Ymmärrän toki, että pitää estää ketjuja lähtemästä laukalle ja suurin osa kirjoittajista ei ole mitään sanaseppoja vaikka luulevat olevansa, mutta jotain hassuttelua pitää olla.
@Armas ksen postaukset ovat yleensä sellaisia, että toivoisin olevani yhtä nokkela, että olisin osannut kirjoittaa sen.
Jos kaiken täytyy olla tasan asialinjalla niin sitten on aika virkamiesmäistä?
Kannattaa vähän kertoa, mistä viestistä ja missä ketjussa on kyse. Ei oikein ihan näillä tuntomerkeillä aukea. Jos siis ylipäätään haluaa yksittäisen lipun ottaa puheeksi.
Tässä on mahdollista ottaa highway ja ylentyä pikavauhtia mestariksi, tai lowway ja penkitys. Jäämme jännityksellä odottamaan @pamela57 seuraavia liikkeitä. Valitse viisaasti.
No tulihan se lippu sieltä. On pikkusieluista porukkaa kyllä.
Mikäli oikea ketju olisi ollut politiikka -osiossa, niin yhtälailla edeltävä viesti @BlueOval ilta pitäisi olla autoilu ketjussa.
Olkaa siis tarkkana mistä asiasta onnillisuutenne ilmaisette.
Laitoin ketjuun:“Asiat jotka saavat hyvälle tuulelle” linkin uutiseen, jossa todettiin ettei Teemu Keskisarjan A-Studion kommentoinnista nosteta syytteitä. Saate sanani oli:“hyvä ettei sananvapautta alettu rajoittaan”.
No älä muuta sano. Ketju täynnä uikutusta siitä kun joku on liputtanut internettiin kirjotettuja viestejä, ihan kun se olis jotenkin merkityksellinen juttu että lippu heilahtaa.
Liekköhän sielun koosta puhe. Koska aina se pitää sanoa, en laittanut kyseistä lippua, mutta asiaa sopii ajatella valvojien näkökulmasta: poliittinen ilokin on omiaan tuottamaan kommentointia, ja se johtaa politiikan valumiseen yleiselle alueelle. Siitä vinkkelistä ymmärrän lipun, vaikka harmittaahan se, jos vain on jostain iloinen – kyllä tähän maailmaan enemmänkin iloa mahtuisi.
Vähän samaan suuntaan todennäköisesti vei tuo loppukaneetti.
Päätettiin, että saat kerrata viikon ajan palstan sääntöjä. Erityisesti tätä pykälää, jota viestisi räikeästi rikkoi:
§5. Poliittisen ja uskonnollisen keskustelun rajoitukset
Tappara.co on ensisijaisesti jääkiekkoyhteisö, josta löytyy myös Vapaan keskustelun aihealue. Poliittinen ja uskonnollinen keskustelu on kuitenkin rajoitettu vain ja ainoastaan rajatulle Politiikka-alueelle, jonne on pääsy vain ansioituneimmilla käyttäjillä. Muilta osin palsta on depolitisoitu. Poikkeustapaus on aiheet joilla on yhteys jääkiekkoon tai urheiluun. Henkilökunta voi harkintansa mukaan tehdä myös tapauskohtausia poikkeuksia, tai siirtää keskusteluketjuja Politiikka-alueelle, jos se katsotaan tarpeelliseksi.
On kyllä hiinä ja hiinä, että onko toi nyt politiikkaa, jos on iloinen, että jonkun poliitikon sanomisista ei nostettu syytettä. Mielestäni liikutaan kyllä sellaisilla rajoilla omasta mielestäni, että vipuun meni liputus.
Minä laitoin. Ei tuossa sen kummempaa ollut kuin politikointi väärällä puolella, varsinkin jos Mestarina käy laittamassa.
Banni on kyllä liikaa tuosta.
Löysitkö ketjusta viestiä, jossa kukaan olisi kysynyt omista banneistaan, ja johon ei oltaisi vastattu ylläpidon puolelta?
Itse olen kyllä foorumilta useasti lukenut bannatun ja ylläpidon välistä keskustelua banneista, mutta lienee ollut sitten jossain toisessa ketjussa. Kaiketi tuo asia voidaan täälläkin käydä läpi, kun liittyi kuitenkin liputukseen.
Lisäksi voi olla, että joillakin banneilla on perusteensa vuoksi enemmän syytä tulla käsitellyksi perusteluiltaan julkisesti kuin toisilla. Ihan siis siksi, että palstalaiset voivat paremmin kukin yksinään tulkita, missä menee hyväksytyn keskustelun raja yleisellä puolella politiikan suhteen - tuo raja kun on ilmeisistä syistä väkisinkin aika häilyvä ja harmaata aluetta runsaasti sisältävä.
Kyseessä oli linkki poliittisen puolueen oman verkkojulkaisun uutiseen.
Uutisen ydin on poliisin näkemys, että poliitikon puheet kuuluvat poliittisen sananvapauden piiriin, jos tämä on poliitikon roolissa (ei yksityishenkilönä) keskustelemassa keskeisistä yhteiskunnallisista teemoista, kuten maahanmuuttopolitiikasta.
Kuinka monta poliittista ulottuvuutta viestiin vaaditaan, että se lasketaan poliittiseksi keskusteluksi?