"Syyttäjä Pasi Niemi raottaa Lehterän osuutta sen verran, että paljastaa näytön vastaajaa vastaan olevan sen verran rankkaa, että houkuttelee kiekkoammattilaista itse puolustautumaan oikeuden eteen. Lehterä on kiistänyt häntä vastaan esitetyt epäilyt.
Tullaan esittämään sellaista todistusmateriaalia, että hänen olisi syytä olla paikalla. Todistusmateriaali on telekuunteluita ja henkilötodistelua, Niemi sanoo.
Lehterän epäillään ottaneen vastaan useita kertoja kokaiinia NHL-kautensa kesälomalla viime kesänä.
Vastaan on otettu kolme eri kertaa ja kaikki ovat tapahtuneet Tampereen yöelämässä. Kokaiini on sellainen parempiosaisten huume, Niemi jatkaa.
Yhteensä Lehterän epäillään ottaneen vastaan 8 grammaa kokaiinia.
Nyt on ongelmana, miten Lehterä saa haasteen käteensä allekirjoitusta varten.
Haaste hänelle pitää saada viranomaisteitse. Sopivasti juuri 1.1.2019 asiat muuttuvat niin, että haaste voidaan toimittaa myös asiamiehen välityksellä ja hän voi edustaa vastaajaa, Lehterän ei itse halutessaan tarvitse tulla paikalle. Hän on kiistänyt, nyt kysymys kuuluu, haluaako hän itse olla salissa kertomassa asiat, Niemi sanoo."
No jos ihan yleisellä tasolla ajattelee ja veikata pitäisi että kumpi valehtelee, se joka kieltää ostaneensa huumetta vai se joka väittää sitä myyneensä tälle henkilölle, niin kyllä todennäköisempää on että väitetty ostaja valehtelee.
Mutta jokainen tapaus on erilainen, joten annetaan tosiaan oikeuden puida asiaa ensin.
Kyllä vaikuttaa siltä että syyttäjällä aika vahvat näytöt on asiasta! Mielenkiintoista seurata ketä on vauraan yrittäjäperheen vesa ja vesijet-yrittäjä? Kiinteistönvälittäjästä on jo vähän hajua
Kyllä tuossa nyt myyjä puhuu paskaa. Arvelen. Koska itse menossa lusiin niin vetää muut mukaansa. Jos nuo väitetyt todisteet Lehterää vastaan ovat raskaita niin pitää olla joko
A: Videomateriaalia
B: Salapoliisityötä ja joku varma näyttö. Sana vastaan sanaa on vähän paha tuomita.
En tähän juttuun ota kantaa, mutta yleensä näissä ostoissa käytetään myyjän kehittämää vakiintunutta sanastoa, jonka voidaan suoraan osoittaa koskevan huumausaineita. Esim. PikkuG aikoinaan tuomittiin, kun kävi ostamassa “10 rock” eräältä portsarilta. Teleseurannalla nämä ostajat saadaan melko tehokkaasti selville.
En mäkään. Mutta jos mulla olisi Lehterän lompakko ja huippu-urheilijastatus niin en ainakaan itse ostaisi suoraan diilereiltä mitään. Saatika edes liikkuisi samoissa piireissä muutenkaan. Muutenhan kävisi juuri niinkuin juuri nyt on käynyt. Syytöntä miestä syytetään.
Tuo kokkelihomma nyt vaan on yksi twisti Treen tietyn porukan touhuissa. Tekemisissä ne on ollu paljon muussakin kuten aika moni muukin heidän kanssaan jotka ovat tiettyä ikäluokkaa Treella. Ei siä ny pelkästää mitään paskaa oo duunattu…
Mulle on silti yks hailee vaikka Jori olisikin kokeillut käyttää ainetta,ei se hänestä tee huonoa ihmistä ja aina on tervetullut Tapparaan vaikka tuomion saisiki
Vetoaminen tietosuojadirektiiviin on täyttä roskaa oikeudellisesti mutta kuulostaa hyvältä ja valuuttavalta.
Media uskaltaa hehkuttaa Lehterää kun ns tunnettu hahmo. Aamulehti jeesustelee että Lehterä on tunnettu hahmo ja roolimalli ja esikuva ja siski yhteiskunnallisesti merkittävää kertoa nimellä. Klikkihuoraavat vaan
”Aamulehti ei ole tavoittanut Lehterää kommentoimaan. Hänen nimensä julkaistaan Aamulehden jutuissa, sillä hän on maailmanlaajuisesti tunnettu urheilija ja esikuva, jonka mahdollisella huumausaineiden käytöllä tai hallussapidolla on yhteiskunnallista merkitystä.”
Niin että ennemmin haluat että Jori menisi vaikka Ilvekseen? Jokainen ihminen tekee virheitä ja vaikea kuvitella että jos Jori haluaisi tulla Tapparaan niin sieltä sanottaisiin että ei mitään asiaa tänne
Jos ny syylliseksi havaitaan niin tulee suorittamaan vaikka junnupuoilelle valmennuksessa mahdollisen rangaistuksen yhdyskuntapalveluna. Siinä ohessa sitte kertto mihin mömmöihin ei pidä puuttua ja mitä tyyppejä pitää varoa.
No riippuu tilanteesta. Tappara on seurana minulle tärkeämpi kuin Lehterä pelaajana. Korostan pelaajana. Ilman isoja keskusteluja Lehterän kanssa (huolimatta vaikka tuomiota ei tulisikaan) en Tapparaan suoraan toivottaisi tervetulleeksi.
Tuskin Ilveksen johtokaan tässä tapauksessa ihan suoraan tervetuloa sanoisi.
Tulisiko muuten tuomion tullessa kilpailukieltoa Lehterälle?