Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

Voi muokata, mutta annan ennemmin liputtajan tuntea itsensä yhteisön pelastajaksi.

No sit on vielä se, että ihan yksi tai kaksi liputtajaa vielä edes piilota viestiä, eli olet joukkoliputuksen uhri, syystä tai toisesta.

Mä olen huono ihminen.

2 tykkäystä

Katoin ne liput.

Toinen oli jossain skuutti-keskustelussa vakuutusten hinnoittelusta moottiripyörillä, noin niinkuin esimerkin omaisesti että miten yhtiöt haluaa vakuuttaa tavaraa.

Ja toinen oli satkun kollari.

2 tykkäystä

Heh. Joku liputti minutkin siitä samasta syksyisestä skuutti keskustelusta. Olin vähän että mitä ihmettä? Mutta huvinsa kullakin. Jos mielenkiinto riittää lueskella monta kuukautta vanhoja viestejä ja liputtaa niitä. Niin siitä vaan. Kai se liputtaja siitä jonkun tyydytyksen saa.

2 tykkäystä

Lippuja tulee ja lippuja menee. Hyvä käytäntö, itse en jaksa ihmetellä ja tuohtua enää niistä. Ansaittuja ovat varmasti mitä olen saanut. Alkuun pidin itseäni “jumalasta seuraavana ylöspäin”, mutta tajuan nyt, rytä maailmassa asioita ei voi vaan enää samalla tapaa päästellä kuin ennen. Tai sit liehuu lippu. Vanhaa Markku Aron kappaletta(Anna kaikkien kukkien kukkia) hieman muokaten:
“Anna kaikkien lippujen, lippujen liehua vaan”.

7 tykkäystä

Ja se mitä mää muistan kuulleeni tässä vuosien varrella, niin joku moottoripyörien vakuutuskeskustelu scoottiketjussa aiheuttaa ns. vääräketjulippuja, mitkä taas ei laske luottamustasoa. Eli jostain muusta lienee kyse ylläolevassa esimerkissä.

1 tykkäys

Mestari - konkari -status vaihtelee ainakin itsellä melko tasaisesti. Lippujakaan ei viime aikoina ole tullut, mutta ilmeisesti vähän passiivisempi tekstintuottaminen on taas painanut statuksen konkariksi. Konkaristatuksella pääsee ihan hyvin osallistumaan jääkiekkoon liittyvään keskusteluun. Yhteiskunnallista keskustelua on ehkä hedelmällisempää muutoinkin käydä jollain toisella foorumilla.

Paikallispelikiimassa ottelun ketjuun oli lurahtanut valtava määrä viestejä koskien Engbergin mahdollista taipumusta törmäillä molareihin.

Koska viestejä oli liputettu urakalla, poistin ne kaikki, yhteisön näkemykseen luottaen. Niin aurinkoinen aamu, että parempaakin tekemistä kuin syväanalysoida näiden viestien sisältöä.

4 tykkäystä

Mahdollisesti, mutta itse kyllä käyn sitä aika mielelläni täällä, koska muut kanavat, joita käytän, ovat hieman kuplautuneet ihmisiin, joiden mielipide vastaa omiani huomattavasti enemmän kuin tämän foorumin. Oma “somekuplani” ei ole millään tavalla hyvä otanta tai perusta rakentavalle keskustelulle, ja tämä foorumi on ainakin minulle melko luontainen reitti päästä keskustelemaan myös eri mieltä olevien kanssa.

Ettekä saa kiinni offtopicista: tästä syystä yritän pysytellä mestari-tasolla. Yleensä kun kirjoitan, teen pienen mentaalisen tsekkauksen siitä, että onko viestini yhteisön sääntöjen mukainen. Yleensä.

2 tykkäystä

Mulla jollain tapaa sama tyyli, yritän lukea viestin ennen vastaa-painikkeen painamista. Jos tuntuu, että on ajauduttu ns. offtopicciin, yritän laittaa mukaan myös jotakin itse aiheesta. Eilen viimeksi kesken pelin huomasin, että Haapalan ketjuun oli tullut viestejä pelin puolivälissä ja mietin mielessäni, että siinä taas huonosti luettu sääntöjä. En niitä lähtenyt liputtamaan, koska yleensä liputan vain asiattomia ja riidanhaluisia viestejä. On munki viestejä liputettu ja jossain kohtaa oon muistaakseni tippunu alemmalle tasollekin, mutta yleensä riittää aika hyvin, kun lukee viestin ennen lähettämistä, ei provosoidu eikä lähde mukaan riidanhaluisiin viesteihin.

3 tykkäystä

Nuo liput mitä itse saan on kyllä ihan satunnaisia, kuten nämä kaksi edellistä ja toinen viesti on puolen vuoden takaa ja liputettu muutama päivä sitten.

Huomasin tämän itsekin kun etsin viikolla Trumpin ketjua kirjoittaakseni sinne mutta kas, nuo osiot olivat kadonneet. Oletan että syynä passiivisempi osallistuminen tms pisteytys koska en tietääkseni ole lippuja saanut. Vähän hassu systeemi.

2 tykkäystä

Kyllä toi portaali rankaisee passiivisuudesta, kuten minullekin nyt paussilla kävi.

1 tykkäys

Joo näinhän se. Mieleståni tuo on jopa vähän huono ominaisuus. Sillä jos haluaisit pysyä mestarina (pääset kaikille alueille), vaikkakin kirjoitat hyvin/järkevästi, mutta et ole niin aktiivinenkirjoittaja, niin taso menee ja palsta menettää hyvän keskustelijan rajoitetuilta alueilta.

Itselleni ei oikein avaudu miksi rajoitetut alueet on kiinni aktiivisuudesta, eikä niinkään kirjoituksen tasosta. Itse ei ainakaan jaksa kirjoitella huuhaata pelkän tason takia.

3 tykkäystä

Yleensä noita lippuja tosiaan tipahtelee muutaman viikon vanhoihin viesteihin.

Itselleni se nyt on yksi ja sama jos niitä tulee mutta en oikein tiedä mitä järkeä noita vanhoja viestejä on edes liputtaa.

Tuossa liputuksessakin voisi olla joku viikon aikaraja jonka jälkeen liputus ei enää onnistu koska kyllä sopimattomat viestit lähtevät nopeasti piiloon.

Ehkä kaikki vaan eivät täällä “notku” päivittäin. Ja kyllähän ilmeisesti kaikki eivät ilmeisesti vaan viitsi liputtaa viestejä, koska viikkojen takaakin liputettavaa löytyy :thinking:?

Noiden vanhojen viestien jälkeen on saattanut keskusteluun tulla vaikka kymmeniä viestejä ja silti joku niitä jaksaa liputtaa.

No aivan sama. Tehköön jokainen niin kuin parhaaksi näkee.

1 tykkäys

Jotkut tykkää parivuotta vanhoja otteluseurantojakin. Kukin tyylillään.

2 tykkäystä

Erikoista että mun viesti liputettiin Tanuksen ketjussa että eksyy aiheesta vaikka laitoin virallisen tiedotteen missä pelaa ens kaudella.

3 tykkäystä