Loukkaantumisista / poissaoloista tiedottaminen

Niin ei sitä loukin syytä tarvii kertoa, mutta sen voisi ilmoittaa kuinka pitkään on oletettavasti pois peleiltä.

6 tykkäystä

Edelleen: käsi paketissa (saa kertoa, jos välttämättä haluaa), mutta mitä ei saa kertoa on se, mitä/ miten murtunut. Diagnoosia ei saa kertoa. Väärällä DG:llä saattaa taas syyllistyä väärän tiedon levittämiseen.

Tässähän ei monelle ole mitään epäselvää, mutta kuten mun linkkaama juttu netistä osoittaa, kaikki eivät tätä ymmärrä. Ja vaikka tästä itse tällä ylläpitoa myöten koitin asiaa selventää, sain vähättelyä osakseni. Vaikka nimenomaan ko. asia liippaa sen verran läheltä omaa ammattia, että asia on varsinaisen tuttu.

Noh, se siitä ja järki päässä.

4 tykkäystä

Et ole edelleenkään linkannut yhtikäs mitään, mikä osoittaisi juttusi todeksi. Olen luvannut että asiaa tarkastellaan uudelleen, kun annat sille jotain aihetta. Ei ennen.

2 tykkäystä

Tähän mennessä ylläpitäjien ja moderaattoreiden vastuuseen saattaminen Suomessa on liittynyt ainoastaan huumekauppaan. Jokainen on itse vastuussa omista kirjoituksistaan. Jos vastuu olisi ylläpidolla, niin jokainen kommentti pitäisi lukea ylläpidon läpi ennen julkaisua ja hyväksyä/hylätä. Ylläpitäjät tekevät tätä harrastuksenaan ja jos moista alettaisiin vaatia, niin joko palsta pitäisi muuttaa maksulliseksi tai lopettaa.

Asia kunnossa. En osaa sanoa enempää, jollei laki terveyasioiden yksityisyydestä tai poliisiviranomaisen kanta yksityisyyden suojaan liittyen ole riittävä.

On totta, että rangaistuksen uhka on teoreettinen kenellekkään. Se ei silti tee diagnoosien levittelemisestä millään tavalla laillista.

Mutta tässä juurikin tämä dilemma on. :man_shrugging:

En nyt ihan tarkkaan perehtynyt mitä väännetään, mutta tässä tutkimus verkkoalustan ylläpitäjään liittyen:

Käsittelee kahta tapausta huumausaine ja tekijänoikeuksiin liittyen. Tämä antanee viitteitä mikä se ylläpitäjän vastuu on tai voi olla… tietty itte luin sieltä täältä ja lopusta yhteenvetoa. Ylläpitäjän kannalta toistuvuus ja välinpitämättömyys tais nousta esiin. Palstan oikeusoppineet lienee parempia arvioimaan linkin arvoa.