Logiikkaa, niin naisen kuin miehenkin

Naisen ja miehen ostoskäyttäytyminen eroaa toisistaan kuin yö ja pivä. Siinä missä naiset hypistelevät vaatteita hypistelemästä päästyään ollessaan ostoksilla, mies selviää vaateostoksistaan (silloin harvoin kun niitä tekee) käden käänteessä.

Rouvan rintaliivien metsästys on ainakin meidän perheessä melkoinen painajainen, ja miksikö minulle? No, minä toimin rouvan kuljettajana kun hän kiertää kauppoja löytääkseen juurikin ne täydelliset liivit. Noin vuosi sitten ne sitten löytyivät Nokialta, tosin helppoa ei ollut ainakaan minulla kun sain odottaa toista tuntia autossa kun rouva änkesi varustustaan mitä moninaisimpiin kuppeihin. Mutta pääasia oli se kun kuitenkin ne parhaista parhaimmat löytyivät!

Eilen rouva otti puheeksi asian joka sai kylmän hien kohoamaan otsalleni. Nyt ovat nuo mainiot liivit kuulemma käyttöikänsä päässä ja viikonlopun aikan edessä on jälleen kuppirumba, huoh! Kysyin eikö nykyiset olleetkaan hyvät. Ovat toki, mutta käytössä ovat jo hieman kulahtaneet. Kierrellään räuhassa ja etsitään ajan kanssa, jatkoi rouva.

Tässä kohtaa astui miehen suoraviivainen ja yksinkertainen logiikka peliin. Jos kerran liivit olivat loistavat ei muuta kuin Nokialle ja ostat samanlaiset ilman sen suurempia sovitussessioita! Ei käynyt noin järkevä ja helppo tapa rintaliivien ostoon rouvalle, kierrellään ja katsellaan… huoh!

9 tykkäystä

Ettei vaan olisi jäsen krobbe päätynyt johonkin kokoelman kuvista?
Miehille omistettu kuvagalleria leviää netissä - saa hirnumaan naurusta

1 tykkäys

Mä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi niitä ukkoja pitää raahata mukaan niin ostoksille, kuin nyyhky/tyttöleffoihinkin. Nehän vaan pilaa fiiliksen :smile: Mä en toki mitenkään valtavasti nauti shoppailusta, mutta aikaahan siellä menee, kun pakkohan on kokeilla niitä rytkyjä joka tapauksessa. Aina on kuitenkin tiedossa mitä tarvitsen ja mistä kaupoista ne voi löytyä. Suht. täsmäiskutaktiikalla mennään. Mieluummin kyllä tilaan kaiken minkä voi netistä ja kokeilen kotona (kunhan on ilmainen palautus :wink: ).
Tosin tissiritsojen ostaminen on kyllä se vaikein ja ikävin riesa varsinkin, jos on yhtään siunaantunut tota etuvarustusta… ymmärrän @krobbe n emäntää, mutta kyllä krobbeakin. Ehdota kuule krobbe emännälle, et sä heität sen ideaparkkiin/keskustaan ja ite lähdet tekemään jotain äijäkivaa :blush: Käyt sit hakemassa emännän, kun se on valmis :smile:

Ja tyttöjen leffoissa käydään tyttöjen kanssa, niin kuin on luoja tarkoittanut :smile:

Toki mä oon insinööri, niin en tiiä kelpaako mun logiikka tähän keskusteluun :joy:

4 tykkäystä

Mä en ymmärrä miksi mies pitää roudata mukaan vaateostoksille… mä käyn siskon kanssa ja sillonkin yritetään mahdollisimman tehokkaasti suoriutua koitoksesta. Mua ahdistaa mennä kaupoille semmosen kanssa joka kiertelee ja kaartelee ja moneen kertaan vatvoo mitä sitä ostais.

1 tykkäys

Vuoden aikana on markkinoille ehkä tullut uusia malleja, jotka ovat parempia.

Joskus 90-luvulla ratkaisin yhden nuoren neidin tietokoneongelman. Hänen koneensa ei muuton jälkeen tuntunut saavan virtaa mutta monitori sai. Virtajohtoja oli kaksi: pistorasiasta koneeseen ja koneesta monitorille. Hän olikin kytkenyt virtajohdon pistorasiasta suoraan monitorille ja se toinen johto oli molemmista päistään kiinni tietokoneessa. Onnistuin korjaamaan helposti ongelman mutta en onnistunut selittämään hänelle, missä vika oli ollut, niin että hänkin olisi sen ymmärtänyt. Mutta tärkeintähän oli, että kone taas toimi. :slight_smile:

1 tykkäys

Niin niin mutta siinä viihdyt myös täällä äijä-porukassa. Siis olet poikkeus tai normaalia älykkäämpi?

1 tykkäys

Seuraavan kerran kun rouvasi lähtee liiviostoksille niin laita viestiä. Minä voin uhrautua ja lähteä puolestasi makutuomariksi…:grin:

Kestäkää veljet. Ajatelkaa mitä ne tissit on antaneet teille.

1 tykkäys

Mieli tekisi, yhden kerran olin mukana kun rouva oli katsomassa Citymarketin liivitarjontaa ja kuinka ollakkaan ajoin itseni tosi hankalaan (toisaalta huvittavaan) tilanteeseen. Aikani siinä pyörin hyllyjen välissä kun huomasin rouvan selin minuun kopeloivan pitsireunuksin varutettuja liivejä johon innostuin tokaisemaan, että nuohan ovat tosi seksikkäät, jolloin rouva kääntyi minuun päin naama punaisena, niin eihän se ollutkaan minun rouvani, sama habitus ja samantyyliset vaatteet. Joten parempi pysyä autossa kiltisti!

8 tykkäystä

Meillä taloudessa semmonen että nainen ostaa 20€ tuotteen 10€:llä, vaikka sitä se ei tarvitse. Ite taas voin ostaa 10€ tuotteen 20€:llä jos sen oikeesti tarviin… Kaiken näköisiä smoothiekoneita, voileipägrillejä ja muita härveleitä keittiö väärällään kun oli tarjouksessa :dizzy_face:

Ostokäyttäytyminen nyt on vähän monimutkainen juttu, jossa ainakin oman kokemukseni mukaan yhä useammin sukupuolta enemmän toimintaa määrittelee henkilön oma kiinnostus asiaan. Itsekin kuulun siihen porukkaan, joka selviää vaateostoksista aivan käden käänteessä. Yleensä teen jonkinlaisen “tarveanalyysin” ja hankin sen, mitä tarvitsen. Tarveanalyysia yleensä määrittelee eniten se, että missä kunnossa ne vanhat kledjut on. Jos ne ovat jo ns. ikänsä lopussa niin sitten päätös on helppo.

Esimerkkinä intohimoinen pyöräilijä, joka esim. isäni on niin kyllä minulta hänenkin kanssaan ostoksilla hermot palaa. Kaikki kaupat pitää käydä lävitse ja tutkia jokainen tuote, joka liittyy edes näennäisesti pyöräilyyn. Toisaalta hän omaa valtavan kokemuksen tuotteista ja yleensä hänen suosittelemansa tuotemerkit ovat kestänneet hyvin myös omassa harrastuksessa. Kuitenkin määrittelevä tekijä näyttää olevan, että kun henkilö itse on riittävän kiinnostunut aiheesta niin sitten todella halutaan ainoastaan ne tietyt tuotteet.

Toinen mielenkiintoinen “oma porukkansa” ovat kehonrakentajat. Kaupassa kun olen töissä niin ihan kyllästymiseen asti saa näiden kanssa katsoa, että mitähän sinne lautaselle oikein uskaltaisi laittaa. Pitää olla sitä ja tätä mutta tota ja tota ei saa olla. Ja jos kaupasta puuttuu yksikin tuote, joka on hyväksi todettu niin voi voi ja vali vali. :smiley: Nämä kaverit saavat varmaan jokaiseen kauppareissuun uppoamaan melkein tunnin parin ostoksen takia, koska suurin osa on yksinkertaisesti liian rasvaista tai liian sokerista. Ja sitten toisessa ääripäässä kuitenkin pitäisi olla jotain makuakin…vaikea kombo :smiley: Ilman sokeria ja suolaa oli jo keskiajalla vaikea saada ruokaan makua ja tästä ei paljoa eteenpäin olla päästy :wink:

2 tykkäystä

@krobbe onhan esim. Prismoissa ja Cittareissa urheiluosasto. Itse ainakin livahdan hyvin nopeasti sinne, jos vaateosasto lähenee. :grin: Myös peliosasto on hyvä turvapaikka.

1 tykkäys

Käyn mökillä verkoilla vaimon kanssa. Minä soudan verkoille ja vaimo takaisin. Siinä on sitten voimakkaampi sivutuuli. Minä soudan silti pisteesta A pisteeseen B, eli vedän toisella airolla hiukan kovempaa,että vene pysyy suorana ja linjassa.
Vaimopa ei souda noin. Hän lähtee tuulta vasten ja luovii rantaan, kun se on lyhyempi ja nopeampi matka.

1 tykkäys