Median kausiennakot 2018-19

Kärpille on oikein etsimällä jouduttu etsimään ja keksimään joku heikkous. Yksi Pyörälän loukkaantuminen ei tuossa rosterissa tunnu ja ennakkosuosikkeja ovat olleet useana vuonna, joten eiköhän ne paineet osata käsitellä. Jos Kärpät häviää yhdenkin pelin tänä keväänä, niin sitä voi jo pitää jonkinlaisena epäonnistumisena. Mutta, katsotaan nyt miten käy, sillä esim. 14-15 kaudella jäätiin melkein samanlaisista asetelmista yhden maalin päähän.

2 tykkäystä

Voittihan Ässätkin mestaruuden kaudella, jossa Jokerit oli ylivoimaisia ja Tappara kiritti Narreja. Mutta silti, 60 ottelua antaa kyllä aika selvää osviittaa. Kärpät oli historiallisen ylivoimainen tällä kaudella. Niin ylivoimainen, että parin maalin tappio heitä vastaan ei tuntunut pahalta, vaan oikeutetulta. Siltä ei ole kuuteen vuoteen tuntunut kertaakaan.

Minä olen kanssa sitä mieltä, että Kärpät ei häviä ainoatakaan playoff ottelua tällä kaudella tai ainakaan sen ei missään nimessä nähdyn perusteella tulisi hävitä. Murskavoitot ovat olettama.

Savolaisen & co. maalaama Tapparan virkamiesmäisyys tarkoittanee ensisijassa usein toistunutta tulosorientoituneen pelin löytämistä sarjoissa hitaasti esim. vasta 0-2 tappioasemassa, mikä on vaikeaa hurmoksessa pelaavia vastustajia vastaan. Sarjojen aloitukset ovat olleet asenteellisesti haastavia.

1 tykkäys

Joskus täytyy kaikkien putkien katketa, joten finaalista tippuminen ei tänä keväänä juuri harmittaisi. Nyt on 4/6 finaalitappiota, joten jälleen yksi finaalisarja täysin ylivoimaista joukkuetta vastaan ei oikein innosta. Mutta katsotaan nyt ensin miltä se peli alkaa näyttämään …

1 tykkäys

Mestaruutta ei tosiaan voi voittaa, jos ei pääse edes yrittämään. Minä menen mieluummin sinne finaaliin kokeilemaan ja otan sen hopean, jos on tullakseen kuin katson, kun rakas joukkue tippuu puolivälierissä.

16 tykkäystä