Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

Joku politiikka-alueelta omia näkemyksiäni lukenut voi vahvistaa, ettei tässä ole agendoista kyse. Niitä lukenut ymmärtää, etten ole kyseisen viestin sisällöstä lainkaan eri mieltä.

Ero syntyy siitä, että harvoinpa räikeästi sääntöjä rikkovat tulevat mankumaan tänne lipuista. Jos käyttäjä asian julkiseksi tuo, se voidaan julkisesti ratkaista.

2 tykkäystä

Voin vahvistaa.

Ylipäätään ärsyttää, kun ihan sama mitä tapahtuu, aletaan heit heittelemään perusteetta “ideologiako tässäkin oli taustalla” -tyyppistä kommentointia.

Tämän foorumin sääntöjä ja selkeyttä kehutaan täällä paljon erityisesti naapurin forkkaan verrattuna, joten jännä juttu, miten foorumin oleellisimmasta ominaisuudesta eli liputuskäytännöstä tulee niin paljon harmitusta.

3 tykkäystä

Kyllähän tällä palstalla on niitä jotka kiusakseen liputtelee muiden tekstejä. Aika herkkää jos kaikkien tekstin pitää miellyttää itseä. Melkein suosittelisin ettei avais koko nettiä.

6 tykkäystä

Kyllähän on aika vahva ilmaus. Minä en tähän ole törmännyt, vaikka olen monessa suhteessa oppositiossa foorumilla etenkin poliittisissa asioissa.

Lisäksi kiinnostaa, miten tämä kiusaaminen tapahtuu. Olen siinä ymmärryksessä, että liput tarvitsevat valvojan hyväksynnän, jotta ne menevät läpi – täällä ei voi vain liputella huvikseen muiden viestejä ja katsella, kun ne katoavat bittiavaruuteen.

5 tykkäystä

En tiedä, mutta uskoisin, että myös liputtavat nimimerkit pystyvät valvojat selvittämään. Jos joku herjalla tai kiusallaan liputtelee, eiköhän siitä jää ”muistijälki” valvojille ja tämmöinen käyttäjä saa itse bannia aika nopeasti. Eräänlainen salaliittoteoria vuodesta toiseen tämä liputuskäytäntökin on. Salaliitoille muuten on oma ketjunsa foorumilla.

3 tykkäystä

Yritin kurkkia politiikka-alueelle, mutta ei mulla natsat riitä vai olenkohan saanut bannit sinne.

Sun luottamustaso palstalla on konkari. Vaan mestari ja siitä ylemmäs pääsee politiikka alueelle

1 tykkäys

Kenen patukkaa pitää vuolla, että pääsee mestariksi?

4 tykkäystä

Vuolemiseen en ota kantaa. Itselläni aikaa se otti 8-vuotta ja sieltä putoaminen yhden lauantai illan.
Nooh, vika löytyy varmasti peilistä, mutta politiikasta keskusteluun kiinnostujille löytyy varmasti kaikille muita foorumeita.

8 tykkäystä

No, emmä sinne hingukaan, lippu heiluisi mulle liian tiuhaan, jos sinne pääsisin. Ja sitä paitsi politiikka on ihan teatteria.

1 tykkäys

Luottamustasot tällä foorumilla päättää automaattisesti palstan algorytmi, toki YP voi myös manuaalisesti nostaa tai laskea tasoa… Kai?

Taitaa olla niin, että tarvii useamman (rivikäyttäjän) lipun että viesti menee piiloon, ja valvojat saa sitten viestit poistettua/siirrettyä jos syytä on. Pelkillä lipuilla ei viestejä saa poistoon, eikä yhdellä lipulla edes piiloon.

Mutta eihän tässä mitään mysteeriä ole, paljastin jo aiemmin että meillä on Politiikka-alueen tapaan piilossa oleva Liputus-alue missä porukalla pohditaan ketä aletaan kiusaamaan lipuilla. Missään nimessä kyseessä ei ole käyttäjien oma syy, palstan säännöt tai muu vastaava, vaan ihan silkkaa (yleensä ideologiaan pohjautuvaa) syrjintää. Eli ei kannata tarkastella omaa toimintaa, se on tarpeetonta ja olette uhreja kaikki.

16 tykkäystä

Vahva ilmaus tai ei niin näin se kauniisti sanottuna on. En minä näe kuka valvoja mitäkin on tehnyt. Toisekseen mulla on muutakin elämää kuin täällä olo mutta jollekkin tää voi olla tärkeämpi asia. Kiusaaminen on muutenkin väärin.

Mutta näet kuitenkin että viestejä liputellaan ihan kiusallaan?

Kai sen nyt näkee ku asialliset tekstit liputettu.

Suoraan ilmaukseen suora vastaus: minä en usko, että tuollaista tapahtuu eikä se sen tiedon varassa, mitä minulla tämän foorumin toiminnasta on, ole edes mahdollista. Mutta se siitä.

Ikävää, jos joku kokee tulevansa kiusatuksi, eikä kiusaamista pitäisi koskaan painaa villaisella tai väheksyä, mutta sen, mitä nyt olen täällä pois liputettuja viestejä lukenut, niissä on aina ollut ihan pätevä peruste.

6 tykkäystä

Uskos ja todellisuus ei ole sama asia.

Itse en lähtökohtaisesti pidä lipuista, mutta selvästi ylläpito tietää minua paremmin, kun tätä foorumia on harvinaisen miellyttävä lukea, verrattuna melkein mihin tahansa muuhun foorumiin.

2 tykkäystä

Aika ajoin tällä keskustelupalstalla toistuva keskustelu.

Minulle ei juuri ikinä ole auennut, miksi ihmiset niin kiivaasti haluavat tuonna politiikka-alueelle. Se on pienen porukan kiertopaikka, jossa taivastellaan vähän sitä ja tätä. Vapaalla puolella keskustelu on monellakin tavalla laadukkaampaa kuin politiikan puolella. Voit jäädä paitsi jostain “uutisesta”, muttet oikeastaan mistään muusta.

Itse olisin valmis heivaamaan koko poliittisen keskustelun roskikseen kaikilta luottamustasoilta, koska aika monta muutakin paikkaa on, joissa voi sitä keskustelua käydä. Tämä keskustelupalsta on poliittisena keskustelualustana jopa heikompi kuin jatkoaika.com, jossa on yleensä (todennäköisesti käyttäjien laajemman diversiteetin vuoksi) mielenkiintoista keskustella. Täällä on valitettavasti hyvin yksipuolinen poliittinen keskustelu, jossa siirrytään henkilökohtaiselle tasolle n. ensimmäisen viestin jälkeen. Poliittiset näkemykset ja ideologiat ovat jo jaettuna ennakkoon eikä keskustelusta tule mitään muuta kuin samojen argumenttien kierrätystä.

Se on varmaan tuo fomo-ilmiö, joka pitää poliittisen keskustelun monelle mielenkiintoisena siellä. Odotat innolla pääsyä sinne kunnes huomaatkin, ettei ollut mitään odotettavaa. Samat vänkyrät vääntää samoilla argumenteilla vuodesta toiseen kuuntelematta mitään vastapuolelta.

Toivottavasti tämä helpottaa jonkun pienisieluisen tuskaa, hänen luullessaan oikeasti jäävänsä jostakin hyvästä paitsi.

10 tykkäystä

Jos lippu heiluu niin kyllä se on yleensä syytä katsella peiliin syyllisen löytämiseksi. Todella harvoin syyllinen löytyy jostain muualta.

3 tykkäystä