Loukkaantumisista / poissaoloista tiedottaminen

Pitkään poissa on ollut Karjalainen, josta kai tiedotettiinkin. Joten olisivatkohan muut kummastuttaneet, välillä pois jääneet ja taas palanneet olleet sitten lähinnä “toistaiseksi” sivussa?

Varmaan onkin Tapparalla jotkut syyt olevinaan, minkä vuoksi tällainen linja on otettu ja se vuosikausia pidetty. Samaten on IFK:lla ja suunnilleen kaikilla maailman urheilujoukkueilla syynsä, miksi poissaolojen kestoista tiedotetaan. Niistä on mielenkiintoista keskustella. Mulla on vaan pyhä missio ampua joka kerta alas keskustelun tukahduttava epätosi argumentti, jonka mukaan Tapparan tiedotuslinjan sanelee laki. Ei sanele! Esimerkit todistavat. :slight_smile:

@Sudeetti-Kirveh varmaan joo, mutta sekin olisi merkittävä tieto, että on toistaiseksi sivussa. Tällä hetkellä pidempiaikaisilla saikuilla on Malinen ja Rautanen Karjalaisen lisäksi. Nyt kun ei heistäkään tiedoteta oikein mitään, jokaista pikku flunssapoissaoloakin saa säikkyä. Entä jos on taittanut nilkkansa treeneissä ja loppukausi ohi? Ei voi koskaan tietää. Häiritsee rosterispekulaatioita ja kaikkea sellaista, mikä tähän hommaan kiinteästi liittyy.

2 tykkäystä

…Ajatuksena se, että tuo pitkästä poissaolosta tiedottamisen puuttuminen tarkoittaa lähinnä sitä, että kokoonpanosta puuttuva pelaaja on “toistaiseksi” sivussa. Näin voisi ainakin tilanteissa päätellä, ja jopa aiemmista toteutumistakin nähdä.

Ei minua ainakaan kauheasti häiritse. Spekulaatiot ja sellaiset ovat kyllä spekulaatioita joka tapauksessa, useimmiten aika ripeästi edellä aikojaan.

Mitäköhän Pelicans-fanit tälläkin tiedolla tekee. :thinking:

Jokereille pinnat, kun kertoivat heti kannattajille mikä tilanne on :+1:

6 tykkäystä

Kärppien edustusjoukkueessa jo neljän kauden ajan esiintynyt puolustaja Taneli Ronkainen on saanut huonoja uutisia lääkäriltä. Kuusamolaislähtöinen puolustaja joutuu olemaan sivussa arviolta 2-3 kuukautta jo viime kauden lopulla vaivanneen keskivartalovamman takia.

J.Ikonen pitkään sivussa.

KalPalla on hyvä tyyli ilmoittaa poissaolijat eli tuollainen arvio paluusta riittäisi hyvin.

Säädösten mukaan menevät:

​​​​​​​​​​​​​​Liigan, pelaajayhdistyksen ja tietosuojavaltuutetun laatimien sääntöjen mukaisesti pelaajien loukkaantumisiin liittyviä tarkkoja tietoja ei kerrota julkisuuteen.

Pelaajien loukkaantumisiin liittyen kerrotaan arvioitu paluuajankohta ja arvio saattaa muuttua pelaajan toipumisaikana.

Tää tiedottamisen niukkuus on vaan nykypäivää ja sen kanssa tultava toimeen. Meilläkään työpaikalla ei saa ihmetellä, jos joku on poissa. Saa ihan itse valita omassa päässään, onko ko. työntekijä, saikulla, pekkasella taikka lomalla taikka omissa häissään, jollei hän ole sitä itse sinulle kertonut.

Tappara on ehkä ääri esimerkki näistä tiedottamisista.

1 tykkäys

Siirryn keskusteluun tänne. Kuuselan ketjussa on muutama tätä aihetta lävistävä kommentti ja halusin tuoda niihin oman kannan.

Mielestäni terveystiedot ovat ihmisen omia ja niistä kertominen kuuluu henkilön omalle vastuulle. Jos ei itse halua kertoa niin sitä pitää kunnioittaa ja lopettaa spekulaatio.

Sen sijaan kun joku toi esille, että playoffeissa näitä käytetään hyväksi, jos foorumilla puhutaan niin se on mielestäni jo vähän kaukaa haettua. Liiga on sen verran pieni seurakunta, että kyllä pelaajat ja tiedot liikkuu ilman foorumeita. Mielestäni on vähän hassu ajatus, että esim. Morleyn kohdalla ei muualla tiedettäisi mihin on sattunut.

Kuusela odottamassa röntgeniin viestin näen ihan vastaavana kuin Virran käveleminen keppien varassa. Itse tuskin olisin tänne kertonut kummastakaan, mutta jokainen toimii harkintansa mukaan. Kuvien ottaminen asia erikseen.

Tapparahan näistä ei juuri ikinä tiedota mitään ja siitähän henkilö päättää itse. Näkö- ja kuulohavaintoihin taas vaikeampi vaikuttaa.

Se kuva lienee selkeä ylilyönti, mutta tiedon kulkeminen ainoastaan foorumin kautta on hieman ylimitoitettua.

Kaikkialla muualla urheilumaailmassa näistä tiedotetaan juuri siksi, ettei tarvitse spekuloida. Tappara tekee mitä tekee ja kantaa sen seuraukset. Ihan naurettava ajatus, että yleisö voisi itse lopettaa spekuloimisen, tai että jonkun pitäisi se sensuroida. Julkisen ammatin kiroja.

4 tykkäystä

Tämän päivän foorumihavainnointi ei kyllä liittynyt mitenkään Tapparaan vaan siihen, että oma-aloitteisesti aloitettiin levittämään kuvia.

Aika nopeasti seuran kannattaisi tiedottaa se ainakin, että kauan joku pelaaja on pois. Sen tarkempaa tietoa tuskin tarvitaan ja yksityiskohtia.

Mutta etkö yllä kritisoi spekulointia ja sitä, että edes viestillä kerrottiin Kuuselan odottaneen röntgeniin? Näin itse tuon ymmärsin, pahoittelut jos ymmärsin väärin. Kuvaaminen ja vielä sen levittäminen yksiselitteisesti väärin.

1 tykkäys

On Näykille näemmä opetettu miten Tapparassa kommentoidaan poissaoloja. Sanotaan vaan ympäripyöreästi jotain kuitenkin niin että poissaolon syy ja mahdollinen pituus ei selviä.

Nykyään näin kommentoidaan joka jengissä, ei vain Tapparassa. Krisse palaa kun palaa, ei varmasti yhtään aikasemmin.

Mitäpä muutakaan voisi sanoa, kun laki kieltää työnantajaa kommentoimasta työntekijän terveydentilaa julkisesti.

Tiedot, jotka paljastavat esimerkiksi työntekijän sairauden tai vamman, ovat henkilötietolaissa tarkoitetulla tavalla arkaluontoisia tietoja. Tällaisia terveydentilaa koskevia tietoja saa työpaikalla käsitellä vain työntekijän suostumuksella.
Lähde: Työsuojelu.fi

2 tykkäystä