Milloin ja miten vaihdat kesä/talvirenkaat?

Kitkat laitettu eilen alle, todella hiljaiset ja hyvät renkaat…Nokian Hkpl R2. :+1:

1 tykkäys

1.11 tulee uudet nastat alle. 3 vuotta ajetut kitkat lähtee vaihtoon. Liikkeessä pistävä…Muuten teen kausivaihdot itse. Siinä samalla voi tarkastaa jarrupalojen ja suojakumien kunnon, vaikka huollossakin ne tietysti syynäävät.
Kesällä vaihdoin tähän autoon ja pitäisi olla hallitunkille nostokohdatkin molemmissa päissä.
Kannattaa aina katsoa mistä sitä autoa nostaa, ettei tuu vahinkoja.
Kyllä mää tykkään ihan käsipelillä pultitkin väännellä. Kompurat pitää niin kovaa meteliä, ettei niitä jaksa kuunnella, ellei sitten kunnon ruuvikompuraa satu olemaan.
Ei sitä momenttiavainta välttämättä tarvi. Kyllä sen käteen oppii tuntemaan, koska on hyvä ja rengasliikkeessä tarkastavat momentit ilmaiseksi.

26.10 käyn vaihdattamassa. Aika jo varattuna kyseiseen operaatioon.

Taidan vaihtaa ylihuomenna, kruisailin Hki motaria aamulla Tampereelle päin ennen klo 7:00. Oli aika himpun liukasta. Näemmä melkone kolari ollu etelän suuntaan aamulla:

On muuten hankala homma pientenkin maasturien kanssa. Itsellä on vitara, ja siihen kun ei pkeni hallitunkki yletä, ja halvalle haitaritunkille auto painaa ihan liikaa.

Annan samalla myös vahvan suosituksen välttää halpoja momenttiavaimia. Bilteman halvin oli säädetty sataan newtoniin ja naksahti jossai kolmensadan yläpuolella.

Kyllähän Vitaraan (uusi? Kivan näköinen auto) haitaritunkki riittää, koska nostettunakin paino jakaantuu useammalle pisteelle.

Näyttäisi Biltemassa olevan korkeampi hallitunkki 69€ ja hyvin saman näköinen vempele Motonetissä 59€. Bahcon merkkituote on sitten jo 129€.

Mun vitara on tätä uusinta mallia n.500kg painavampi, ja tämä kehotus välttää haitaritunkkia perustuu vahvasti käytäntöön.
Vaihdoin sellasella kerran, enkä toiste vaihda. Eikä sillä tunkilla kukaan muukaan…

1 tykkäys

Rengasrumba alkaa näemmä sitten tänään. Työpäivän päättymisen ja peliin menon välissä nastat vaihtuu yhteen autoon ja hevostraikkuun, huomenna sitten voisi paremmalla ajalla toiseen menopeliin laittaa kitkat alle.

En vaihda itse, vaihdatan puolisolla :+1:
Ja toivottavasti vaihto tapahtuu tulevan viikonlopun aikana, kun ens viikolla täytys yöllä ajella.

Vaihdoin just omaan autoon talvirenkaat. Vaihdan aina itse tytärten ja omaan autoon tallissa. Ei tulis mieleenkään lähteä jonotteleen minnekään rengasliikkeeseen kun voi tehdä ite juuri silloin kun haluaa/ehtii.

Kun tilaa ajan ei tarvi jonotella. Soitto liikkeeseen klo 10.00 ja vaihtoaika 15.30. Renkaat puhtaana peräluukkuun ja menoks. En kyllä jaksa enää ite tota rengasrumbaa, varsinkaan näin syksyllä.

2 tykkäystä

Eilen vaihdatin rengasliikkeessä ja tänään on ensilumi maassa, taisi osua kohdalleen.

1 tykkäys

Hain sitten AD:sta 59€ tunkin joka nostaa 480 milliin. Samaa räpsyä myy myös Motonet.

Varmaan viikonloppuna täytyy vaihtaa. Vaihtopaikka on isän autokatos (renkaat siellä säilössä ja taloyhtiöllä on ihan hyvä tunkki). Itse siis vaihdan renkaat (joko yksin tai @Lallu 'n kanssa). Keväällähän tosin saikin iloisesti toimia enempi työnjohtajana kun hyödynnettiin lapsityövoimaa ja pistettiin @Treppu´vaihtamaan renkaita :wrench::baby: (no ei sen ny kokonaan yksin tarttenu niitä vaihtaa…)

9 tykkäystä

Siinä oppi osaavassa opetuksessa vaihtamaan pultti-, että mutterivanteet. :eyes:

2 tykkäystä

Vanteet, nuori mies (nyk hlö), vanteet, pidetään ne termit mielessä! :wink:
Ite en ole vielä vaihtanut, mutta kolmeen kotteroon pitäisi ennen talvea vaihtaa, nastat kaikissa!

3 tykkäystä

Pikkuhiljaa täytyisi juu vaihdella. Muistakaa toverit, paremmat kumit taakse!

2 tykkäystä

Tästä alkaa kohta kauhea vääntö…:laughing:

@Superturbo on kuitenkin oikeassa tässä asiassa.

1 tykkäys

Eikös se ole niin että paremmat renkaat vetäville pyörille?!?

Paremmat renkaat pitäisi laittaa ohjaamattomille pyörille, mutta itse pistän aina paremmat vetäville pyörille. Näin renkaat kuuluu tasaisesti.

7 tykkäystä