Totta, unohtuikin Ässien patalogo. Se on kyllä upea.
Ilveksen logo on ehdottomasti hienompi sivusta kuvattuna, kuin edestä.
Olen ehkä asiassa ainoa, mutta nykyinen Ilveksen logo muistuttaa enemmän leijonaa, kuin ilvestä mielestäni.
Ilveksen logo on minusta ihan hieno ja hurja, mutta kun kerran näki sen naaman toispuoleisuuden, niin nyt sen näkee aina. Vähän se on sikäli hassu. Mutta noh, olen jäävi.
Hienoja on monia. Nostaisin myös huonojen listalle Pelicansin. Aivan kamala. Sekä uusi että vanha.
Tämä 25 paskinta logoa lista. Yhteinen tekijä useimmissa logoissa on juurikin yksityiskohtien määrä. Keep it simple!
Erittäin hyvä idea ja samalla haaste tehdä logosta yksinkertaisempi. Tuskin menee läpi Ilves faneilta. Mutta miksei vaikkapa alkuun alkuperäisen rinnalle fanituotteisiin kevyempi versio tarjolle “mutusteluun”.
Minusta paras Ilveksen logo oli 1993-99 käytössä ollut sivusta kuvattu ilves. Mielipidettä ehkä vääristää se, että se oli Ipan logo, kun minä olin lapsi. Ainakin tuo nykyinen on tunnistettava, mutta olen samaa mieltä muiden kanssa sen ongelmista.
Onkohan mihinkään kerättynä tietoa, mikä joukkue on käyttänyt historiansa aikana useampaa erilaista logoa? Ilves on varmaankin tässäkin listauksessa hyvin korkealla.
Yllä on listattuna 7 erilaista logoa. Nykyisen brändivallankumouksen aikana on nähty näiden lisäksi ainakin kaksi erilaista viritelmää. En tiedä onko ylempää käytetty missään, mutta virallisesti on ainakin julkistettu. Ilmeisesti tarkoitus oli pelata CHL:ää kyseisellä logolla?
Tällä logolla taas taidettiin pelata useampikin peli.
Eli käytössä on ollut ainakin 9(!) erilaista logoa, joista pari ihan viime vuosina. Okei, kolmessa ensimmäisessä versiossa on lähinnä tausta vaihtunut. Jokohan brändiuudistuksessa on löytynyt jotain pysyvää? Olen sitä koulukuntaa, että seuran logoon ei kosketa. Joskus päivittäminen voi olla ihan paikallaan, mutta kuinka monta iteraatiokierrosta tarvitaan? Erikoislogotkin on vähän niin ja näin. Mitä käyttöä sellaisella on, jos se yksi ja ainoa on täyttä priimaa? Muistaakseni näissä fanituslutuurin “muovisäännöksissä” on aika tiukat vaatimukset seuran väreille ja logolle. Onko Osasto ärähtänyt ikinä omalle seuralle?
Muistanko väärin vai oliko 93-99-logo käytössä, koska Ry:lle ei haluttu maksaa virallisen logon käytöstä?
En tiedä muista, mutta mun mielestäni Ilveksen logo on ollut aina ruma.
Ylivoimaisesti kaikkien aikojen rumin on omissa kirjoissa HPK:n roskapönttökypärä, josta kiiluu rotan silmät.
Juu, tuo liittyi Mäkelä/Manngard-ryhmittymän ”ostotoimiin”. Ry:n toimijat ehtivät rekisteröimään logon ry:lle ennen Mäkelä & co. ja tuohon liittyi jotain taloudellisia vaateita.
Leiman leimaa ei ole lyöty minuun (kojoottia olen joskus harkinnut). Mutta, kun täällä niin kiinnostaa naapurin logo niin kuvitelkaa silmissänne: Otan parikymppisenä gimmana suosikkijoukkueeni tatuoinnin värillisenä. Ja se joukkue sattuu olemaan Ilves.
Parikymmentä vuotta myöhemmin terdellä, ihon vähän venähdettyä, värien vähän häivyttyä, lapaluutani koristaa melkoisen pahasti irvistävä kissaeläin, siinä keskaria siemaillessani.
Eli kyllä tässä logojen suhteen Ässät on selkeä voittaja ja TPS rinnanmitalla kakkonen.
Tatulointimittarilla mitattuna
Ässien logo on hieno. Tosin edellisessä skenaariossa se alkaa muistuttamaan laavalamppua
Mää tosin CHL-arvontaseurannassa epäilin, että tuo Ilves Tampere Hockey Club -logo olisi nyttemmin haudattu. Ilves esiintyi tilaisuuden grafiikoissa tavallisella naamalogollaan. Vielä maaliskuussa kun Ilves selvisi CHL:ään, CHL:n Twitter-tili onnitteli ITHC-logolla. Se logo luotiin nimenomaan kansainvälisiä yhteyksiä varten ja sillä Ilves esiintyi, kun pääsi edellisen kerran CHL:ään. (Kausihan peruuntui lopulta, mutta arvontatilaisuus ehdittiin silloinkin pitää ja pelipaidatkin julkaista ja niin pois päin.)
Hyvä että viisastuivat. Paidassa ei tarvitse lukea Hockey Club. Ulkomaalaiset eivät ole tyhmiä. Ne ymmärtävät, että jääkiekkojoukkue on kyseessä, jos pelaajilla on luistimet jalassa ja käsissään kepit, joiden päässä lapa. Oikeasti: jos logo ja seura eivät ole tuttuja eurooppalaisille jääkiekkoihmisille, se korjaantuu ajan kanssa, kun menestyy. Mää uskon, että Tapparan brändi on tullut varsin tutuksi Euroopassa jo.
Nyt kun sanoit niin totta tuo toispuoleisuus ja se ettei voi enää nähtyä unohtaa.
Mun mielestä tuo logo toimii pienenä kuvana, mutta liian suurena näkee kaikki nuo “huonot” yksityiskohdat.
Muistan jostain Ilveksen historiikista tms. lukeneeni kissapäälogon sisältämien heraldisten virheiden määrän, tuossa viitattiin ilmeisesti juuri tuohon toispuoleisuuteen. Niitä taisi olla kuitenkin “kymmenittäin”. Tarina meni kai jotenkin niin, että se ensimmäinen hahmotelma virheistä huolimatta vaikutti niin hyvältä, että ottivat sen saman tien. Ja yritin tuota tekstiä löytää muttei tähän hätään osunut silmään…
edit. “Pikkusielut ovat laskeneet Bromsin taidonnäytteessä olevan 21 heraldista virhettä, mutta tämä ei ole haitannut.” (Mustonen 2001, Veijareita ja virtuooseja s. 380)
Tää on hei kova juttu Paras ratkasu Buffalossa hetkeen.
Kyseessä tuleva kolmospaita, jossa tuo logo ja punainen/musta värimaailma. Ei siis ilmeisesti vaihdu päälogo kuitenkaan tuohon.
Omaan silmään toi uusi on vähän muovinen.
Mielenkiintoista tietoa tuosta Hifk logo uudistuksesta aikanaan. Tiesin, että kävi kuten Ilveksellekin että logon omistaja ei pyytämäänsä korvausta saanut ja piti keksiä uusi logo.
Enpä tienny että tuon logolla leikkimisen takana oli seuran sisäiset suhmurointi yritykset.
Onhan tuo IFK:lla nykyään käytössä oleva logo hyvin tyylikäs ja ajaton mutta pakko sanoa että jotenkin pidin myös siitä “petologosta”, se voisi olla näkyvillä vaikka pelipaidan olkapäissä.