Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa

3 tykkäystä

Näin kesän kynnyksellä ja grillikauden auettua huomasin että nestekaasu alkaa olla vähissä. Mulla on vajaa komposiittipullo ja tyhjä teräspullo.
Pohdin että jos päivittäisi tyhjän teräspullon täyteen komposiittipulloon.
Nuukana miehenä hiukan vertailin vaihtoehtoja.

Vaihdon hinta koskee vain tyhjän pullon eli kuoren vaihtoa uuteen materiaaliin, ja pullon sisältö eli kaasu tulee ostaa erikseen.

Päädyin siihen että vaihdoin tyhjän teräspullon täyteen komposiittipulloon kauppareissulla pelkän täytön hinnalla. :laughing: :laughing:

Nyt herääkin kysymys että yrittääkö Motonet vedättää asiakkaitaan??

1 tykkäys
4 tykkäystä

Muuta en tiedä, mutta teräspullon ja komposiittipullon täyttäminen maksaa saman verran. Teräspulloon menee 11kg kaasua ja komposiittiin 10kg. Itse en oo vaihtanu teräspulloa komposiittiin just ton takia. Ja ennen ku kukaan puhuu siitä, kuinka komposiitin läpinäkyvyys auttaa sisällön hahmottamisesssa ni kyllä siitä teräspullostakin heiluttelemalla saa käsityksen paljoko on kaasua. Ja mulla on kaks pulloa, toinen odottaa täytenä vieressä, jos sattuu toinen tyhjenemään kesken grillauksen.

5 tykkäystä

Pääsit halvalla komposiittipullon pantti on normaalisti paljon enemmän kuin teräspullon. Siellä on myyjälle käynyt kämmi, nauti siitä.

2 tykkäystä

Mä kysyin oikeasti kolmeen kertaan että onko nyt varmasti näin että teräspullo vaihtuu komposiittipulloon täytön hinnalla.
Kahteen kertaan ystävällinen myyjä soitti jollekin ja varmisteli asiaa.
Hän myös mainitsi että teräs- ja komposiittipullo ovat nykyään saman hintaisia.

Aikaisemmin komposiittipullon täyttö oli kalliimpi vaikka kaasua oli vähemmän.
Nyt tosiaan on sama hinta molemmissa.

E: Koikkarin Prisma oli ostopaikka.

1 tykkäys

Porilaisten Marssi:

On tullut kuultua, marssittua, asiaa enempää ajatelematta.

Vanhaan marssisävelmään tehtiin sanat, joita en ollut ikinä ajatellut ruotsiksi…

1700-luvulta peräisin oleva sävelmä, johon sanat tulivat 1808-09 sodasta, Suomen Sodasta.

Se ‘porilainen’ tulee siitä, että prikaati Satakunnasta jäi puolustamaan asemia, ja suojasi muita prikaateja, jotka vetäytyivät länteen, Ruotsin puolelle.

Kunnianosoitus, että niin kauan kuin Suomen puolella olevat joukot taistelevat, voivat muut osastot vetäytyä puolustamaan valtakunnan keskusta.

Siis meidän tamperelaisten, ennen kuin “niilot” tulivat, esi-isät uhrasivat itsensä Venäjän armeijalle, jotta pääjoukko pääsi vetäytymään.

Ruotsinkielisissä, alkuperäisissä, sanoissa, ylistetään, kuinka Satakunnan, Porin Prikaatin, miehet,pelastivat armeijan, uhrautumalla.

“Niin kauan on suoja kuin suomalainen kaarti seisoo”.

Laulu elää, uudet sanat tehtiin, ja aina voi olla ylpeä! Porin Prikaati pelasti kunigaskunnan.

Ja paljon henkiä.

Oli oman aikansa Summa ja Taipale. Pelasti läntisen puolen valtakunnasta.

50 vuotta kesti tämäkin tajuta ja ymmärtää.

5 tykkäystä

Itse olen ihan täynnä sitä itseään katsellessani todisteita tämän kaverin viimeisimmästä villityksestä: Pelaa pingistä yhtäaikaa kuution väsäämisen kanssa. Jotkut vaan näköjään osaa ja viitsii. :wink:

1 tykkäys

Jep, se on mekaniikka laji sen jälkeen kun olet keksinyt sen koodin.

1 tykkäys
2 tykkäystä

Miljonäärille mojovat sakot, mutta ajokielto 10 päivää. :thinking:

Ite en ole selvinnyt alle 30 päivän, en muista tarkkaa kuivumisaikaa kun siitä on jo paljon aikaa…

Poliisi määräsi Wiklöfille lauantaina 121 000 euron suuruiset sakot, kun saaren rikkain mies ajoi 50 kilometrin nopeusrajoitusalueella 82 kilometrin tuntivauhtia.

Nuo korreloivat keskenään. Pitkä ajokielto & sakko vs. Lyhyempi ajokielto & huomattavasti reilumpi sakko. On kokemusta.

Jos ajokortti on kuivumassa niin eikö silloin syynä ole rattijuopumus?

Itsellä taisi olla aikanaan kortti pois 5 viikkoa kun rykäisin vähän reippaamman ohituksen, 92 kmh viidenkympin alueella. En alkanut viisastelemaan mailimittarista vaikka autosssa sellainen olikin.:laughing::laughing:

3 tykkäystä

Ei liity alkoholiin minun mielestä (eikä pikaisella googletuksella), vaan on yleinen sanonta aiheesta.

Kerran tyhjällä moottoritiellä n. Klo23 rukkaset saatuani, no sexy time… :grinning: Pari päivää aiemmin oli vaihtunut talvirajoitukset, kesärajoituksilla ei olis kortti lähtenyt.

Toisen ja viimeisen kerran reippaampi ohitus väärällä minuutilla, V6 murahti ja punainen välähti. Poliisit harmitteli itsekin tilannetta kun tunsi mut työn puolesta. :grinning:

3 tykkäystä

Lienet siis se salaperäinen “Poliisin vanha tuttu”?

12 tykkäystä

Mietitääs nyt vielä oikein porukalla. :laughing:
Jos kortti on kuivumassa niin sen on täytynyt kastua ja miten se kastuu ylinopeutta ajamalla?

8 tykkäystä

Wiskarin laulussa Jarin kortti kastui nelostiellä tutkaan. On kyllä ihan puhekielessä yleisesti käytössä.

Kyllä sen nykyisen muovikortin saa kuivattua vaikka housun punttiin🤔

1 tykkäys

Tästäkö oli kyse?
Boldasin yhden kohdan josta voisi päätellä että ei välttämättä ollut kyse ylinopeudesta. :thinking:

Jarin sanoihin mä luotin
luki kohtalokkaan nuotin
kisa kaatui meiltä kolmanteen mutkaan
trailerilla raato tuotiin
ketutukseen pullot juotiin
Jarin kortti kastui nelostiellä tutkaan

E:

Sanonta takuulla ajalta kun ajokortit olivat pahvia. :rofl:

4 tykkäystä

Itse olen aina ollut kanssa käsityksessä, että kun puhutaan kortin kuivumaan joutumisesta, niin kyseessä todellakin on silloin rattijuopumus.

3 tykkäystä