Löydetty: Avain Hakametsän parkkipaikalta

Löysin kotiavaimen Hakametsän jäähallin parkkipaikalta. Se on ihan hyvin voinut tippua joltain esim. lauantaina, joten isken sokkona ilmoituksen tänne.

Avaimen luovutus tuntomerkkejä vastaan. Yhteys yksityisviestillä.

10 tykkäystä

Kannattasko viedä kuitenkin löytötavaratoimistoon?
Edit. Siis poliisille.

1 tykkäys

Kannattaa jos ei tällä ilmotuksella löydy omistajaa.

1 tykkäys

Sepäs se, että kauanko niitä kannattaa pantata itsellä, kun niitä joku kaipaa kuitenkin. Hallissa kävijöistä suurin osa ei varmaan täällä ole, ja jäähallin parkkikaikalla liikkuu porukkaa muutenkin.
Minä veisin heti, ja täällä myös ilmoitus, jos sattuu omistaja täällä olemaan.

1 tykkäys

Pitääkö Kissalan pojat esim. avaimia vai toimittaako ne eteenpäin löytötavaratoimistoon?

Poliisillahan on oma löytötavaratoimisto. Sen/niiden rinnalle on auennu sitten näitä yksityisiä.

1 tykkäys

Oon aina vienyt poliisilaitokselle löytötavarat. Kerran vein puhelimen ja nuorena köyhänä vaadin löytöpalkkion. Taisi olla 5 % tai 10 % arvosta. Viikko tai kaksi myöhemmin tilille oli ilmestynyt 30 markkaa.

Mulla ei nyt ole ollut tänään aikaa viedä avainta pois. Muutenkin käyn kaupungissa about kerran viikossa. Ollaan filosofisen ongelman äärellä, että pitääkö minun kansalaisena mennä kaupunkiin vain viedäkseni avaimen pois.

Mikäli ei järjetön vaiva ole, hyvähän se olisi. Joskus kotiavaimet hukanneena tiedän, että on melkoinen riesa. Varmaan postituskin voisi onnistua, mutta eiköhän se postilla hukkuisi uudelleen.

Minulta hukkunut, onko abloyn kotiavain oranssilla napilla sitten muutamia pyörän ja työpaikan avain ja avainperäkin löytyy TSM logolla https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/3a/Team_SoloMid_logo.svg/1200px-Team_SoloMid_logo.svg.png

Sori, ei ole tämä.

1 tykkäys

Lain mukaan et voi “jemmata” löytämääsi tavaraa, vaan se tulee toimittaa esim. poliisille. Voithan vaikka soittaa, jos joku partio ajaisi läheltäsi ja nappaa avaimet.

Poliisi ylläpitää varsin kattavasti löytötavaratoimintaa koko maassa. Löytötavaralaki edellyttää, että löytötavaroista on ilmoitettava omistajalle tai ne on toimitettava poliisille.

3 tykkäystä

Mietin sitä, että varmaan löytötavaratoimistoon vois pirauttaakin ja kertoa mitä on löytänyt ja mistä. Ja ettei nyt heti pääse tuomaan. Varmaan kertovat, kuinka toimitaan… Jos joku kyselee tavaraa löytötavaratoimistosta, niin pystyvät ainakin heti antamaan toivoa… ja varmaan sitten ennemmin tai myöhemmin tavara on oikealla omistajalla. Eipä näistä nyt suuremmin kokemusta oo, mutta näin tuumailin.