MTV Rikospaikka 26.09.2018: Poliisi epäilee Jori Lehterän sekaantuneen kokaiinivyyhtiin

Mahdollisesti. Roman Eremenko sai kahden vuoden kilpailukiellon Uefalta.

1 tykkäys

Eihän Jori ole jäänyt kiinni mistään aineen käytöstä

2 tykkäystä

En tiedä varmaksi, mutta voi kai sitä kilpailukieltoa silti tulla. Jos siis tuomitaan syylliseksi.

NHL varmaan pystyy antaan jonku sanktion tai luulisi että pelaajasoppareissakin on pykälät jos tekee tyhmyyksiä että mitä niistä seuraa

Ainakin toinen näistä pääepäillyistä eli myyjistä tunnustaa värejä. Ainakin oli 2016 mestaruusjuhlissa yökerhossa pelipaita päällä, mitali kaulassa, pojan sekä pelaajien kanssa.

Pyytäkää käräjäoikeudesta lista, niin ei tarvitse arvuutella.

7 tykkäystä

Jatketaan aiheesta huomenna iltapäivällä. Ei sielllä kuitenkaan juuri nyt mitään tapahdu.

4 tykkäystä

Ketju avattiin ajastetusti 12 tunnin kuluttua.

No en nyt tiedä, onko jäkisleima kaikille hirveästi houkuttelevampi leima kuin kokisleima?

Itse aiheesta: Minusta on sosiologisesti tosi kiintoisaa, kuinka vahvan leiman huumeet antavat täällä ihmiselle joidenkin mielestä, vaikka lätkäjätkät on lätränneet viinalla iät ajat ja se on aiemmin jopa varmaan jossain määrin kuulunut kultuuriin?

7 tykkäystä

Roman Eremenko lähti vielä pienemmästä määrästä kahden vuoden kilpailukieltoon. Jos Lehterä vastaavanlaisen kohtalon kokisi, niin eiköhän se ura sitten Tapparassa jatkuisi jos on jatkuakseen.

Lätkässä tosin ollaan vissiin huomattavasti rennompia näiden huumetouhujen kanssa, että tuskinpa tuo uraan sillä tavalla vaikuttaa. Joku paremmin tietävä voi korjata, jos olen väärässä.

Eiköhän KHL ota vastaan. Saihan se naistenhakkaajakin pelata, mikä on mun mielestä helvetisti pahempi kun kokkelin käyttö :smiley:

6 tykkäystä

Sillä on varmaan jotain tekemistä että kokaiini ei oo laillinen aine.

6 tykkäystä

Eremenko käry nyt kävi niinkin pienen tapahtuman kuin Champions Liigan yhteydessä tehdyssä dopingtestissä. Lehterä ei ole virallisesti kuitenkaan kärynnyt. Voidaan toki sitten saivarella jos tuomitaan ostamisesta, että onko käyttänyt vai ei, vaikka testeissä ei ole kiinni jäänyt. Lisäksi testaaminen taitaa Lehterän kohdalla olla olematonta.

Eremenkon tuomiohan oli aika kova, kun muistetaan mm. MM-kisoissa Perun maajoukkueen kärkimies Guerreron kärynneen koksusta aikaisemmin, mutta sai poikkeusluvan kuitenkin päästä pelaamaan kisoihin.

5 tykkäystä

Näitä eri tapauksia ei kauheasti kannata verrata keskenään. Tuomiot ovat yhtä hyvin/huonosti linjassa kuin Liigan kurinpidolla.

3 tykkäystä

Kokaiini on laiton aine. Minusta viinalla läträämisenkään ei enää nykyään tarvitse kuulua lajin kulttuuriin.

En minä ainakaan Lehterää ihmisenä leimaa, vaikka tuomio tulisikin. Ilmeisesti kyse on käyttörikoksesta, jos jostain on. Huumekauppa olisi vakavampi asia.

Mutta ei esim. Tappara seurana voi painaa villaisella ja toivottaa välittömästi tervetuloa seuraan, jos tuomio tulee. Kyllä ainakin minä haluan, että Tappara on seura, joka perustaa urheilullisuuteen ja vastustaa huumeidenkäyttöä.

Auttaa pitää, jos on tarvetta ja halua. Tämä ihan yleisellä tasolla. En tiedä missä Lehterä menee asioidensa kanssa.

17 tykkäystä

Soppareissa on tiukat pykälät. Esim 2015 Kings purki Richardsin 69 miljoonan dollarin sopparin, joka oli voimassa vuoteen 2020 asti ilmaiseksi sopimusrikkomuksen takia. Richardsin hallusta löytyi tullissa voimakkaita kipulääkkeitä joille ei ollut lääkärin reseptiä.

2 tykkäystä

Itse muistan että ei se ihan ilmaiseksi purettu. Pykälät kyllä esti Miken treenaamisen tämän seuran kanssa mutta sopimusta ei pystytty purkamaan kuin lopulta yhteisymmärryksessä josta palkka juoksee kyseiselle pelaajalle ilmeisesti vieläkin.

Edit. Tästä löytyi myös artikkeli.

1 tykkäys

Onkos se muuten sarjan, jossa pelaa, kurinpito joka päättää sanktioista mikäli syyllinen? Eli jos nyt kauden aikana tuomioi niin NHL päättää kurinpitotoimet?