Itse vasta tämän palstan perustoimintoja ja käyttöä harjoittelevana uutena jäsenenä ymmärrän täysin, että johonkin täytyy laittaa rajat. “Rajat on rakkautta” sanotaan.
Lähestyn tätä ainoastaan ylläpidon ja heiltä päivittäin vaadittavan työpanoksen kautta, mitä moderointi ja kirjoitusten läpikäyminen henkilökunnalta vaatii ajankäytöllisesti.
Joskus on helpompi vain rajata määrätyt asiat laatikon ulkopuolelle, erityisesti jos kyseiset asiat tai aiheet tuottaa monesti paljon ylimääräisiä tulipalon sammutus toimenpiteitä muiden tehtävien lisäksi. Ymmärrän helposti myös sen, että jotkut “kurinpidolliset päätökset” täällä joskus otetaan henkilökohtaisesti tms. ,mutta sekin on täysin inhimillistä näin aktiivisella foorumilla joka on monille todella tärkeä yhteisö.
Inhimillistä on myös se, että aina ei vaan henkilökemiat toimi kaikkien välillä ja silloin helposti kärpäsestä tulee härkänen.
“Talossa talon tavat” on aika osuva sanonta.
Pääsääntöisesti näin palstaan tutustumisen alkutaipaleella täällä mielestäni vallitsee oikein mainio keskustelun ilmapiiri.
Anna joku esimerkki?
Porukka vinkuu täällä lippujaan ja sitte tyyliin Blichfeldin ketjuun kirjotetaan, että “Iha ok”. Ei muuta, kuin että just näin… ![]()
Enempää en tähän asiaan palaa, mutta kun viikon tässä olen nyt odottanut, että pääsen edes kirjoittamaan oman näkemykseni.
Julkaisuuni halusin liittää liitteen tai lähteen, koska useasti täälläkin jos ei nyt sioranaisesti vaadita, niin ainakin vahvasti toivotaan liittää juttuun lähde tai liite.
Ainoa virhe siis oli, että lainasin siihen sitten Suomen Uutisten -uutisen. Ilmeisesti keltaisen median, Sanoma-konsernin tai Ylen linkit olisivat tähän kelvannet?
Itse pidän ja nykyään aika moni muukin pitää näiden yllä mainittujen uutisalustojen uutisointia aivan yhtälailla politisoituneina, ajamalla uutiseetteriin tiettyä agendaa.
Tässäkin tapauksessa olisin niin mielelläni käynyt tämän asian läpi heti.
Jopa murhamiehet saa puolustaa itseään oikeudessa, tällä foorumilla tätä mahdollisuutta ei näköjään ole tai näin ainakin tulkitsen, koska kirjautuminen ei palstalle onnistunut.
Edit. @Fester , termi poliittinen ei tarkoita automaattisesti, että keskustelu liittyisi politiikkaan vai liputitko itsesi koska vastauksesi oli poliittinen?
Luitko tuota @Fever viestiä ensimmäistä kohtaa pitemmälle?
Jos oikein yrittäis niin keksiskö jotain vielä vähän dramaattisempaa vertausta? ![]()
Murhamiehethän puolustaa itseään oikeudessa vasta useita kuukausia tapahtumien jälkeen. Että jos murhamies-teemalla jatketaan, niin tuo sun viikkohan on varsin lyhyt aika?
Minähän olen aika kontroversiaalinen kirjoittaja, moni ei pidä. Eikä se haittaa itseäni, elämäni ei todellakaan ole netissä.
Silti, pikaisella laskemisellla kolme lippua kahteen päivään.
Minulle tuli ilmoitus että minun viestini on liputettu politiikan puolelle ketjussa johon en mielestäni ole edes ikinä kirjoittanut mitään.
Mietin että mistähän lienee kysymys kun en pääse kyseisestä viestiä näkemään?
Kyseinen ketju on Yhdysvaltain erikoisoperaatio Venezuelassa.
Kävin vilkaisemassa kyseistä noin 60 viestin ketjua, ja siellä on 3.1. sinun viestisi, johon on vastattu jotain koskien venäläistä ilmatorjuntaa. Viestisi sisältö on jo piilotettu. Muita lähellä olevia viestejä ei ole liputettu.
Näin taviskäyttäjänä olen ymmärtänyt, että voi tapahtua niin, että sitä kirjoittaa ketjuun, joka sijaitsee ns. avoimella puolella, ja sitten jossain vaiheessa sen keskustelun valvojat kokevat esimerkiksi poliittikseksi ja siirtävät viestejä ns. suljetulle os… puolelle. Tällöin voi viesti mennä sinne, vaikkei itse pääsisikään sille puolelle kirjoittamaan.
Ok. Tuo viesti oli aiemmin Ukrainan sotaa koskevassa ketjussa ja se on sitten näköjään siirretty ja nyt se sitten liputettiin koska se eksyy aiheesta.
Kiitos tiedosta.
Legendaarista. ![]()
Ei ole tämäkään foorumi ihan aukoton järjestelmä.
Tää on kyllå hauska. Nyt olen ollut taas Mestari-tasolla noitten lippujen jälkeen vaikka en ole tuonut pöytään mitään erityistä.
Olet ollut kasvamassa korkoa.
Taas lähti muutamaksi kuukaudeksi politiikka. Ei sillä väliä, että haittaisi.
Mutta, kaksi liputusta.
Toinen oli jostain viime syyskuun viestistä, aikamoinen himoliputtaja pitää olla.
Toinen oli kun kommentoin satkun BilleBeino-kollaria melko kalliiksi.
Hyvin te vedätte.
Muistan painaneeni tälle tykkäyksen.
Ihan ei aukea syy miksi tuo liputettiin???
Enemmän mua ehkä ihmetyttää se, että joku himoliputtaja pari päivää aiemmin liputti jonkun viime syyskuun viestin.
No, algoritmi toimii.
Voisko johtua jostain muusta, eihän kahdella lipulla pitäisi tippua taso. Ootko kirjoitellut vähemmän viime aikoina tms? Eikös kokonaisuus ratkaise, kyllä mullekin tulee lippua välillä. Sit vaan poistan ne, ja eteenpäin.
Samalla tavalla kirjoitellut kuin aina.
Enkä jaksa lippuja poistella, mukavampi että jotkut saavat iloa elämäänsä.
Ok, en silti usko että kahdesta lipusta lähtenyt. Hyvä että iloitset myös toisten iloista, usein tänne silti avaudut aiheesta.
Muistaakseni palstan asetukset on niin, että kaksi lipoua ja luokitus tippuu.
Enkä mä nyt tiedå kuinka usein, toka kerta
Ja ei mua haittaa, kirjoittelen mitä kirjoittelen enkä ehkä ole se Pirkka-kirjoittaja
Aijaa, ehkä mulla on käynyt tuuri koska nehän taitaa mennä kvartaaleittain. (Liput jakautunut pidemmälle jaksolle tai sopivaan taitteeseen). Tai sit se liputetun viestin poistaminen auttaa.
Sitähän voi muokatakin, ja viesti näkyy taas. Noh, en sit tiedä, muistin eri tavalla tuon. Enkä osannut etsiä ketjusta, kun se on joskus epämääräisesti selitetty.
Edit: Lähinnä ajattelin ettei “turhaan” ripitä liputtajaa, jos se olisikin jostain muusta “statsista” tippunut.