Naapurit

Mä katselisin jo kiivaasti toista asuntoa.
Et pääse tuosta ongelmasta eroon ennenkö joku muuttaa pois, joko sinä tai känniääliöt.

3 tykkäystä

Katselen nyt vielä. Tämä talo on ollut todella rauhallinen asua vuodesta 2013, mutta nyt jossain vaiheessa viime vuonna tuohon naapuriasuntoon muutti joku reilu parikymppinen tyyppi. Ei ole juurikaan tuollaista remuporukkaa tässä talossa ennen asunut. Harvinaista on nykyään myös se, että kerrostalossa tutustuu oikeinkin hyvin muutamaan naapuriin, kuten minun tapauksessani on käynyt. Vuokraisäntä on mukava, ja aina kun tarvitsee, saa joustoa vuokranmaksun eräpäivään.
Toki jossain vaiheessa voi tulla mitta täyteen. Tässä talossa siis on omistusasuntoja, ja osa asuntojen omistajista on laittanut asuntonsa vuokralle. Keväisin on aina ollut kivat pihatalkoot lähitalojen asukkaiden kanssa - paitsi viime keväänä jäi väliin koronan takia.

2 tykkäystä

Jos tuo metelöijä on vuokralla, niin kannattaa olla yhteydessä hänen vuokraisäntäänsä. Melko todennäköisesti tuollaiset remuajat myös laittavat sen asunnon huonoon kuntoon, mistä asunnon omistaja ei voi olla hyvillään.

9 tykkäystä

Kiitos hyvästä vinkistä!

2 tykkäystä

Mikähän virne mun Ilvesnaapurilla oli aamulla? Saatana,jos jatkaa niin joutuu vaihtaan uuteen Octaviaan renkaat,perkele!

No,ei vaan muka naapuri! Hyvin tullaan toimeen,kiekkokeskustelutkin on asiallisia. :smiley:

2 tykkäystä

Kiitos etäkoulun, naapurin teini pimputtaa pianolla samaa biisiä päivästä toiseen, jatkuvasti, eikä kehitystä ole havaittavissa. Välillä vaan jyskyttää koskettimia eikä edes yritä soittaa. En kestä. :exploding_head:

4 tykkäystä

Osta naapurin teinille nokkahuilu… siinä se sulosointu korvaan ja tajuntaan hiipii

3 tykkäystä

Itselläni kohtuulliset naapurit pientaloalueella , tulen toimeen mutta en kuitenkaan halua kuin yhden kanssa viettää aikaa jos niikseen tulee😀
Tässä käy kaupparatsuja myymässä kodin turvalaitteita yms. Joku aika sitten kun taas joku kävi sanoin että en tarvitse kun mulla maailman varmin security.
Kyseli ihmeissään kun he markkinajohtaja että mikä sulla on, ” naapurin akka, 24/7*356 , ilmainen ja häätää omat ja vieraat”:joy:
Eli koittakaa kestää, kaikki muut voidaan vaihtaa paitsi naapurit ja sukulaiset :rofl:

22 tykkäystä

Posin kautta.
Vois olla rummutkin.:laughing::laughing::laughing:

6 tykkäystä

Mikä siinä on niin vaikeeta huomauttaa naapuria metelistä. Aikoinaan naapurissa narkkari luukutti deathmetallia ihan pirun kovalla, niin menin huomauttaan ja hiljensi.

5 tykkäystä

Niin, oot oikeassa että häiritsevästä metelistä pitää tietenkin sanoa. Mutta tää mukelo soittaa kuitenkin päivällä, ei yöllä. Ja volyymi ei ole mitenkään erityisen kova, täällä vaan seinät on paperia. Toisaalta, silloin kun se ei pimputa pianoa, se pelaa sählyä sisällä, ja on muuten vielä ärsyttävämpi ääni. :joy: Eikai tässä auta kuin ruveta erämaamökkiä katselemaan, ei minusta ole tällaiseen ihmistensäilytyslokeroon asumaan.

1 tykkäys

Päivällä minä kävin huomauttamassa. Yrititettiin lasta saada päiväunille niin örinämetalli kuului naapurista kuin olisi omia stereoita huudattanut. Ei toiminut tuutulauluna se musiikki. Päivällä pitää sietää ääniä, muttei nyt sentään mitä vaan tarvi sietää.

5 tykkäystä

Muuta maalle, täällä on ihanaaa… :sunglasses:

3 tykkäystä

Aikoinaan asuin kerrostalossa ammattiviulistin alakerrassa. Aluksi sitä ajatteli, että sehän on mukava kuunnella taidokasta viulun soittoa. Ongelma vaan on se, että ainakaan tämä viulisti ei soittanut juuri koskaan kokonaisia kappaleita, vaan muutamaa nuottia edes takaisin 1-3 h kerrallaan. Viululla soitettuna kohtuullisen ärsyttävää kuunnella pidempään. Päättelin, että hioo vaikeata kohtaa tms.

No siinä asunnossa ei lopulta mennyt kuin vuoden verran, mutta oppi taas uuden asian kerrostaloasumisesta ja naapurien monimuotoisuudesta :smiley:

5 tykkäystä

Meillä täällä Rixussa on kyllä helppoa… omakotitalossa ja ihan viimesen päälle koko naapurusto…saa pitää meteliä ja kesällä varsinkin erilaisia örinöitä yömyöhään joskus kuuluu… mutta kaikki elää hyvässä harmoniassa…
Nyt kyllä tonttinaapuri on myymässä taloaan, katotaan sitten millasta väkee joskus muttaa… on kyllä naureskeltu että uudet asukkaat pitää hyväksyttää lähinaapureilla😂

1 tykkäys

Mihis hintaan myynnissä jos itse sinne tulis. Ei olis meteliä muutakuin Tapparan pelien aikaan :rofl:

Talot on täälä puoli-ilmasia

Huhh, väistin luodin. Tytär ja toinen pojista soittaa pianoa, muttei pelaa sählyä. Ei olla siis todennäköisesti naapureita. Toki toinen pojista pelaa kyllä sählyä… :crazy_face:

Joskus jututin naapureita, että kuinka paljon häiritsee toi lasten pianon soitto. Meinas, että ei häiritse vaan he aina arvuuttelee, että kumpi tulevista Mozarteista harjoittelee. Rohkaisin tulla heti jutulle kun tarvii taukoa.

6 tykkäystä

Mulla taas naapurissa joku soittaa jotain torvea. Tosin, ei se mua millään mittarilla häiritse tai haittaa. Ihan hienosti vielä soittaakin.

1 tykkäys

Ei sentään tuuballa parvella toscaa…

3 tykkäystä