hyvä! Vielä pari(?) lippua niin saadaan moinen roska piiloon ja sit mullakin on joku syy uhriutua.

1 tykkäys

Kesä on juhla-aikaa. Liputetaan niin perkeleesti.

2 tykkäystä