Loukkaantumisista / poissaoloista tiedottaminen

Mielestäni yksittäistapauksissa voidaan aina toimia tilanteen mukaan, mutta Tappara ei tiedota mistään loukkaantumisesta, oli se millainen tahansa. Tappara on valinnut sen linjan. Mitä haittaa olisi yllä mainitusta avoimemmasta linjasta?

1 tykkäys

Se tässä eniten harmittaa, että Tapparan paras pakki on poissa ruodusta. Täytyy vaan toivoa, että sairaus/loukkaantuminen eivät vaikuta tasoa laskevaksi kunhan hänet saadaan takaisin riviin!

3 tykkäystä

Ylikunto ei varmaankaan ole kyseessä, siitä ei pysty noin tarkkaa arviota antamaan. Vahva veikkaus on pusutauti tai keuhkokuume, koska alunperinhän puhuttiin normiflunssapoissaolosta. Nuo molemmat ovat pahempia jälkitauteja, joista seuraa pidempi poissaolo.

1 tykkäys

Huomioitava, että esim. Kemiläinen valitsi avoimemman linjan ja kaiketi kuten sanoit Sammalkangas. Näissäkin tapauksissa Tappara on valinnut niukemman linjan.

Jatketaan aiheesta “Loukkaantumisista/poissaoloista tiedottaminen” -täällä.

Pitäisikö Tapparan eri medioihin lähettää selostus kunkin pelaajan tilanteesta heti loukkaannutu aja vielä kun varmistuu loukkaantumisen pituus?
Haittaa avoimemmasta linjasta voi olla pelaajamarkkinoilla ennen siirtorajaa. Tosin muut seurat kyllä osaa päätellä kaukalossa tapahtuneiden osalta kuka ja millaista pelaaja rupeaa etsimään.
Mitä hyötyäs sitten on avoimesta linjasta?

Lainaan omaa aiempaa kommenttiani

Minun mielestäni olisi linjakasta:

a) ilmoittaa poissaoloista
b) kertoa niiden arvioidut pituudet - ja tällä tarkoitan sitä, että kerrotaan esim. “puhutaan kuukaudesta ylöspäin”, “puhutaan viikosta” jne. ja vaikka kuten Kemiläisen kohdalla on sanottu, päivä kerrallaan katsotaan asiaa.

Vammojen laadut tai tätä tarkemmat tiedot eivät ole tarpeen. Ja suurin osa tästä löytyy juuri noista otteluennakoista.

2 tykkäystä

Tappara on tunnettu porukkana jolle harvoin tulee loukkeja, varsinkaan mitään isompia. Aina tulee vahinkoja ja vammoja mutta mun mielestä niistä puhuminen että meillä on ny toi ja toi niin ja niin kauan pois, on vähän sama kuin anoisi faneilta etukäteen armoa alkavaa tappioputkea varten. Lääkärit ja fyssarit hoitaa äijät kuosiin ja taas mennään. Sit jos annetaan arvio että on x ajan sivussa ja se venyykin yli siitä niin taas pahoitetaan mieli että miks eka sanottii että se pelaa jo tuolloin…

Sitten annetaan uusi arvio.

3 tykkäystä

Kaiken kaikkiaan ei kannata tarttua nyt jokaiseen pieneen yksityiskohtaan. Suuri osa maailman urheiluseuroista kuitenkin toimii eri tavalla kuin Tappara. Joo, joo. Varmaan joku toimii myös samalla tapaa.

Kyse ei ole kenestäkään yksittäisestä pelaajasta, vaan kokonaisuudesta ja toimintatavasta olla kertomatta käytännössä mitään. Minusta se, että otteluennakossa sanotaan pelaajan olevan loukkaantunut on kovin vähän. Sehän me kaikki jo tiedettiin.

Ei muuten ollut tarkoitettu varsinaisesti @peterra:lle

Kaiken kaikkiaan kun ei tartu jokaiseen pieneen yksityiskohtaan niin seurahan on täyttänyt tiedotustarpeen otteluennakoillaan.
Ei ole mitään syytä lähtä jakamaan erillistä tiedotetta eri medioille aiheesta johon seura ei voi päättää yhtenäistä linjaa.

(Huomio: “Ei muuten ollut tarkoitettu varsinaisesti peterra:lle” niin eikös viestian alla oleva Vastaa-kohdan käyttö jätä pois ton edelliseen linkityksen)

Esimerkiksi SaiPa ja KooKoo ilmoittivat alkuviikosta loukkaantuneet pelaajat ja antoivat toipumisarviot. Mielestäni selkeää ja linjakasta toimintaa, joka huomioi hyvin kannattajat. Ymmärtääkseni tällaista suurin osa faneista toivoisi myös Tapparalta, mutta poissaolojen syyt saavatkin jäädä pimentoon.

5 tykkäystä

Juuso Pulli luultavasti paljasti vahingossa vähän asiaa Salosesta. Hän sanoi ettei ole Salosta vielä hallilla nähnyt. Pulli on toki ollut täällä vasta vähän aikaa ja Salosella voi olla muuta puuhaa, mutta tästä voi vetää vahvan arvauksen, että poissaolon syy on tarttuva tauti, eikä esim. yllättävä vamma.

Sairaspotilaat pidetään luonnollisesti erillään joukkueesta. Vammojen takia vemppaan joutuneilla on yleensä tapana hengailla joukkueen lähellä, osallistua teoriavalmennukseen, tehdä niitä harjoitteita mitä pystyvät ja niin edelleen.

Varsinkin kun joukkueeseen liittyi Salosen vanha pelikaveri useamman vuoden ajalta, niin luulisi olleen halllla moikkaamassa, jos se olisi mahdollista.

7 tykkäystä

No näitä nyt voi arvailla maailmantappiin asti, mutta jokainen meistä joka pyörii muuallakin kuin omassa sängyssään, tietää sen, että influenssakausi on nyt päällä. Pahimmillaan se oli tuossa vuodenvaihteessa, mutta kyllä sitä vielä riittää. Ja mikä parasta, se muuntuu.

Itse sairastuin johonkin ( norovirus?) ja siitä toipuminen vei 5 päivää, jonka jälkeen takki aivan tyhjä. Jos olisin huippu-urheilija, ei lajin pariin olisi mitään asiaa ainakaan viikkoon, siis sen jälkeen kun tauti hellitti. Niin koville se ottaa. Näissä viiruksissa on myös sellainen juttu, että niiden jälkeen voi sairastua jälkitautina esim. keuhkoputkentulehdukseen tai muuhun vastaavaan. Siitä sitten laskeen toipumisaikaa…

Mulle tietysti riittää tuo “sairaslistalla jatkavat” osio ennakossa ja jos kausi on ohi, niin ilmoittaa sit kun sen tietää. Se on opettelua hyväksymään annettu tieto ja oppia elään sen kanssa.

Nyky tietoyhteiskunnassa se on vaan varmasti vaikeaa, kun ihmiset ovat tottuneet saamaan kaikista asioista heti kaiken mahdollisen tiedon.

Turhaa niitä spekuloi, seura varmasti tiedottaa mikäli jonku kausi paketissa, Mitä muuta tarvis tietääkää. :smirk:

Porin Ässät -ketjussa oli @TeeJii :n kaivama linkki Ässien kotisivulle ja sen alla on hyvä esimerkki kuinka seurat voisivat poissaoloista tiedottaa.

1 tykkäys

Taitaa olla oman seuramme kohdalla ikuisuuskysymys. Minä kyllä arvostan monessa asiassa Tamhockey Oy:n tekemistä, mutta markkinoinnissa ei olla kyllä ihan terävimmässä kärjessä ja mm. ammattimainen tiedottaminen seuralta puuttuu ainakin toistaiseksi. Vähän sellainen jähmeähkö kuva on jäädyt Tapparan tiedotuslinjasta, ettei nyt ainakaan ruveta ekoja olemaan missään.

4 tykkäystä

On kyllä hyvä linja Ässillä. Mä oon tästä Tapparan linjasta mm viime vuonna itkenyt. Myönnän toki, ettei minun elämäni siihen kaadu, jos en tiedä poissaolojen pituutta. Sitä mulle ei vaan kukaan ole osannut selittää, että mitä haittaa seuralle olisi, jos tiedotuslinja olisi saman tyyppinen kuin Ässillä.

En usko, että olisi seuralle sen kummemmin haittaa, mutta loukkaantumiset ovat kuitenkin tavallaan jonkin verran yksityisiä asioita. Jos pelaajat ei itse halua, että heidän vaivoistaan kuulutetaan koko maalle, niin silloin seuralla ei taida paljoa olla muita mahdollisuuksia kuin olla hiljaa ja vastailla toimittajille että ei kommentoida.

1 tykkäys