Ei kai nyt sentään. Kyllä se on pakko olla salaliitto ja kiusaamista kun toistuvasti useampi erillinen ihminen kokee viestit liputuksen arvoseks. Täällä on sen salamyhkäisen piilossa olevan Politiikka-alueen lisäksi semmonen salainen Liputus-alue, missä juonitaan ja suunnitellaan kenen viestejä ruvetaan millonkin porukalla liputtamaan.
Ilmeisesti mielipiteeni Tamun ja Seuran yhteistyöstä ei sopinut kaikille. Neljä lippua. Tsemppiä hei.
2viikon jäähy provosoinnista kärsitty. Kerroin Keskitalon kauden olevan ohi. Olkaa tyytyväisiä vainoajat itseenne. Ei ihme että tän palstan taso laskee kuin vain ylläpidon mieleiset kommentit päästetään läpi ja muut jäähylle ku itänaapurissa.
Ja se heille suotakoon. Yksityisten ihmisten vapaaehtoisesti pyörittämä palsta, joten ylläpidolla on oikeus pitää täällä just semmosta linjaa kun haluavat.
Eihän täällä mikään täydellinen tasa-arvo toteudu muutenkaan. Vierasjoukkueiden kannattajia kohtaan on perinteisesti pidetty tiukempi linja (ja tämä on mielestäni Ylläpidon toimesta sanottu ihan ääneenkin). Tietyt aiheet, kuten esim. politiikka, on rajattu vain pienen porukan keskusteltavaksi. Keväisin linja tiukkenee, eikä palstalle edes päästetä uusia jäseniä ollenkaan, tai ainakin seula uusien jäsenien suhteen on huomattavasti normaalia tiukempi.
Jostain syystä edellämainitut ei sitten kuitenkaan juurikaan herätä keskustelua tasa-arvosta tai sAnANvApAuDeSTa, vaan yleensä valitus alkaa vasta sitten kun liput tai bannivasara kolahtaa omaan polveen.
Kyllähän täällä moderointi aika tiukkaa välillä on ja ehkä joka päätös ei tunnu kaikista reilulta, mutta ainakin yleisesti ottaen on se niinkin, että kyllä täällä pärjää ihan olemalla normaalisti asiallinen. Kolmen vuoden aikana paikallisvastustajan kannattajana en ole kertaakaan saanut mitään bännejä/taukoja, vaikka asioista olen usein aika eri mieltä ja sanon sen myös ääneen. Edes liputuksia en muista saaneeni, vaikka aika aktiivisesti olen kirjoitellut. Jos niitä on, niin yhden käden sormilla laskettavissa. Eli kyllä se oma toiminta ratkaisee.
E. Enkä kyllä edes ole foorumin Ilves-faneista asiallisin tai edes top3:ssa. Provosoidunkin joskus aika herkästi ja se näkyy. Siitä huolimatta viestien piilotukset ja bännit on vältetty, joten ei sen pitäisi olla kovin paljon vaadittu.
Sama juttu… Tosin itse olen tainnut palstalla asioida vielä muuteman vuoden pidempään. Lippuja toki on hieman tullut ja muistelisin joskus saaneeni ukaasin, että bannit oli lähellä. Sekin tosin oli ehkä enempi vähempi vähän väärinkäsitys tms. Mutta juuri niinkuin sanoit, niin oma toiminta on ratkaisevaa. Ennenkuin painaa enteriä, niin kannattaa pari kertaa aina miettiä, mitä tuli suollettua. Ja jos oot ottanut, niin et kirjoita. Näillä ohjeilla jo välttyy monelta harmilta. Ja tietty näin naapurina ei kannata täällä kaverin hiekkalaatikolla ihan joka kapinaan lähteä aina mukaan.
Ja yksi Ilves ketju täällä on, mihin en ota kauheasti nykyään enään osaa, nimittäin tuo Ilveksen fanitoiminta. Keskusteluhan koskee lähinnä osastoa ja heidän edesottamuksiaan ja siellä samalla usein niputetaan kaikki ilvesfanit samaan koriin ja teksti välillä on melko sakeaa… Parempi kun ei ota osaa, niin ei sitten tule sitä mieliharmiakaan. Ja pysyy tunnukset aktiivisina.
Itsellä ketjulla ei niin väliä ole, mutta olen sanonut ennenkin, että maassa maan tavalla kun katsoo vasempaan yläkulmaan. Monta kertaa olisi tehnyt mieli kirjoittaa vastine joihinkin hieman provosoiviin viesteihin, mutta olen sitten pyyhkinyt jo kirjoitetun viestin ja parempi niin. Itsellä taitaa useamman vuoden ajalta olla pari lippua ja muutama poistettu viesti, mutta banaanilla ei ole uhkailtu.
Vaikka olisi eri mieltä asioista, niin keskustelupalstan hengessä, keskustelemalla asiallisesti selviää lipuitta/banneilta.
Akkutyökalut ketjussa yrität vähän olla humoristinen, niin se koetaan loukkaavaksi, herjaavaksi, vihamieliseksi toiminnaksi. On kyllä asiat mallillaan. Voisko @henkilökunta yhtään avata tätä tuomioo?
Jos noita akkuja oikeasti löytyy Puuilosta, niin mielestäni ihan hauskaa huumoria. Ei liputtamisen arvoista.
Mielestäni oli hyvä ja osunut läppä. Hörähdin ja kerroin eteenpäinkin. In Finland we call it tilannehuumoria.
Erikoista jos joku on kokenut lipun arvoiseksi.
Kiitos @henkilökunta asiallisista vastauksista. Nyt ymmärrän paremmin oman vihamielisen toimintani.
Tapparan poikkeuksellisen pitkän kesäloman myötä vitsailu ja offtopic on levinnyt vähän joka ketjuun. Johonkin on vedettävä raja tai kaikki ketjut ovat täynnä pelkkää läppää.
Olemme poikkeuksellisen tilanteen keskellä, sillä tällaista ei ole tapahtunut yli vuosikymmeneen. Ilvesfoorumilla tilanne on tutumpi.
Eli vertaatko minun hauskaa läppää akkutyökalu-katjussa “Puuilosta löytyy, tuuko hakeen” Ilveksen paskafoorumiin? Offtopic kyllä ja ehdottomasti, mutta ketä se loukkasi? Olenko muihin ketjuihin viljellyt vitsailuja? Ja jos nyt raja vedettiin tähän, niin eihän se näy muille käyttäjille, et tässä se raja nyt menee. Ehkä siitä olisi hyvä tehdä joku julkilausuma.
Hyvin toimittu kyllä akkutyökalut-ketjussa. Aikamoiseksi meinas meininki mennä. Ymmärrän tuomion.
Meitä on niin moneen lähtöön. Joku haluaa että pysytään tiukasti asiassa, toinen ehkä värittelee tarinaansa enemmän. Itse pystyn sujuvasti lukemaan muutaman ylimääräisen rivin ja ajatuksen, vaikka juttu luistaisi hieman ohi otsikon.
Minä ymmärrän tavallaan molempia puolia tässä “kiistassa”. Mun mielestä omaan viestiin ei kannata “rakastua” niin paljon, että jos se poistetaan, niin siitä närkäsrytään. Mitä sitten? Elämä jatkuu..
Modet taas tekee päätköksen toden näköisesti muutamassa sekunnissa saamansa LIPUTUKSEN myötä (jossa mukana myös muita foorumin käyttäjiä). Jaksaisitko itse spekuloida ja vatuloida asiaa syvällisesti kaikilta kanteilta?
Se että jaksaako tälläisen “päätöksen” kanssa väitellä, ja perustella asiaa on aika epätodennäköistä. Se oli ja meni. Kukaan ei menetä mitään, vaikka kyseinen viesti häviää bittiavaruuteen, et edes sinä @hellno .
Eiköhän kannata alkaa nauttimaan kesästä tms.
Kesä mukavaa aikaa. Lähinnä ihmetyttää se, että viesti on liputettu vihamieliseksi. Ja jos halutaan tehdä esimerkki, että hassuttelua pitäisi karsia palstalta kovalla kädellä, niin eihän muut käyttäjät sitä näe että nyt rankemmat toimet käytössä. Tuntuu jopa henkilökohtaiselta.
Lähden laskemaan veneen järveen. Hyvää kesää @Wrathchild
Ei kannata takertua sanamuotoon, lipussa ei ole montaa vaihtoehtoa. Ei eksynyt aiheesta, niin ei voinut olla se.
Ehkä toinen YP olisi päästänyt läpi, (eikös siinä ollut ihan oikea linkki itse tuotteeseen mistä oli puhe?). Jälkikäteen niitä tuskin voi edes palauttaa, jos virhe moderoinnissa tulee? Sit on pidettävä vaan kiinni “päätöksestä”.
Kireitä siimoja, veneelle!
Enkä tarkoittanut pahalla, hyvää kesää.
Ei ollut linkkejä. Pelkkää tilannehuumoria vain. Jopa viestin vastaanottaja tykkäsi siitä. Tykkään lukea juttuja politiikankin puolella, niin moiset vihamieliset viestit estää pääsyn sinne.
Tässä on ongelman ydin, kun yhdistetään se korkeaan aktiivisten käyttäjien määrään. Yksi ihan hyväkin läppä johtaa yhtyeensä yleensä noin kymmeneen huonoon ja ketju lähtee raitelta.
Ainoa jotenkuten toimivaksi todettu tapa on ollut pitää linja aavistuksen liian kireänä. Tästä tulee kritiikkiä aika-ajoin, mutta ajatus on palvella koko yhteisöä, eikä yksittäistä sanaseppoa.