Tämä kieltämättä vähän hämmästytti, kun vastaan tuli. Tarvii illalla ottaa muutama olut ja katsella sit uudestaan.
On siin molemmil lippis…
Harmitusketju on kiinni, tämä ehkä sopisi sinne paremmin.
Mutta ihmetyttää kyllä yhtä lailla. Eli eteen tuli maaliskuun alkupuolella vanhentuvan passin uusinta. Passikuvassa käyty ja poliisin sivuille nettihakemusta täyttämään. Hakemus moneen kertaan huomauttaa, että “huomaathan, että passisi vanhenee VASTA xx.3.”
Ajattelin kuitenkin, että täytän hakemuksen jotta ollaan ajoissa liikkeellä.
Tällä kerralla on tarve käydä antamassa uudet sormenjäljet ja allekirjoitus poliisin lupatoimistossa. Seuraavaksi sitten aikaa varaamaan.
Seuraava vapaa aika koko Tampereen seudulla on… 29. huhtikuuta. Reilusti yli kahden kuukauden päästä.
On erikoiseksi mennyt toiminta, tässä kun kyseessä ihan alkuperäisen Suomen kansalaisen passin uusinta.
Saa tehtyä netissä, minulla passi mennyt vanhaksi viime keväänä. Kuvat kävin ottaan liikkeessä josta sain koodin passikuvaan ja netistä pystyi poliisin sivuilta tilaamaan henkilökortin ja passin yhteishintaan 90€ joissa 5-8 päivän toimitusaika.
Tänään hain aamupäivällä R-kiskalta kortin ja passikin tuli iltapäivällä.
Kannattaa mennä johonkin pikkukuntaan Kangasalle tai Sastamalaan antaan niitä sormenjälkiä niin ei tarvi ehkä pitkään jonottaa, voi mennä ilman ajanvarausta kun katsoo ajat koska ne palvelee. Minun ei tarvinnut koska 2016 annetut vielä kelpas.
Pari vuotta sitten viimeksi uusin ilman ajanvarausta ihan Tampereen pääpoliisiasemalla. Tuolloin olisi aika varattuna mennyt jonnekin puolentoista kuukauden päähän ja ilman ajanvarausta odotin n. 10 minuuttia iltapäivällä kahden aikaan.
Itse uusin passin vuosi sitten. Kuvat räpsin itse Gigantin kopissa, josta ne meni suoraan viranomaisen serverille. Netissä täytin hakemuksen ja passin hain sitten kahden päivän päästä muistaakseni R-kiskalta. Sormenjäljet ja nimmarit oli jo ennestään Poliisilla.
Ei siis tarvittu lainkaan poliisiasemalla käyntiä.
Suomeen tarvittiin sitten vielä yksi lauluohjelma, missä itketään.
Laulu rakkaudelle.
Olis voinu laittaa harmitusketjuunkin, mutta eipä se nyt sillai vit…ta. Jättää vaan katsomatta. Hämmästyttää kyllä silti, että tämäkö on sitä viihdettä, jota nyt monistetaan telkkariin?
Huhhuh, miten siisti.
Onko kriisiapua tarjolla?
“Guinnessin ennätystenkirja perehtyi tarkemmin möhkäleen DNA:han. Sen perusteella kyseessä onkin jonkinlaisen kurkkukasvin, kenties kurpitsan, mukula, kertoo uutistoimisto AP.”
Näinkin voi käydä, jos sananmuunnokset ei ole hallussa. Pentikin Anikset. ![]()
TPS:n maalivahdin sukunimen käyttö.
Monessa paikassa kirjoitetaan Karejev, mutta myöskin käytetään Kareyevia. Näiden lisäksi vielä pelipaidassa lukee Kareev.
Ilmeisesti kaikki kuitenkin oikein?
Кареев translitteroidaan yleensä suomen kielessä muotoon Karejev ja englannin kielessä muotoon Kareyev, mutta kun venäjänkielisessä nimessä on kaksi e-kirjainta peräkkäin, muunnetaan se toisinaan myös muotoon Kareev.
Espooseen tehtiin liki sadallatuhannella eurolla julkinen laituri, josta ei saa uida…
Sadantuhannen laituri rakennettu ihan óleskeluun, koska kyseisellä paikalla ei ole uimarantaa ei saa laiturilta mennä uimaan.
Paitsi uimaan saa mennä jokamiehen oikeuksilla ja omalla vastuulla luki jutun lopussa. Veikkaan että tuo tulee olemaan alueen suosituin uimapaikka ensi kesänä. Johtuen siitä että uiminen on “kielletty”.
Ei kaiketi nyt sentään se liki sadantuhannen euron laituri voi tämä olla?!
https://www.facebook.com/kaupunkitekniikankeskus/photos/3025177197721092
Lauttasaareen tehdään tuplat kalliimpi laituri, mutta siellä saakin uida.
Jotenkin tuli mieleen, että päätöksen tekijät olisivat päätyneet eri ratkaisuihin, jos kyse olisi ollut heidän omista rahoistaan…
Itse olen ollut sitä mieltä että bensa on kallista, mutta laiturit ne näköjään vasta kalliita ovatkin ![]()
Tähän alle voi sitten kuvitella “sadantonnin laituri” -ilmeen.
Ei löytynyt nopeasti parempaakaan ketjua.
Tuossa museossa on tullut käytyä, mutta nyt on varsinainen vetonaula tulossa.
Hendrix sen sijaan sai pidettyä erektionsa riittävän pitkään, jotta Albritton sai tehtyä muotin kitaristijumalan kalusta.
Islannin fallologiseen museoon päätyvä kappale on yksi kymmenistä Albrittonin Hendrixin peniksestä tekemistä kipsivaloksistaan.
Pitäis vissiin aina katella mitä suuhunsa laittaa. ![]()