Minkälainen tv-huumori iskee?

Kotimaisista Uunot, Kummelit, Kimmo ja Maalaiskomediat. Ulkomailta Simpsonit ja vanhat brittikomediat, esim Monty Python, Benny Hill ja Maanalainen armeija iskee jälleen.

4 tykkäystä

The Big Bang Theory aka Rillit huurussa on täyttä timanttia! Varsinkin Sheldon Cooper on aivan huikea hahmo! Pelkkä Parsonssinkin (Sheldonin näyttelijä) näkeminen saa hymyilemään! :smile:

4 tykkäystä

Pitkän Jussin Majatalo, Ei Yhdeksän Uutiset, Älypäät = The Young Ones, Monty Pythonit, etenkin The Search Of The Holy Grail ja Brianin Elämä, Kenny Everett Show ( kuka muuten muistaa katsoneensa ? ) . Brittihuumori muutenkin, varsinkin vanhempi tuotanto.

2 tykkäystä

Sohvanvaltaajat, taisi olla the Royle Family natiivinimeltään.

Suomalaiset ovat aina taitaneet huumorin teon.

Kaksi loistavaa kotimaista komediasarjaa:

  • Siskonpeti (kaikki tuotantokaudet löytyvät Yle Areenasta): Parasta ja oivaltavinta suomalaista huumoria hetkeen, vaikka Niina Lahtisen persoona ärsyttääkin joitain (minuakin hieman).
  • Pelimies (MTV/Katsomo): Edellinen kausi oli suorastaan loistavaa poliittista parodiaa/satiiria. Uusi tuotantokausi ei vielä ole yltänyt aivan samalle tasolle, mutta siinäkin osa sketseistä on huippuja.

Tämä on hyvin tehty ja hauska!

2 tykkäystä

Tästä on vieläpä onneksi tulossa toinenkin kausi.

1 tykkäys

Kieltämättä suomalaisia hyviä komediasarjoja löytyy yllättävän paljon kun tätäkin ketjua selailee.

Lisätään vielä pari omaa lempparia. Ruutu+:sta löytyy vähän liian vähälle huomiolle jäänyt Janne Reinikaisen ja Tommi Korpelan Napamiehet. Sitten on vielä Ihmisten puolue, jota ei valitettavasti ole Areenassa, mutta YouTube-haulla löytyy kuitenkin reilusti materiaalia.

Jossain vaiheessa (pari vuotta sitten) Youtubessa oli kokonaiset jaksotkin, mutten enää löydä. Multa meni sarja ohi, kun se pyöri, mutta olen jälkikäteen katsonut pariinkin kertaan nämä. On vaikuttanut omaan puheenparteenkin. Topi-Petterin mielipiteenmuodostus on minulle käsite. “Olen ulkoistanut ajatteluni idiooteille”. :smile:

Koko ketjussa ei muuten ole mainittu vielä Pasilaa, jonka alkuperäisillä jaksoilla oli sama käsikirjoittaja kuin Ihmisten puolueella. Kulttikamaa. On vaikuttanut käsikirjoittajana myös Itse Valtiaissa ja vielä aiemmin Maailman ympäri -ohjelman taustalla . Siinä on monta ohjelmaa, joista olen pitänyt.

4 tykkäystä

Seinfeld ja Curb Your Enthusiasm on mun kirjoissa selkeesti ylitse muiden. Alusta loppuun täyttä timanttia. Loistavasti kirjotettua ja varsinkin Seinfeldin osalta uraauurtavaa komiikkaa.

Brittihuumorista suosikit on varmaan The Office ja Bottom. Jälkimmäinen on ikisuosikkeja. Niin helvetin typerää läppää, että ensikatselujen aikaan tuli naurettua ihan vedet silmissä.

1 tykkäys

Ei nyt ole mikää tv sarja vaan lyhytelokuva. Mutta mustalla huumorilla höystetty pätkä. Ihan hauska :slight_smile:

2 tykkäystä

Aivan tyypillisiä maalaismiehiä Pohjois-Pohjanmaalta. :slight_smile:

2 tykkäystä

Mistä luit/kuulit että tulee toinen kausi. Jokatapauksessa loistouutinen!!!

1 tykkäys

Paljon erilaista komediaa kuluu. Parhaimmat listattuna satunnaisessa järjestyksessä.

Seinfeld
Studio Julmahuvi
Ihmebantu
Eastbound & Down
The Office (alkuperäinen britti)
Torrente (espanjalainen poliisielokuvasarja)

Yllättävän vähän noita sarjoja tuli näin yhtäkkiä mieleen.

Kyllä se on Tankki täyteen. 40 vuotta alkaa olla tuon sarjan tekemisestä, mutta yhtä mahtavilla henkilöhahmoilla, huumorilla ja tilannekomiikalla tehtyä juonellista sarjaa ei Suomessa vieläkään ole saatu tehtyä.

7 tykkäystä

Kyllä se Nealin huumori sopii vielä tähänkin päivään.

1 tykkäys

Frendit
How i met your mother
Big bang theory
Simpsonit

Suomalaisista
Kummelit
Ketonen&Myllyrinne
Jope Ruonansuun tuotanto.
Uuno Turhapurot ja muut Spede Pasasen tuotannot
Vääpeli Körmyt

Ketjussa on mainittu useita loistavia sarjoja, jotka jätän tässä kohtaa mainitsematta. Otetaan kuitenkin yksi nosto, kun en tätä ketjussa huomannut.

Lyhyeksi jäänyt (3 kautta, 18 jaksoa? tjsp) sarja Black Books on varsin mainio brittihuumorin edustaja.

Pokka pitää, eli oikealta englanninkieliseltä nimeltään Keeping Up Appearances, oli aika hauska ja hyvä sarja. Brittihuumoria tässäkin on. Tullut aina säännöllisen epäsäännöllisin väliajoin Ykköseltä ja aikojen alussa myös Maikkarikin on näyttänyt.

6 tykkäystä

[quote=“rizka, post:29, topic:4352”]
Koko ketjussa ei muuten ole mainittu vielä Pasilaa, jonka alkuperäisillä jaksoilla oli sama käsikirjoittaja kuin Ihmisten puolueella. Kulttikamaa. On vaikuttanut käsikirjoittajana myös Itse Valtiaissa ja vielä aiemmin Maailman ympäri -ohjelman taustalla . Siinä on monta ohjelmaa, joista olen pitänyt.[/quote]
Atte Järvinen on tosiaan mies, josta - paljon myös omasta tahdostaan - puhutaan kummallisen vähän. Tuli ihan puskista että on ollut myös kirjoittamassa SunRadiota, joka oli lapsena mun ehdoton suosikki.

Järvinen on antanut uransa aikana vain muutaman haastattelun, ja eilen julkaistiin se kattavin. On aika mielenkiintoinen ukko, kannattaa kuunnella:

Järvinen on muuten ollut kirjoittamassa myös Sipoon herttua -nimistä draamakomediaa. Ihan jo tekijätiimi kertoo, että tuosta tulee hyvä. Näyttelijöinä mm. Kari Hietalahti, Pirjo Heikkilä, Taneli Mäkelä ja Ville Myllyrinne.

2 tykkäystä