Minkälainen tv-huumori iskee?

Nauru pidentää ikää, onko noin? Itku pitkästä ilosta, onpa jokusia kuollutkin kun ei ole saanut nauruaan loppumaan. No, toivottavasti tuo ensimmäinen väittämä pitää paikkansa, sillä ainakin minä olen vannoutunut huumoriohjelmien suurkuluttaja. Minkälaisesta huumorista sitten itse kukin pidämme?

Kotimaisista tulee mieleen ensimmäisenä nuoruusaikojen Uuno Turhapurot, jotka aikoinaan naurattivat kovastikin. Nyt kun näitä uusintoja on tullut, ovat ne kyllä kokeneet melkoisen inflaation. Olenkin ihmettelyt, kuinka nuo olivat aikoinaan muka niin hauskoja.

Monenmoisia kotimaisia sketsisarjoja on tullut seurattua ja monista olen pitänyt. Yksi kuitenkin on ollut yli muiden; Team Ahma on mielestäni huippuhyvä!

Ulkomaisista nauruhermoni saavat parhaiten aktivoitumaan englantilaiset sarjat. Erityisen paljon en tosin pidä monen ylistämästä Monty Pythonista. Yksi ehdottomista suosikeistani on Ruuvit löysällä (Fast Show) sarja upeine henkilöhahmoineen.

Ykkösenä listalla on kuitenkin ehdottomasti loistava Little Britain

Mikä teidät saa nauramaan, kotimainen vai ulkomaalainen komiikka?

Edit: Kävin tupakalla ja rupes niin maan perusteellisesti naurattamaan, miksikö? Siksi, että muistui mieleen seuraavat ehdottomasti maininnan arvoiset sarjat:
Kummeli
Tankki täyteen
Sisko ja sen veli

4 tykkäystä

Kyllä isä osaa, kummelit, Uunot, Vääpeli Körmyt, Team Ahma… Yms :slight_smile: Onhan noita pitkä lista :smiley:

3 tykkäystä

Onhan näitä, Uuno oli joskus hyvä ja Vesku oli parhaimmillaan. Aika tehnyt Kummelistakin tavallaan legendan, joskin hieman kuluneitakin löytyy joukosta tavallaan.
Matti Näsä oli muuten kiakkomiehiä…

1 tykkäys

Fast show on hauska ja brittihuumori yleensäkin toimii minulle. Pokka pitää -sarjasta olen tykännyt, runsaat uusinnat ovat vähän vieneet siltä hauskuutta, kun jaksot ovat jo niin tuttuja. Muita brittiläisiä: Musta Kyy, Ruutiukot, Maanalainen armeija iskee jälleen. Monty Pythonin sketseistä osa on aivan huikeita, kuten tämä Juustokauppasketsi:

3 tykkäystä

Tän uppoaminen riippuu aika paljon mielentilasta :smiley: Mutta jotain perin suomalaista tässä parodiassakin on :smiley:

8 tykkäystä

Tämä!

3 tykkäystä

Monty Pythonin Holy Grail on ehkä hauskin brittielokuva ikinä.

Vähän tulee brittihuumoria muuten katsottua, mutta takavuosina Herrasmiesliiga oli yksi suosikeistani. “Welcome to Royston Vasey - You’ll never leave”.

Nykyään se on oikeastaan Family Guy ja South Park linjalla mikä iskee parhaiten. Mustahko huumori siis. Toki moni muukin, missä ei vain ole mukana Niina Lahtinen ja kumppanit. Vino Show ja semmosta.

3 tykkäystä

Tankki täyteen ja Näkemiin vaan muru. Tilannekomiikkaa eikä mitään väkisin väännettyä ja valmiiks naurettua.

2 tykkäystä

Musta huumori ja sarkasmi iskee kovaa. Esimerkkeinä yllämainittu south park ja vaikkapa Hugh Laurien Dr. House.

Täysin samaa mieltä Holy Grailista ja Herrasmiesliigasta. Monty pythonin huumori uppoaa minuun kyllä myös muidenkin elokuvien ja sarjan osalta.

Fast Show ja Little Britain ovat olleet myös suosikkejani.

“Uusina” nostoina ottaisin Pitkän Jussin Majatalon

Paritellen

ja Huonosti käyttäytyvät miehen

Onpas paljon Brittihuumoria, joten tasapuolisuuden nimissä Suomalaisista jo esillä ollut Studio Julmahuvi ja Usasta Seinfeld :wink:

1 tykkäys

Britti listaan voi lisätä The Benny Hill Show.

3 tykkäystä

Englantilaisen huumorin sanotaan olevan ulkobrittiläisen vaikeinta ymmärtää.
Sisältää paljon satiiria ja brittien itseironiaa.
Suomalaisen huumorin parhaiten onnistunut levittäjä luulisin olevan Arto Paasilinna.
Enimmäkseen kirjoja, mutta myös elokuviksikin tehtyjä.

Britti huumori iskee. Mennään bussilla huikeasarja. Tarkastaja Blakey sarjan suosikki. Ja toinen sarja Pokka pitää toimii kanssa. Kotimaiselle viihteelle olen vähän allerginen.

2 tykkäystä

Kannattaa sitte kattoa Mustaa Kyytä (Black Adder). Siinä Rowan Atkinson vetää kyllä sarkasmia ja paljon. Unohtamatta Hugh Laurieta ja kumppaneita.

Tämä tietysti, jos et ole jo katsonut.

2 tykkäystä

Aikanaan tuli Yleltä näitä. Saattaa upota vain myynnin parissa työskenteville tai sitten muillekin.

Kannattaa katsella tubesta muutkin klipit, en jaksa tähän kaikkia lisätä.

Niin ja viime aikaisista sarjoista Luottomies oli loistava. Moderni Perhe on myös hyvää viihdettä.

2 tykkäystä

Kyllähän brittiläisen aatelia on parivaljakko Smith&Jones, aina ajattomia😄

6 tykkäystä

Hyvä, Oikka! Moderni Perhe on kowa! Varsinkin alkupään tuotanto. Seiskakaudella ollaan jo aika kaukana ytimestä, kun sarjan dynamiikka on kärsinyt lasten kasvamisen myötä. Tykkään sarjan tavasta iskeä läppää läpän perään. Monipuolista huumoria vielä.

1 tykkäys

Big train oli kans hyvä.

Ihmebantussa oli ihan hauskoja juttuja.

Modernista perheestä tuli mieleen Pulmuset. Muistan kun nöösinä tuli naureskeltua sille ihan yleisellä tasolla. Nykyään naureskelen samalla itselleni. Ai miksi? Tohon Al Bundyyn tulee aika pahasti samaistuttua…

2 tykkäystä